Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 12:36:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4  All
  Print  
Author Topic: Kontaktpersoon in afleveradres  (Read 16272 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #30 on: July 09, 2010, 11:04:41 am »

Ja, je hebt gelijk. Ik haal het veld "Naam" en het veld "Contactpersoon" door elkaar.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #31 on: July 16, 2010, 11:28:16 am »

Gereed, hiervoor is wel een upgrade nodig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #32 on: July 16, 2010, 12:52:12 pm »

Dat is mooi bedankt.
Het zal wel na de bouwvak worden voordat we de volgende update aanvragen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #33 on: September 20, 2010, 03:14:31 pm »

Ik ben deze aanpassing aan het testen in de Test-omgeving. Wat ik niet mooi vind is het volgende:

Wanneer je bij een verkooporder een afleveradres toevoegt, de kontaktpersoon-id bij een afleveradres intypt en vervolgens ENTER doet om naar het volgende veld te gaan, wordt keurig het veld naam grijsgemaakt en staat achter het veld de naam en (indien ingevuld) het mobiele nummer van de kontaktpersoon. Dit is prima (1e afbeelding).

Weet je echter het kontaktpersoon-id niet, dan moet je SHIFT-F4 doen om de kontaktpersoon te selecteren uit een lijst. Wanneer je dit doet, en je doet ESC, dan wordt het kontaktpersoon-id keurig overgenomen. Je doet ENTER, maar nu wordt het veld Naam niet grijsgemaakt en komt ook de naam + mobiele nr niet in beeld. Terwijl je dit als check toch wel graag wilt (2e afbeelding).


* toevoegen kontaktpersoon afleveradres via intypen.png (5.21 KB, 689x206 - viewed 217 times.)

* toevoegen kontaktpersoon afleveradres via SHIFT-F4.png (5.23 KB, 623x211 - viewed 215 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #34 on: September 20, 2010, 03:44:49 pm »

Ooo, dat krijgen we vast wel goed. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #35 on: September 20, 2010, 03:50:21 pm »

Mooi  smile
Het werkt er wel om, maar toch.
Dinsdagavond wil ik de update trouwens graag overzetten naar produktie.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #36 on: September 21, 2010, 10:15:30 am »

E.e.a. is opgelost en staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #37 on: September 21, 2010, 12:15:59 pm »

good
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #38 on: September 21, 2010, 12:17:38 pm »

Zeker good smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #39 on: September 24, 2010, 11:32:53 am »

Nog een punt waar ik tegenaan loop - het telefoonnummer van de kontaktpersoon wordt keurig overgenomen; dit is ook zoals we het graag willen.

Maar sinds niet al te lange tijd hebben we naast een telefoonnummer ook een mobiel nummer wat je in kunt vullen.
Dit mobiele nummer is in deze funktie leidend; je belt een uitvoerder op z'n mobiel indien ingevuld, zoniet (of niet bekend) dan moet het vaste nummer weergegeven worden.

Is dit aan te passen? Dat dus het mobiele nummer standaard in beeld komt en, wanneer deze niet gevuld is, het vaste telefoonnummer?


* mobiel vervolgens vast.png (6.17 KB, 579x421 - viewed 174 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #40 on: September 24, 2010, 11:41:36 am »

Even een eerste reaktie :

Weet je wel zeker dat dat is wat je ècht wilt ?

Ik bedoel, volgens mij klopt het zo niet;
We hebben destijds met wat geharrewar en af en toe een misverstandje bepaald dat dit de enige gegevens zijn (naam en tel.nr.) die sowieso ter sprake kunnen zijn voor dit scherm, maar dit blijkt nu niet te kloppen. Dus, je kan nu wel vinden dat het als de één er is, de ander maar niet zichtbaar hoeft te zijn omdat het anders niet op het scherm past of weet ik veel, maar volgens mij ben je meer geholpen met hoe de werkelijkheid is, en dat betreft dus beide telefoonnumers (weergeven).
Dat we vervolgens niet weten waar beiden te laten is wat anders, en dat dit allemaal eìgenlijk het gevolg is van dat beiden sowieso niet op dat scherm stonden (toch ?) is geen reden om het nu niet "goed" te maken.

E.e.a. zou dus inhouden dat als geen ID wordt gehanteerd, je toch beide nummers moet kunnen invullen.

Eens ?
(ja zeggen kost geld smile)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #41 on: September 24, 2010, 12:47:55 pm »

Er zit een onduidelijkheid in mijn verhaal merk ik.
In het scherm Kontaktpersoon moet je inderdaad een vast nummer kunnen invullen en een mobiel nummer.

Het gaat erom dat in het afleveradres, vanwaar je de kontaktpersoon-ID wordt ingevuld, je automatisch de naam en het telefoonnummer te zien krijgt. Dit telefoonnummer is het 'vaste nummer'.
Wanneer je bij de betreffende kontaktpersoon geen vast nummer hebt ingevuld maar een mobiel nummer, moet deze zichtbaar zijn in het scherm v/h afleveradres. Zie afbeelding hieronder.

Er moet dus niks verwijderd worden, wel moet het juiste (meest van toepassing zijnde) nummer getoond worden.


* vast nr mobiel nr.png (16.11 KB, 775x479 - viewed 177 times.)
« Last Edit: September 24, 2010, 12:54:28 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #42 on: September 24, 2010, 01:05:51 pm »

Er is helemaal geen onduidelijkheid in jouw verhaal.
Ook is er geen onduidelijkheid in mijn verhaal (dan weet je dat alvast smile).

Alleen je leest mijn verhaal niet.

Laat maar weer.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #43 on: September 24, 2010, 01:07:50 pm »

Quote
maar volgens mij ben je meer geholpen met hoe de werkelijkheid is, en dat betreft dus beide telefoonnumers (weergeven).
Dus als ik 'ja' zeg, ga je ervoor zorgen dat ze allebei zichtbaar worden?
Maar is dat dan vast en mobiel nr (opgegeven in kontaktpersoon), of vast nr uit kontaktpersoon en het nummer wat je bij het afleveradres in kunt vullen?

Mijn verwarring komt door "beide nummers", wat je op 2 manieren kunt opvatten  blush1

als ik wartaal uitsla, laat maar, dan lees ik het topic maandag nog ff met een fris hoofd opnieuw door.
« Last Edit: September 24, 2010, 01:37:08 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #44 on: September 24, 2010, 01:39:08 pm »

Pascal, huur eens een flinke desinfecteermachine in, want er is iets niet goed bij jullie. smile smile
Ik kan je (jullie) werkelijk niet meer volgen (jaja, ligt aan mij, blabla).

Quote
Dus als ik 'ja' zeg, ga je ervoor zorgen dat ze allebei zichtbaar worden?

Ja. Maar waarom je deze vraag stelt ontgaat me.

Quote
En dan alleen voor de 'oude' zonder ID. Uitbreiding met mobiel wanneer ID wordt gevuld is ook niet achteraf te maken?

Werkelijk ... waar hèb je het over ...

De verdere quote (van die je van mij aanhaalt) is zeker nuttig, omdat ik dat precies bedoelde. En wat daar staat klopt dus niet. Daar had ook het mobiele nummer bij moeten worden genoemd. Waarom ik dat niet heb gezien ? geen idee. Maar ik zei al, het was al verwarrend genoeg allemaal (Peter heeft ook nog z'n steentje bijgedragen).

Quote
Dus alleen Telefoonnummer, niet Mobiele telefoonnummer?

Neee !!! hoe kom je nou aan die konklusie ? of je moet net zo lollig aan het doen zijn als ik.
Maar goed, ik heb het net al uitgelegd, dat in die quote wat niet juist (en niet alleen ik heb dat niet gezien, jullie kennelijk ook niet).

Samengevat, waar het erom gaat dat je "betreffende" gegevens van een Kontaktpersoon in het Afleveradres wilt zien, hoort daar ook het mobiele nummer bij. En niet alleen als je een ID kan hanteren, maar altijd. Dus, dat veld moet erbij, en als dat kan op dezelfde regel als de regel waarop de gegevens nu zichtbaar zijn (hopelijk wordt het form niet te breed).

Aldus, dat jij een Mobiel nummer daar wenst, houdt in dat het (voor daar) een nieuwe rubiek is, c.q. feitelijk een nieuw veld in de database is (voor de Afleveradres gegevens). Kosten : 1,5 uur.
De rest doen we dan wel gratis, zeg maar omdat ik het zelf niet goed heb bekeken destijds.

Als je iets niet kan volgen, zeg het gerust. Maar doe alsjeblieft een poging om niet alles op z'n kop te zetten, want ik word er gek van.
wacko
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 2 [3] 4  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 21 queries.