Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:13:47 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4  All
  Print  
Author Topic: Kontaktpersoon in afleveradres  (Read 16241 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #15 on: July 06, 2010, 01:04:17 pm »

We willen bestaande kontaktpersonen die aan relaties gekoppeld worden gebruiken in een losadres.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: July 06, 2010, 01:27:44 pm »

O jee ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: July 06, 2010, 01:33:53 pm »

Als je nou zelf dit topic nog eens doorneemt op dit onderwerp (o, dat had je net gedaan smile), wat is dan het nieuws/nieuwe ?
Ik bedoel, voordat we beiden eerdere posts aan het kopiëren zijn ... yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #18 on: July 06, 2010, 02:21:43 pm »

Naar aanleiding van ons overleg vanochtend, heb ik even meegelezen op deze topic. Ik zie een duidelijke aanbieding (2 à 3 dagen), waar Pascal stiekum een dag van af probeert te snoepen. Dat is nobel van collega Steen, maar niet nodig.... ;-)

Peter, volgens mij krabbel je gewoon terug van je geschatte 2 à 3 dagen. Da's wat mij betreft niet erg, maar vertel ons wat het kost als je een koppeling tussen losadres en CRM maakt. Want zoals je zelf al schrijft; anno 2009 stellen we meer eisen aan correspondentie en willen we het niet meer op de informele manier zoals oorspronkelijk bedacht. Voor de goede orde; wat ons betreft (heb net overlegd) hoef je (nog) geen koppeling te maken met de header van een contract (zie afb2.png). Alleen een koppeling van contactpersoon aan afleveradres is voldoende (zie afb1.png).
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: July 06, 2010, 06:30:21 pm »

Ha die Peter,

Als ik het nog kan volgen, is het volgens mij alleen goed oplosbaar door het ID van een Kontaktpersoon uit de Relaties in te vullen als nieuw veld bij de Afleveradressen, met even geen idee waar de gegevens die erbij horen te laten. Immers, het ID is impliciet generiek voor tel.nr. enz. enz., naar die gegevens staan er al (en mogen niet worden overschreven).

Puinhoop tot zover ...
« Last Edit: July 06, 2010, 06:38:02 pm by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #20 on: July 07, 2010, 08:35:40 am »

Ik snap wat je bedoelt, maar bij jouw "2 à 3 dagen aanbod" had je daar blijkbaar niet aangedacht... ;-)

Het probleem is duidelijk. Puinhoop tot zover... Maar wat is dan de oplossing? Het kan niet zo zijn dat we NAW-gegevens in losadressen tot in lengte van dagen handmatig moeten vullen. Dat zorgt gewoon voor te veel fouten en dat terwijl we ze elders in Profit al keurig up-to-date hebben staan.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #21 on: July 07, 2010, 12:06:55 pm »

Nou, zijn we weer. smile

Om dit om te lossen moet je volgens mij ergens anders overheen stappen. En vergeet niet : dat verhaal van die uitvoerder die automatisch wordt opgenomen hebben we niet meer aan de orde, ok ? (= voorwaarde voor het navolgende)

Er komt een veld Kontaktpersoon-ID bij. Dit kan je naar keuze vullen met een bestaand ID zoals bij de Relatie opgenomen, òf je vult dat ID niet, maar vult de rubrieken zoals ze tot nu toe bestaan.
Ook : Vul je het ID wel, dan worden de rubrieken automatisch gevuld met de betreffende gegevens, en je kan ze niet overschrijven (gedisabled). Dit geldt uiteraard alleen voor die Rubrieken die bij de Kontaktpersoon ook bestaan (en of ze aldaar gevuld zijn maakt in deze niets uit ... ze zullen zijn gedisabled).

Als ik jullie was, zou ik dan óók nog om het Relatie-ID vragen. Dus, dan kan je bij een Afleveradres voor Debiteur-X een Kontaktpersoon van Debiteur-Y invullen, of zelfs een Kontaktpersoon van Leverancier-A.


Merk op dat er slechts een heel klein verschilletje is t.o.v. de eerdere opzet;
Er gebeurt niets automatisch (er wordt dus ook nooit iets "automatisch" overschreven), en als je een ID invult bij bestaande gegevens doe je dat bewust. De gegevens mógen dan ook worden overschreven.
Het lijkt me dat dit altijd goed gaat ...

Er rest mij nog één dingetje te melden;
Als je boven kijkt (in deze post) zie je dat ik het over "de gegevens" heb van een Kontaktpersoon, en gedisablede rubrieken, enz., maar eigenlijk geldt dat alleen voor het Telefoonnummer, en al het andere hoort domweg bij het Adres zelf. Dus, ik vind dat het Telefoonnummer wel naast de Kontaktpersoon mag komen te staan (in elk geval voor jullie geldt dat het telefoonnummer altijd bij de Kontaktpersoon hoort en nooit bij het Adres), terwijl je daarnaast nog de gegevens van de Kontaktpersoon moet kunnen opvragen (mits ID is ingevuld uiteraard). Dit kan met een F-toets.

Aan de twee-drie dagen is niets veranderd, tenzij we het wat meer vinden, want het scherm zou moeten worden aanepast op de positie van het tel.nr. en de FToets moet erbij (meerdere Raadpleeg funkties). Maar volgens mij past dat nog wel in de drie dagen.

Zijn we er dan ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #22 on: July 08, 2010, 11:14:59 am »

Bedankt Peter. Ik vat even samen (corrigeer even als ik het mis heb);

In het invoerscherm “afleveradres” kun je in de huidige situatie een naam en een telefoonnummer van een uitvoerder invullen. Straks kan dit ook *) , maar je kunt ook in een ander veld zoeken naar contactpersonen.

Stel dat je een afleveradres aanmaakt voor de relatie REEOLD, dan krijg je dus een lijstje te zien van contactpersonen van REEOLD. Dit zoeken kan met een F-toets.

Wanneer je een contactpersoon hebt opgezocht, dan zeg je eigenlijk “kijk naar deze contactpersoon-ID met bijbehorende gegevens en niet naar de handmatig ingevoerde naam/telefoonnummer”. Op de vrachtbrief komen dan de gegevens te staan die hangen aan de opgezocht contactpersoon-ID.

*) Er vanuit gaande dat bovenstaande klopt, wil ik nog één ding weten. Hebben we de mogelijkheid straks om het huidige veld “naam” en “telefoonnummer” (die we dus altijd met de hand invulden) straks te blokkeren? Onze mensen worden dan namelijk gedwongen om gebruik te maken van de zoekoptie. Laat me dit nog even weten.

Eindconclusie; twee dagen is akkoord. Mocht het drie worden dan is dat ook geen probleem.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #23 on: July 08, 2010, 12:06:32 pm »

Quote
Eindconclusie; twee dagen is akkoord. Mocht het drie worden dan is dat ook geen probleem.

Maar voor de rest lijk je niet op de heer Steen. nea
Ik heb gezegd dat de twee á drie dagen alleen maar meer is geworden, en dat het voor drie dagen nog moet kunnen.
Maar goed, dat wist je weel, net zoals de heer Steen dat doort dingen wel weet.

Quote
Onze mensen worden dan namelijk gedwongen om gebruik te maken van de zoekoptie. Laat me dit nog even weten.

Dat kan wel, maar dan moet er een Bedrijfsparameter bij (4 uur), omdat anders iedereen wordt gedwongen om zo te werken.
Maar, je realiseert je dat als de betreffende Kontaktpersoon niet wordt gevonden bij de Relatie dat je dan wordt gedwongen om een Kontaktpersoon aan te maken aldaar ? Niet dat dit verkeerd is hoor, maar àls je een keer een "eenmalig" persoon wilt opgeven bij het Afleveradres dan kan je dat niet meer.

Trouwens, iets anders ... Is er geen Raadpleegfunktie "op Naam" (v/h Adres) ? want zo ja, dan gaat het daar nog mis ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #24 on: July 08, 2010, 12:17:39 pm »

Duidelijk allemaal. Die extra bedrijfsparameter moet je maar in gaan bouwen. Dat mensen dan een nieuwe contactpersoon moeten invoeren is juist de bedoeling. Op die manier blijven we goed op de hoogte van medewerkers van onze klanten.

De raadpleegfunctie op naam bestaat volgens mij niet.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: July 08, 2010, 12:25:35 pm »

Ok !!

OffTopic (?)

Omdat dit plots naar boven kwam terwijl ik het (offline) met Pascal had over "999 Afleveradressen is te weinig" ... Het zal toch niet zo zijn dat je hiermee het aantal benodigde Afleveradressen kan beperken ??
Nl. zo niet, dan moet ik nu daar nog mee door ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #26 on: July 08, 2010, 12:44:00 pm »

Nee, dat is een ander verhaal. Daar moet wel een oplossing voor komen, want raadplegen van losadressen per debiteur en per contract (LODBAKKZ) is onmisbaar voor ons, ook bij afleveradres 999, 1000, 1001 en verder... Maar goed, zoals gezegd, ander verhaal en topic.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #27 on: July 08, 2010, 12:53:18 pm »

Duidelijk. Dank je.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #28 on: July 08, 2010, 01:05:57 pm »

Wow... zet een vinkje op de lijst "korte antwoorden van Peter Stordiau"

;-)
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #29 on: July 09, 2010, 10:58:56 am »

Trouwens ... tuurlijk zijn er wel Raadpleegfunkties, alleen mijn vraag was gebaseerd op iets wat je zelf (denk ik toch) een beetje verkeerd hebt geïnterpreteerd. Voor de zekerheid dit toch maar even genoemd :

Quote
Hebben we de mogelijkheid straks om het huidige veld “naam” en “telefoonnummer” (die we dus altijd met de hand invulden) straks te blokkeren?

"Naam" heeft er dus niets mee te maken, maar lokte wel mijn vraag voor de Raadpleegfunkties uit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2] 3 4  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.