Nou, zijn we weer.
Om dit om te lossen moet je volgens mij ergens anders overheen stappen. En vergeet niet : dat verhaal van die uitvoerder die automatisch wordt opgenomen hebben we niet meer aan de orde, ok ? (= voorwaarde voor het navolgende)
Er komt een veld Kontaktpersoon-ID bij. Dit kan je naar keuze vullen met een bestaand ID zoals bij de Relatie opgenomen, òf je vult dat ID niet, maar vult de rubrieken zoals ze tot nu toe bestaan.
Ook : Vul je het ID wel, dan worden de rubrieken automatisch gevuld met de betreffende gegevens, en je kan ze niet overschrijven (gedisabled). Dit geldt uiteraard alleen voor die Rubrieken die bij de Kontaktpersoon ook bestaan (en of ze aldaar gevuld zijn maakt in deze niets uit ... ze zullen zijn gedisabled).
Als ik jullie was, zou ik dan óók nog om het Relatie-ID vragen. Dus, dan kan je bij een Afleveradres voor Debiteur-X een Kontaktpersoon van Debiteur-Y invullen, of zelfs een Kontaktpersoon van Leverancier-A.
Merk op dat er slechts een heel klein verschilletje is t.o.v. de eerdere opzet;
Er gebeurt niets automatisch (er wordt dus ook nooit iets "automatisch" overschreven), en als je een ID invult bij bestaande gegevens doe je dat bewust. De gegevens mógen dan ook worden overschreven.
Het lijkt me dat dit altijd goed gaat ...
Er rest mij nog één dingetje te melden;
Als je boven kijkt (in deze post) zie je dat ik het over "de gegevens" heb van een Kontaktpersoon, en gedisablede rubrieken, enz., maar eigenlijk geldt dat alleen voor het Telefoonnummer, en al het andere hoort domweg bij het Adres zelf. Dus, ik vind dat het Telefoonnummer wel naast de Kontaktpersoon mag komen te staan (in elk geval voor jullie geldt dat het telefoonnummer altijd bij de Kontaktpersoon hoort en nooit bij het Adres), terwijl je daarnaast nog de gegevens van de Kontaktpersoon moet kunnen opvragen (mits ID is ingevuld uiteraard). Dit kan met een F-toets.
Aan de twee-drie dagen is niets veranderd, tenzij we het wat meer vinden, want het scherm zou moeten worden aanepast op de positie van het tel.nr. en de FToets moet erbij (meerdere Raadpleeg funkties). Maar volgens mij past dat nog wel in de drie dagen.
Zijn we er dan ?