Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 07:43:06 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Reorganiseren bestanden  (Read 6492 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: March 16, 2011, 11:16:22 am »

We hebben de indruk dat we de laatste tijd, sinds dat we met onze nieuwe Windows 2008 server en Terminal Servers werken, bestanden vaak moeten reorganiseren. Onder meer de behoefterun klopt regelmatig niet maar ook andere foutmeldingen komen regelmatig voor. Kan het zijn dat er iets in de inrichting van de servers niet helemaal goed zit waardoor dit gebeurt?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 16, 2011, 01:24:29 pm »

Als jij dat voelt : JA.

Simpel wel, toch ?

Maar ja, nu nog wat ...

Zijn de clients hetzelfde gebleven ? (ook kwa instellingen)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 16, 2011, 01:49:54 pm »

De clients zijn voor de meeste werkplekken wel hetzelfde gebleven, maar iedereen werkt nu op terminal server via RDP.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 17, 2011, 09:54:35 am »

Tja, wat nu ...
Ik neem aan dat je deze ook een beetje hebt gevolgd : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23354.0 ?
(met name mijn posts denk ik)

Ik vrees dat wij hier van onze kant verder weinig mee kunnen.
Het zal ook wel niet helpen door te zeggen dat het misschien goed is om naar SP1 te gaan (uitgaande van 2008 R2).

Hoe dan ook, ik herken dit niet van problemen bij iemand. Ja, er "niet mee om kunnen gaan" (je snapt wel wat ik bedoel) zoals gesuggereerd in dat topic waar ik zojuist naar verwees. Dus, voor mijn gevoel kan je niet zo maar de boel achterlaten als gebruiker, WANT jij als systeembeheerder knalt op een gegeven moment de sessie van iemand die al lang voor de TV zit eruit, en *dan* heb je eigenlijk hetzelfde probleem als we lokaal tegenkomen i.v.m. moeten reorganiseren TBC, maar nu ineens op server niveau. Let wel, zoiets voel ik. Laten we maar zeggen net zoals jij voelt dat er iets niet pluis is. Weinig wetenschappelijk dus, maar vast wel waar ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 17, 2011, 10:21:05 am »

Installatie SP1 staat ingepland voor 22 april, hopelijk wordt het dan wat beter. Voorlopig zit er dus niet veel anders op dan regelmatig reorganiseren en ook opletten dat er goed afgesloten wordt.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 17, 2011, 12:31:30 pm »

Wat is eigenlijk de melding - of indikatie anderszins dat je dat reorganiseren moet gaan doen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 17, 2011, 12:45:30 pm »

Bijvoorbeeld van gisteren:
Kode 9999
Omschrijving Error reading file i:\fox\lo\lopi\loci_in1.cdx
Regel REWRITE = 0 .AND. (PAGECLCK = 0 .OR. SCHERMF = PAGECLCK)
Reg-nr 77803

Bij de behoefterun komt er geen foutmelding maar is het lijstje vaak veel te kort.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 17, 2011, 01:16:29 pm »

Jaaaaa ja. En dat noem jij "moeten reorganiseren" ??

Ik zou maar eens heeeeeel erg snel dingen gaan nakijken. "Error reading file" betekent domweg dat je netwerk verbinding pleitos is. Niet helemaal normaal voor een normaal netwerk (maar kan wel), maar HEEL erg normaal voor een totaal verkeerd opgezette WTS. Verkeerde service packs, inconsistent, weet ik veel.

De tijd dat wij ons hier echt mee bemoeiden is intussen misschien al 15 jaar voorbij, en oprakelen ga ik het maar niet meer doen.
Ik vrees wel dat je leverancier op het matje roepen ook niet erg veel zin heeft, anders had je het probleem sowieso al niet gehad.

Oplossen willen we het sowieso wel, en "kunnen" hoogstwaarschijnlijk ook. Maar dan betaald. Kan best wat werk inzitten hoor.

Maar goed, jij gaat niets betalen, want je hebt recht op een goede levering. Nou, ik zou daar nog even een paar keer goed over nadenken, en zeg ze maar alvast dat ik niet ga geloven dat je hier binnen een week vanaf bent.

In de tussentijd ... hoe lang denk je zelf dat het duurt voordat wij jullie database aan het repareren zijn ?
Valt niet onder het onderhoudskontrakt hoor.

Ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt, maar het is zo vaak niet anders.


Goed, houd wel in de gaten dat ik erop speculeer dat het aan de WTS inrichting ligt, maar dat dat niet per sé het geval hoeft te zijn.
Hoe dan ook, als je hulp nodig hebt (en volgens mij heb je dat), schroom niet om te vragen. Maar weet : het kost geld. sorry
In elk geval voor nu : ga op zoek naar netwerk verbindingen die verwenen raken. Ok ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #8 on: March 17, 2011, 02:43:16 pm »

Goedemiddag Peter,

Hebben de situatie natuurlijk ook neergelegd bij onze Netwerk leverancier. Zullen zien waar zij meekomen, maar uit jouw commentaar blijkt dat er niet veel andere bedrijven zijn met een soort gelijk probleem (veel reorganiseren via 9,5,1) ..... Sad Sad Sad.

Snel afsluiten voordat de verbinding er uit knnnnaaaaalllllttttt Wink
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 17, 2011, 04:15:02 pm »

Tja, ik kan er niet te "strikt" over oordelen. Kijk immers naat jullie zelf; je bent een paar maanden bezig met "reorganiseren" en je hebt eigenlijk geen klacht. Maar dat komt alleen omdat je het niet doorhebt. Wel, dat kan in principe iedereen overkomen.

Maar goed, laten we maar denken dat iedereen het uiteindelijk wèl doorheeft, net zoals uiteindelijk bij Bas natuurlijk. Maar Johan zou ook zo'n soort situatie kunnen zijn, althans, ik heb de suggestie al gedaan.

Ik hoop in elk geval dat het snel goed komt, want zoiets moet je niet hebben ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #10 on: April 11, 2011, 01:46:47 pm »

Gaan nu beter opletten en vaker pingen om te kijken of de verbinding zomaar wegvalt.
Op 22 april gaan wij de boel upgraden. Hopelijk is het hierna beter en/of minder.

Tnx.
Logged

SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 27, 2011, 01:07:12 pm »

Hebben sp1 geinstalleerd en volgens ons blijft het probleem.
Houden problemen met de TS sessie. Indien profit niet goed wordt afgesloten, kan niemand meer inloggen op die TS voor het gebruik van profit. Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

Bas heeft na het upgraden van de windows servers al weer gereorganiseerd. Dit zou toch niet moeten??????????

groeten Berny


Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 27, 2011, 01:36:43 pm »

Peter is er nu even niet om te antwoorden, maar, als ik zo snel even naar error "C00000C4" google, dan kom je toch wel e.e.a. tegen wat in de richting van netwerk-/disk problemen wijst... Hoop dat je daar wat verder mee komt...

Enne... nee... dit zou niet moeten  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 28, 2011, 10:32:46 am »

We hebben gisteren samen met iemand van onze leverancier dit probleem bekeken. Het vreemde is namelijk dat deze foutmelding op 1 van de 4 terminal servers voorkwam. Het vermoeden bestond dus dat 1 of meer files gelockt worden door een gebruiker. Als je de directory data1\fox\sy\sypp kopieert naar een persoonlijke map (userhomedir) dan kun je van daar uit wel profit opstarten. Dit bevestigt ons vermoeden van een gelockte file maar dan blijft het vreemd dat je vanaf een andere TS wel profit kunt opstarten.  We hebben iedereen op de betreffende server (in dit geval TS02SC) laten uitloggen en daarna konden we weer op de normale manier inloggen en profit opstarten.
Kortom, kan het zo zijn dat de inrichting niet helemaal goed is voor gebruik op terminal servers? Doet profit iets met een computername waardoor er fouten ontstaan?
Onze servers zijn trouwens weer up-to-date; fileserver 2008R2 SP1, terminal servers 2008 SP2.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 02, 2011, 02:05:37 pm »

Kan het zijn dat de problemen met de database ontstaan doordat we werken met de 32-bits versie van Windows Terminal Server waardoor er geheugen issues kunnen zijn? In deze topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23062.0 wordt een tijdelijke oplossing voorgesteld om toch een 64-bits besturingssysteem te kunnen gebruiken. Is hier al een definitieve oplossing voor? Hoe zit het met upgraden, hiervoor wordt de DOS-versie nog steeds gebruikt dus dat zal ook niet gaan werken op een 64-bits systeem?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.114 seconds with 21 queries.