Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:29:32 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: sylv reorganiseren: geen table  (Read 6798 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 04, 2011, 10:18:34 am »

    DATUM  : 04-03-11    TIJD : 06:35:43          VISUAL FOXPRO         UID : MIX     
      KODE : 9999     MESSAGE : Index does not match the table. Delete the index file and re
      AREA : 27         ALIAS : SYLV              INDEX : SYLV_IN1      ROW : 77803
      LINE : REWRITE = 0 .AND. (PAGECLCK = 0 .OR. SCHERMF = PAGECLCK)               
      STCK : SYERAH  SYEV  SYOF1  SYOF  LOETWY  LOETRA  LOPBRO  LOPB  LOWP  LO  SYSA  LOIN  PRO
             FIT8
      XST  : =MEEL=[LO]Mouse[LOWP]Mouse[LOPB]Mouse[LOPBRO]Mouse[LOETRA]F5
    ____________________________________________________________________________________________
    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 04-03-11    TIJD : 09:30:44          VISUAL FOXPRO         UID : JVR     
      KODE : 15       MESSAGE : Not a table.                                               
      AREA : 10         ALIAS :                   INDEX :               ROW : 800
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYBHOIDD  SYBHOI  LOBHOI  SYBHBS  SYBH  LO  SYSA  LOIN  PROFI
             T8
      XST  : =MEEL=[LO][DATVAN_S]Esc9[SYBH]3[SYBHSY]Esc[SYBH]5[SYBHBS]1[LOBHOI][SRT_S]yBackspac
             esylvF1F1
    ____________________________________________________________________________________________


Voor gebruiker MIX Om 06:23 wordt de profit sessie gestart, nadat die om 6:12 om duistere redenen is beindigd.

duister te meer omdat Om 6:22 de Terminalserversessie wordt ge(her?)opend danwel gestart. blijkbaar is tussentijds de TS sessie afgesloten en opnieuw opgestart, en dat daarom om 6:23 profit (weer) is opgestart. Dan heeft die TS-sessie altijd wat moeite met het vinden van printers.

06:34 start de boel dan opnieuw, en om 07:10 nog een keer.

Omdat ik SYLV zie staan dacht ik: Laat me dat dan zekerheidshalve reorganiseren, blijkt dat geen table te zijn aldus profit, en krijg ik die geblokkeerde functie bij het reorganiseren er van. Later nog een keer proberen, en ja, dan kan ik sylv wel reorganiseren.

Iemand enige suggesties van welke aard dan ook om die printers aan te sturen? (behalve dan "niet aansturen")


* sysera.PNG (42.43 KB, 640x727 - viewed 355 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 04, 2011, 10:57:14 am »

Je laatste vraag snap ik niet, maar toch even een reaktie :

De kans lijkt me vrij groot dat in de betreffende situatie de eerdere TS sessie nog aktief is, en je aldus een tweede opent. Dit gaat vrij vanzelf en is ook (dacht ik) onoverkomelijk als je op de e.o.a. niet-normale manier uit TS bent geknikkerd. Dit is anders als je normaal de verbinding verbreekt (maar de sessie laat draaien).
Vervolgens krijgen we de situatie dat (zoals ik er tegenaan kijk) TS het ergens niet meer snapt. Zelf krijg ik althans meldingen die nergens op slaan als ik Profit weer wil opstarten (met mijn zelfde als voorheen userid e.d.), en wat wordt verholpen door de "vorige" Profit8.exe eruit te gooien. Overigens niet helemaal gemakkelijk met meerdere TS gebruikers, want welke moet je hebben.
Moraal : in zo'n situatie worden de meldingen vreemd. Ofwel, die not a table zou wel eens niet waar geweest kunnen zijn.

Dit zal je heus niet 100% helpen, maar wie weet heb je er iets aan.

Mocht je nog antwoord willen hebben (ok, de kans daarop) op je laatste vraag, dan moet je er toch een andere vraag van maken, indien mogelijk.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 04, 2011, 11:00:23 am »

Volgens mij heb ik het al vaker gezegd (lang geleden intussen), maar ik zou toch eens gaan nakijken wat er bij jullie niet pluis is;

Ten eerste herken je wel dat niemand anders met al jouw "dit soort" problemen komt (en die komen heus niet allemaal per email -> 0,00), terwijl jij elke week wel zoiets aan de orde hebt (verdwenen records, enz.).

Tenzij jij de enige bent die het allemaal een beetje goed in de gaten houdt ...
(ofwel, ik kan niet 100% garanderen dat het aan jullie netwerk o.i.d. ligt, maar het begint er zo langzamerhand wel op te lijken).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: March 04, 2011, 11:39:21 am »

Tja, wat heb ik hier aan. Goed te weten dat we de enige zijn, want dit soort problemen gun ik andere profit gebruikers niet.

Oké, we hebben in oktober 2010 de automatiseringsomgeving behoorlijk vernieuwd. Alle servers, nieuwe switches, toebehoren etc. zijn nagenoeg 100% van (na)zomer 2010. Daarbij wordt sindsdien gewerkt met een aantal terminal servers. Hierin zijn we niet de enige profitgebruikers. Het is geen 64-bit.

En natuurlijk: Nieuw is niet per definitie "goed". Maar wat is "niet goed"? Enige suggesties wie kan bepalen en aangeven waar de fout zit en hoe dit beter kan? Wat mij betreft ben je welkom hier, om samen met degene die de boel hier geinstalleerd dit op te helderen. Als zoiets er aan zou kunnen bijdragen om deze problemen uit de weg te helpen, ben ik vlak voorstander van om dit te organiseren binnenkort.   
Logged

KM
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 04, 2011, 11:52:30 am »

Ik twijfel een beetje aan het nut van deze bijdrage, maar ik vermeld het toch maar even:

Wij hebben in 2000 en in 2002 ook een paar keer soortgelijke melding met alias SYLV gehad, zie bijlage.
Vooral gebruiker JS heeft een paar keer deze melding gehad. Deze gebruiker zat op een andere locatie met, vooral in die tijd, geen geweldige DSL-verbinding, werkend in de fabriek (dus ook niet in het kantoorgedeelte van die locatie).
Printerproblemen zijn daar ook weleens aan de hand geweest, alleen weet ik niet of die samenvielen met de meldingen indertijd.
Dat het probleem 'ergens in het netwerk' zit zou dus best kunnen, gezien de geblokkeerde funkties en situatie bij ons.

Tegenwoordig krijgen we deze melding nooit meer. Ook niet vanuit de andere locatie.


* ___.png (32.96 KB, 642x726 - viewed 264 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 04, 2011, 12:53:57 pm »

Pacal, natuurlijk is dit nuttig. ERG nuttig zelfs. Ik weet hooguit niet of dit alles moet worden opgehangen aan SYLV, of dit in elk geval ik doel op meer algemene problemen (zoals Johan die echt wel heeft, m.i.).

Het is overigens zeker zo ERG nuttig als anderen op de proppen komen met net zo'n lijst, maar dan van het heden. Ik bedoel : het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n lijst met fouten ergens optreedt, de gebruiker maar gewoon op "ok niets aan de hand, nog een keer proberen" knop blijft drukken, en wij (noch de systeembeheerder) dit ooit horen. De gebruiker is het gewend, en kan uiteindelijk z'n werk wel doen. Of zo.

Eigenlijk moet ik misschien wel zeggen dat Johan misschien wel meer secuur is in dit soort zaken dan gemiddeld, dan wel dat zijn processen dit nogal snel tonen (leveren lukt niet o.i.d.) waar anderen er verder niets van merken. Wat ik in elk geval *niet* wilde zeggen is : dat ligt allemaal heus niet aan ons. Zo zijn we nog steeds niet, en ik hoop ook dat die tijd nooit komt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 04, 2011, 01:15:30 pm »

Ook :

We weten misschien nog wel uit de Novell tijd dat je niet zo maar je PC moch uitknallen, en dat alle gebruikers een "handleiding" hadden hoe dit te doen (feitelijk : gewoon netjes). Sinds the Windows servers hoeft dit niet meer. Echter, ik denk dat WTS nog steeds een soort handleiding behoeft, al was het maar om niet weer een nieuwe sessie te kreëren waar je er nog een had lopen.
Wel, is die handleiding er ?

Verder (maar wel een beetje uitgaande van die handleiding die er zou moeten zijn), heb je al eens uitgezocht waarom die mensen die "opnieuw ingelogged" (zonder uitloggen e.d.) steeds "hebben" ? zou ik wel doen.

Dan hebben we ook nog de notebooks die zogenaamd de volgende dag verder kunnen waar ze zijn gebleven, wat een dom MS verzinsel is, en echt niet werkt (voor bepaalde omgevingen, en Profit hoort daar bij). Dus ook daar kunnen nog dingen (erg) fout gaan (de laptop heeft nog stukjes database in z'n geheugen, die intussen echt wel oud zijn, en wat niet wordt bemerkt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 04, 2011, 01:46:53 pm »

Ik twijfelde aan het nut omdat ik niet meer weet of ik het gemeld heb (als het al gemeld is) en hoe dit opgelost is indertijd.
Maargoed, je hebt gelijk dat de omstandigheden misschien een richting uitwijzen naar een mogelijk oorzaak. Dat dan weer wel.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: March 04, 2011, 03:34:11 pm »

Even heel concreet over die TerminalServer sessies: Ik heb inderdaad gebruikers die de TS de hele nacht aan laten staan, (niet "Disconnected"). Gewoon hartstikke active.

Hieronder een beeld van een deel van de gebruikers. Een deel is vanmiddag al vroeg vertrokken ivm mooie weer hier.

Disconnected:
Gebruiker m. heeft 'm Disconnected. Tja, dat is vragen om problemen, daar kan ik me iets bij voorstellen. Die gebruiker heeft het proces "Profit8" nog open. dus die is fout.

Active laten en urenlang niet gebruiken
Gebruiker W.w (de tweede blauwe lijn) die is weggegaan zonder zich af te melden van TS. dit doet ie al heel lang (vanaf 10-2) maar heeft PRofit8 wel afgesloten. (zie einde sessie), echter er zijn er ook voldoende gebruikers / voorbeelden die op deze manier werken, maar de Profit-sessie niet eindigen. (actief laten). Is er, afgezien van het energie-bewustzijn ed,  wat op tegen om in een active TerminalServersessie die al meerdere uren (dagen) niet gebruikt wordt, een Profit sessie open te laten staan? Voor mijn gevoel, wordt in deze situatie niet iets verbroken.

Misschien ThinClients inzetten? Die hebben we namelijk nog niet in gebruik.

_______________
Het vervelende is namelijk: Je kunt zo'n TS sessie met een kruisje even afsluiten, of minimaliseren. Eigenlijk zou vooral dat afsluiten met het kruisje onmogelijk gemaakt moeten worden. Is iemand bekend of er systemen / oplossingen zijn waarmee je voorkomt dat een Terminalserverssessie wordt gesloten middels dat kruisje?

Quote
... dat ligt allemaal heus niet aan ons. ....

Voor alle duidelijkheid: Ik wilde niet iemand de zwarte piet toespelen, danwel de schuld geven. Jullie niet, en de andere leverancier ook niet. Ik wil alleen van die ellende af, die nu toevallig bij SYLV speelt, maar morgen weer bij het corrigeren van Goederenontvangsten komt, en danweer elders opduikt.



* terminals.PNG (14.51 KB, 537x310 - viewed 301 times.)

* sessie.PNG (6.42 KB, 242x332 - viewed 306 times.)

* terminalserversessie sluitenDisconnecten.PNG (33.55 KB, 484x674 - viewed 309 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 04, 2011, 03:57:52 pm »

Tja, het is maar hoe je er mee omgaat, vrees ik. Dat verrekte kruisje mag juist wel, mits alles verder op orde is en je bij opnieuw aanmelden weer in die sessie terechtkomt. Een beetje moeilijk uitleggen, maar zo heb ik mijn eigen sessie best dagen of weken openstaan, en gaat er niets verkeerd. Nooit eigenlijk.
Waar precies de ellende begint ontgaat me een beetje, maar laten we maar zeggen dat het fout gaat als ik op een andere manier dan dat kruisje uit het gezichtsveld van de TS verdwijn, om vervolgens in een nieuwe sessie terecht te komen *en* ik mij dat niet bewust ben. Ben ik mij dat wel, dan kan ik met wat moeite weer in de oude sessie terechtkomen. Maar zo niet, dan log ik uiteindelijk in in Profit, die vervolgens mijn Profit-sessie keurig registreert, en waarbij het de bedoeling is dat de andere wordt afgesloten en wat veelal niet werkt of in elk geval niet gebeurt. Geen probleem op zich, en wij herkennen dat wel (zie Wouter's posts).

Nou, lees nog maar eens; het heeft weinig met dat kruisje te maken. Maar misschien wel des te meer andersom : hoe raak ik mijn verbinding kwijt zonder dat kruisje te gebruiken ?
Nou, gewoon, uitloggen !

Huh ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #10 on: March 04, 2011, 05:49:35 pm »

ff simpel:

dat kruisje sluit niets af, alleen maar het grafische interface waarmee je naar die terminal server kijkt, maar het verandert niets aan de sessie op de server zelf.

Net als Peter sluit ik regelmatig even die "externe bureaublad viewer" even af. maar als je hem openet kom je normaliter in je oude sessie terug.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 04, 2011, 06:11:04 pm »

Trouwens, meer voor de hand liggend :

Flink gewend zijn je eigen PC ook te gebruiken (denk maar aan alt-tab van-naar je TS sessie), geen "kruisje" niets, om vervolgens te eindigen bij je eigen PC, vergeten de verbinding te verbreken, en uit dat ding.
Dan kom je niet meer in dezelfde sessie terug ...

Misschien geldt dit alleen bij VPN's en niet bij direkte verbindingen ...
Of niet altijd ... Maar ik heb geleerd dat je dàt niet moet doen. Wel : kruisje in je TS sessie (eerst even "Vrijgeven" voor de backup), op je eigen PC de verbinding naar de TS verbreken (zal via een intern LAN niet eens lukken realiseer ik me nu), en daarna mag je doen wat je wilt. Let wel, Profit draait nu nog gewoon (zoals Marco zegt, je hebt alleen je "viewer" eraf gehaald), en bijvoorbeeld een upgrade doen al even niet werken. Een systeembeheerder die je nu eruit keilt ... niets aan de hand. MAAR, een systeembeheerder die je eruit keilt omdat je dat "Vrijgeven" niet hebt gedaan, en je bent de klos. E.e.a. afhankelijk van wat je deed, waar je gebleven was, en of je een halve transaktie hebt achtergelaten omdat je bent geëndigd bij e.o.a. F1 en in dat scherm bent blijven staan (althans, ik kan me hier iets bij voorstellen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 08, 2011, 09:06:11 am »

Johan, ook even in het kader van rare dingen...

Kun jij verklaren hoe onderstaande ontstaan is, en waarom konstateer ik dit op jullie systeem en melden jullie zoiets niet ?
Of was het nog niet opgevallen ?


* lovira.png (15.3 KB, 901x447 - viewed 267 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #13 on: March 08, 2011, 09:54:34 am »

Quote
"MAAR, een systeembeheerder die je eruit keilt omdat je dat "Vrijgeven" niet hebt gedaan, en je bent de klos"


Daarom kontroleer ik op Profit8 processen. alvorens gebruikers er uit te gooien.

En dan moet het vervolgens verder weinig uitmaken of je de ts-sessie nu wel of niet disconnected maakt, of met een kruisje afsluit of anderzins, als ik onderstaande goed begrijp tenminste.

Quote
Verder (maar wel een beetje uitgaande van die handleiding die er zou moeten zijn), heb je al eens uitgezocht waarom die mensen die "opnieuw ingelogged" (zonder uitloggen e.d.) steeds "hebben" ? zou ik wel doen.

Heeft iemand een voorbeeld-handleiding beschikbaar over het gebruik van Heart Profit op de terminal server omgeving?

Die handleiding of richtlijnen voor gebruik zijn er hier niet. Maar ok, dan heb je nog zoiets als handleiding en handhaven. Dat laatste valt m.i. ook tegen. Wie leest bijvoorbeeld de handleiding van zijn / haar nieuwe/andere auto helemaal? dat zal meestal ook een kwestie van instappen en wegrijden zijn. Ik zou namelijk niet meer kunnen bedenken dan "inloggen" en "Profit afsluiten als je het niet meer nodig bent de komende uren". Of moet er meer in?

Ook mensen die zelden tot nooit uitloggen en níet op de TS werken zijn de pineut. Denkend aan mijn Laco Leveringen op raaplijsten waarbij géén enkele charge was gereserveerd.

Ook mensen die een hele poos aan het werk zijn en vervolgens in het andere bedrijf bij het leveren opeens ook geen charge's meer hebben op de raaplijst.

Ik heb nu eigenlijk het gevoel dat het voor een groot part ligt aan het gebruik van Profit, op verschillende soorten besturingssystemen tegelijk.

Kan het echter nog te maken hebben met bepaalde vormen van inrichting? (en uiteraard: Hoe dit te bepalen?)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #14 on: March 08, 2011, 09:55:26 am »

Johan, ook even in het kader van rare dingen...

Kun jij verklaren hoe onderstaande ontstaan is, en waarom konstateer ik dit op jullie systeem en melden jullie zoiets niet ?
Of was het nog niet opgevallen ?

Ik vermoed dat dit uit de interface meldingen komt. Ik zoek dit nog even uit
Logged

KM
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.