Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:40:32 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 52846 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #60 on: February 10, 2011, 09:03:08 am »

Nog een paar zaken die mogen meewegen in je beslissing:

Merk ook op dat je in principe iedere print in Profit met ^F2 naar PDF kunt printen en kunt opslaan, en je niet voor ieder soort print een separate directory kunt opgeven. Daarmee zou je e.e.a. héél goed moeten inrichten kwa naamgeving v/d print die opgeslagen moet worden. En, een bijkomstigheid is ook dat als je van iedere type print, iedere versie standaard opslaat, en alles in één directory gooit, deze wel heel snel "vol loopt".

Autorisatie zou in theorie ook een reden kunnen zijn, omdat je misschien op hoger niveau wilt kunnen regelen dat iemand in het ene bedrijf wél de PDF documenten mag inzien, maar in een ander bedrijf niet.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #61 on: February 11, 2011, 08:01:13 am »

Goedemorgen,

Ik moet inderdaad nog het e.e.a goed inrichten, het enige wat werkt is pakbonnen in PDF printen en/of opslaan.

De map die ik voor de fakturen gebruikte bestond al (de fakturen werden voorheen handmatig gescand en opgeslagen)
Dus voor het gemak ( Shocked ) gebruikte ik deze map even totdat e.e.a. werkt, de pakbonnen hebben nu een eigen map wat het overzichtelijker maakt.



Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #62 on: February 22, 2011, 03:51:32 pm »

Quote
M.u.v. je laatste punt zijn de eerste aangepast.

Dank je. Maar dan toch niet op "mijn" Terminal Server.

Ik moest het natuurlijk testen, dus daarom ben ik nu even een minuutje aan het wachten weer.

Geeft niets, is maar een grapje (ook al waar), maar je voelt wel, zoiets knulligs blijft je de hele dag door achtervolgen ...

De hele dag ? een week ? twee ? de rest van het leven van die arme gebruikert ?
Ik wil alleen maar zeggen : volgens mij staat het er nog steeds niet op ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #63 on: February 23, 2011, 08:43:54 am »

Dank je. Maar dan toch niet op "mijn" Terminal Server.

Ik wil alleen maar zeggen : volgens mij staat het er nog steeds niet op ...

Wij hebben maar één Terminal Server, en die werkt met dezelfde programmatuur waarmee wij ook werken.

« Last Edit: February 23, 2011, 09:13:35 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #64 on: February 23, 2011, 09:21:26 am »

Yep. Trouwens, ik heb het weggehaald. Achteraf dacht ik "waarom eigenlijk", maar goed. Die dus.

Trouwens, ik ben eruit. smile


PS: Sorry, maar ik dacht dat dat wel duidelijk was, anders was ik wel duidelijker geweest.
De normale Terminal Server "installatie" gebruik ik niet. En voor jouw verdere info : ... omdat ik op m'n eigen PC werk (zoals nu), en die andere installatie dus niet ook op mijn PC kan werken terwijl ik die zelf ook niet gebruik. Iemand anders wel ... Eigenlijk moeten er dus gewoon twee mensen op een TS werken, maar dan mis ik "mijn PC" en alles wat zich daar nu eenmaal op bevindt (snap je wel, je zou zelf ook niet zo maar op de TS gaan werken). wacko
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #65 on: February 25, 2011, 11:05:06 am »

We zijn nu 22 dagen verder, en er is nog steeds niets gebeurd. Als dit de ondersteuning is die een gangbare gebruiker ook krijgt ... scratching

Misschien helpt het nog als ik zeg dat het Ph..... Runtime betreft ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #66 on: February 25, 2011, 11:30:05 am »

Trouwens, ik ben eruit. smile

Sorry... ik had dit gelezen als dat het kwartje wel gevallen was.

Ik neem nu aan dat ik dit moet lezen als "wil je een Upgrade voor me klaarzetten en deze uitvoeren".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #67 on: February 25, 2011, 11:54:00 am »

Upgrade is uitgevoerd.

'k Zal het ook nog even testen, maar moet nog even VeryPDF daarvoor inrichten voor Installatie PH.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #68 on: February 25, 2011, 12:03:33 pm »

'k Zal het ook nog even testen, maar moet nog even VeryPDF daarvoor inrichten voor Installatie PH.

Binnen PH weet ik niet met welk overzicht ik moet testen.

Kwa systeemdefault is er nergens ingericht waar PDF bestanden moeten worden opgeslagen, en bijv. bij de Variabele Layout van de Pakbon, is dit ook niet ingericht. In die situatie was al gesteld dat er helemaal niet gevraagd moest worden om "opslaan" (we zouden niet weten waar). In die situatie had ik zelf maar bedacht gewoon de PDF te tonen, immers als we het niet kunnen opslaan, dan heeft het ook weinig zin om de print standaard niet te tonen; resultaat is dat er dan niets gebeurd terwijl we wel een ^F2 Print PDF opdracht hebben gegeven.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #69 on: February 28, 2011, 08:34:29 am »

Maar het werkt zo goed hoor.
30 keer zo snel ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #70 on: February 28, 2011, 10:40:17 am »

Nog een klein dingetje misschien;

Als je Sh-F2 gebruikt, is de "Printfile Opslaan" nog steeds default Ja;
Wel, default Ja of zelf op Ja gezet, dit doet niets. Dit gaat niet iedereen begrijpen.

Overigens kan ik me afvragen of of het niet iets *zou* moeten doen. Dus, misschien kan ik nu zelf de kombinaties niet meer volgen, maar dat je een .prn niet wilt opslaan op deze manier ... misschien ok. Maar wat als er HTML uitkomt ?
Of werkTE dat ergens, maar nu misschien niet meer ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #71 on: February 28, 2011, 10:55:21 am »

Laar maar, ik heb het gewoon niet begrepen. Echter :

Mijn gevoel (van iets niet juist zijn) zal vast komen doordat je een .prn nu juist eigenlijk *nooit* opslaat. Die gebruik je meer om even snel te kijken of alles goed is voordsat je echt gaat printen - toch ?

Intussen (zoals het nu is), zal die .prn dus *wel* ergens worden opgeslagen. Ik weet niet eens waar ...
(of zou dat misschien toch handig kunnen zijn ? wacko)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #72 on: February 28, 2011, 11:03:54 am »

Er is één scherm welke voor het opslaan van alle type printjes wordt gebruikt; Shift-F2, Control-F2 (en in theorie een HTML variant).

Met dat nu voor de Control-F2 print (PDF) de defaultwaarde voor Opslaan "Ja" geworden is, is ze dat ook voor de Shift-F2 print (scherm).

Ze wordt i.d.d. wel opgeslagen (lokatie staat vermeldt in dat scherm), dus ik begreep het al weer niet  Sad

Feit is wel dat er ook bij de Shift-F2 print een rubriek "PDF openen J/N" op het scherm staat, en die slaat nergens op (immers, bij Shift-F2 volgt er geen PDF). Ofwel, deze moet helemaal weg bij een Shift-F2 print, of deze moeten we moeten de rubriek wijzigen in "document openen J/N", wat dan bij een Shift-F2 print leidt tot het openen middels Notepad. Dan is het wel vergelijkbaar met elkaar. Als je bij Printen naar PDF geen PDF wilt zien, waarom zou je dan bij Printen naar scherm wel de schermprint willen zien  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #73 on: February 28, 2011, 11:06:08 am »

Je kunt ook nog vinden dat we de defaultwaarde voor het "opslaan J/N" afhankelijk moeten maken van een Shift-F2 of een Control-F2 print.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #74 on: February 28, 2011, 11:21:21 am »

Quote
waarom zou je dan bij Printen naar scherm wel de schermprint willen zien

Ik lig plat op de grond. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 21 queries.