Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:13:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 52858 times)
0 Members and 5 Guests are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #30 on: February 03, 2011, 09:20:04 am »

Quote
Als bij jou dus de PRFILE.PDF al verschijnt vóór dat het popup met "opslaan" verschijnt, dan gaat er al iets fout.

Maar zo werkt het bij ons zelf ook ! althans, op de Terminal Server (versie Wink) die ik zelf gebruik. Ik denk dat Frans het net wat anders uitlegt als dat het is, en wat ik zonder het na te spelen zelf ook zou doen ! (want het gaat een beetje raar denk ik).

1. Je doet Ctrl-F2 (Variabele Layout).
2. Je krijgt de popup met het vinkje voor opslaan. Ik doe Ja.
3. Nu komt er een melding (niet helemaal een "popup", maar wat is het verschil) of ik de file echt wel wil opslaan. Zie quote !!
4. Intussen is Adobe opgestart.

Ik denk dus dat Frans 3 bedoelt.

OffTopic

Ik word zelf aardig "gestoord" van hoe dit werkt, en ik vermoed dat dit met name zit in het standaard weergeven van de PDF; Na een gegeven moment weet ik echt wel hoe mijn printje eruit zal zien, en ik wil dat ding alleen maar naar iemand mailen. Nu moet ik er op wachten - valt hij over de rest van het scherm heen - moet ik wachten tot hij er is alvorens 'm te kunnen elimineren - kan ik eigenlijk nergens 100% goed bij want, Terminal Server - en is alles extra traag want, Terminal Server.
En dan moet ik ook nog een vraag 2 keer beantwoorden (1 en 3 zijn eigenlijk hetzelfde).
Om het dan helemaal kompleet te maken (zie het "wachten") moet ik wel de eerdere PDF eruit weten te krijgen omdat anders een tweede het niet wil doen (gelocked ergens in VeryPDF).
Man, dit is zweeeten.

Overigens werkt het heus wel zo ongeveer zoals we samen (ik, Wouter) hebben bepaald, maar het pakt erg ongelukkig uit.

Goed, dit process duurt ongeveer een minuutje (vergeet niet, Terminal Server, PDF = grafisch) terwijl het gekonverteerde bestand er echt binnen een seconde al is.
Volgens mij zou het zo moeten :

- De eerste popup moet bij het vinkje opslaan Ja als default hebben (maar alleen als er een output directory is gedefinieerd ?)
- Hier moet een vinkje bij : Tonen in Adobe (o.i.d.). Deze moet default Nee zijn.
- Na OK gewoon doen wat er is gevraagd c.q. niet een "Zeker weten ?" o.i.d.

Bovenstaande moet niet gebeuren omdat *ik* het graag zo gebruik; ik denk dat het (de defaults) het logische gevolg is van waarvoor het geheel is gemaakt; dan is ten eerste niet "weergeven" - maar voor kontrole moet dat wel kunnen. Dat is ten eerste wel emailen, dus opslaan die hap - maar, als je dat niet wilt, dan maar niet.
Per ongeluk het tweede vinkje vergeten op Ja te zetten ? geeft niets; je hebt Explorer ernaast open staan, en alles wat je wilt zien vraag je gewoon op (desnoods met z'n allen tegelijk en op het laatst).
Of verder hopen dat DynScreen het een beetje doet in dit geval ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #31 on: February 03, 2011, 09:44:46 am »

Maar zo werkt het bij ons zelf ook ! althans, op de Terminal Server (versie Wink) die ik zelf gebruik. Ik denk dat Frans het net wat anders uitlegt als dat het is, en wat ik zonder het na te spelen zelf ook zou doen ! (want het gaat een beetje raar denk ik).

1. Je doet Ctrl-F2 (Variabele Layout).
2. Je krijgt de popup met het vinkje voor opslaan. Ik doe Ja.
3. Nu komt er een melding (niet helemaal een "popup", maar wat is het verschil) of ik de file echt wel wil opslaan. Zie quote !!
4. Intussen is Adobe opgestart.

Ik denk dus dat Frans 3 bedoelt.

Ik ging er niet vanuit dat Frans dat bedoelt. Adobe wordt pas opgestart zodra je bij dat popup "Opslaan J/N" op OK hebt gedrukt, en in dát scherm wordt de bestandsnaam bepaalt. Na ok wordt er weliswaar een PDF geopend, maar die zou op dat moment de naam "Pakbon 2011mmddnnnnll.PDF" moeten hebben (zoals in een van de attachments staat), géén PRFILE.PDF.

De konstruktie zit inderdaad raar in elkaar, maar kan ook slecht anders. Als je het document wilt mailen, dan wil je dat onder de naam "Pakbon 2011mmddnnnnll.PDF" doen, danwel onder een naam die je zelf opgeeft. Daar moest eerst om gevraagd worden juist om een Pakbon 2011mmddnnnnll.PDF te kunnen tonen i.p.v. een PRFILE.PDF.
De "zeker weten" keuze was opgenomen omdat je de PDF eerst wil zien, alvorens je kunt bepalen of je de print wilt opslaan (van wat je niet gezien hebt kun je niet bepalen of je het wenst op te slaan).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #32 on: February 03, 2011, 09:54:50 am »

Wat raar lijkt, is dat je eerst de vraag "Opslaan J/N" krijgt, en de 2e melding neer komt als "Zeker weten J/N".

Die 2e melding moet verschijnen, omdat je pas kunt beoordelen dat de PDF opslaanswaardig is als je haar gezien hebt.

De 1e vraag (Opslaan J/N) was opgenomen omdat je vooraf al kunt weten dat je de PDF niet wilt opslaan, maar enkel wilt hebben om deze naar een klant te kunen mailen. Ofwel, als je bij het opgeven van de bestandsnaam (nodig om lekker te kunnen mailen) al weet dat je het document zelf niet wenst op te slaan, kun je die rubriek op "nee" laten staan en volgt de "zeker weten" vraag ook niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #33 on: February 03, 2011, 11:50:40 am »

Aha ...

Ik geloof dat ik nu een beetje begin te begrijpen hoe onbruikbare systemen onstaan. swoon

Ik weet niet wat je allemaal echt wil zeggen - volgen doe ik het in elk geval niet (niet als reaktie op wat ik heb geschreven), en kloppen doet het ook niet. Meedenken is in elk geval helemaal nergens te zien.


Pas het maar aan zoals ik het wil. Ik heb er alweer meer aan getypt dan het kost om het aan te passen.
Daar kan het nog weer voor terug ook als het moet. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #34 on: February 03, 2011, 12:25:35 pm »

Ik pas het wel aan. smile

Neemt niet weg dat het 180 graden de andere kant op is als bedacht. Sad

Als we een printje printen, dan printen we dat om het te bekijken; niet om het op te slaan.

Als we dus iets naar een PDF printen, dan deden we dat in eerste aanleg om het te kunnen emailen, en niet om te kunnen opslaan. En, als we het emailen willen we het ALTIJD eerst bekijken.

Hieruit kan je voor jezelf laten volgen dat je een Artikelbestand uitprint (iedere maand enz.) om dat vervolgens ongezien op te slaan, maar erg normaal vind ik dat niet, en voor die situaties die kunnen worden verzonnen waarbij zulks wel normaal is, wel, dan krijg je eerst maar de print eerst te zien. Aldus, ook uit het laatste volgt dat het helemaal normaal is (op een uitzondering na die echt geen pijn gaat doen) dat de PDF eerst op het scherm komt. Goedgekeurd ? opslaan die handel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #35 on: February 03, 2011, 01:56:36 pm »

Hahaha, ik lach me rot (serieus). Maar dat is nou het verschil tussen een automatiseerder (a) en een gebruiker (b). Toen ik (a) was, kon ik dat gemakkelijk schrijven. Toen ik (b) werd, kon ik niet meer bedenken dat ik (a) was en dat schreef.
Aangezien jij (a) bent, ben je het vast niet eens met (b). Immers, anders had je (a) niet op voorhand bedacht.
En zo ontstaan eigenwijze automatiseerders ...

Quote
Overigens werkt het heus wel zo ongeveer zoals we samen (ik, Wouter) hebben bepaald, maar het pakt erg ongelukkig uit.

Vergeet maar niet dat ik eerder bovenstaande zei.

Maar vergeet ook niet dat (b)'s vaak helemaal geen gelijk hebben.

Quote
Daar kan het nog weer voor terug ook als het moet. smile

... vandaar dat deze (b) dat maar alvast heeft gezegd ...


Maar goed, een mooiere quote (jouw post) had je niet kunnen vinden. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat ergens stond hier.
Maar aanvullend (misschien ook voor anderen), die mooie quotes blijken de praktijk niet helemaal. Echter, wel afhankelijk van wat je doet (en vandaar ook de DynScreen "escape"). Neem als voorbeeld : Je maakt een stelletje Verkooporders, en de Orderbevestiging wil je emailen. Je systeem is perfekt ingericht, en er kan niets fout gaan. Typefout Artikelnummer of Hoeveelheid (enz.) ? die bekijk ik liever in de Verkooporder zelf dan 1 minuut moeten wachten op iets waarvan ik van te voren al lang al weet dat het goed is. Ofwel : ik ge mezelf niet kontroleren. Doet in dit geval trouwens de klant ook wel. Daarom is het een orderbevestiging.
Evengoed belt die klant nog wel 3 keer op dat er iets moet veranderen. Niet omdat ik een typefout heb gemaakt, maar gewoon, eentje erbij, eentje eraf, iets anders, blablabla. Iedere keer kost dit 1 minuut (niet gelogen) terwijl het in 1 seconden kan (ook niet gelogen). Het maken van de VO zelf kost ook 1 minuut;
Als ik er 60 zou moeten maken, kost dit dus twee uur. Maar het kan ook in 1 uur en 1 minuut. Waarom moet dit mij 59 minuten extra kosten ?

Nou gewoon, omdat een (a) geen (b) is.
smile

Andersom (c.q. e.e.a. zo opstellen als ik nu voorstel) kan m.i. nooit kwaad. Dit kan onmogelijk "steeds 1 minuut" e.d. extra kosten. Wel kan ik nu per ongeluk zo'n file opslaan. So what ? zelfs als ik het niet merk geeft dat niets (maar het laatste afhankelijk van hoe formeel e.e.a. wordt toegepast). Ik kan 'm ook per ongeluk niet op het scherm hebben. Alweer, so what ?
Maar toch blijft DynScreen dan handig.
Nu ? nu kan ik alleen maar kiezen voor die 1 minuut wachten *EN* kan ik vergeten het vinkje opslaan aan te zetten, en dan kan ik WEER 1 minuut wachten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #36 on: February 03, 2011, 02:26:53 pm »

Als je toch bezig bent ...

Ik dacht "laat ik er nu uitgaan" anders is het "upgraden" niet mogelijk. Natuurlijk stond ik nog bij het Ctrl-F2 schermpje ...

Je kan het wel raden heh ? dat wordt eerst een keer een PDF naar het scherm printen, want op een andere manier kom je hier niet uit ... (geen kruisje, geen Esc).

Automatiseerders ... smile


PS: De minuut is voorbij, dus als je erbij moet, ik ben eruit. haha
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #37 on: February 03, 2011, 02:33:52 pm »

M.u.v. je laatste punt zijn de eerste aangepast.

Voor de situatie dat er geen lokatie voor opslaan printfiles is opgegeven, volgt het hele popup m.b.t. opslaan niet (opslaan is niet mogelijk, we zouden niet weten waar).

Om dan ook als default "geen PDF openen" is dan ook wat lastig, want dan gebeurt er niets.

Ofwel, in die situatie open ik wel de PDF automatisch, wat ertoe leidt dat er géén vragen zijn m.b.t. opslaan, naamgeving etc., maar zal ^F2 direkt leiden tot het openen van de PRFILE.PDF.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #38 on: February 03, 2011, 02:39:34 pm »

In een vorige versie was een "Annuleren" button opgenomen, maar die is er in maart 2010 uitgesloopt.

Deze is nu weer terug.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #39 on: February 03, 2011, 03:00:24 pm »

Quote
M.u.v. je laatste punt zijn de eerste aangepast.

Dank je. Maar dan toch niet op "mijn" Terminal Server.

Ik moest het natuurlijk testen, dus daarom ben ik nu even een minuutje aan het wachten weer.

Geeft niets, is maar een grapje (ook al waar), maar je voelt wel, zoiets knulligs blijft je de hele dag door achtervolgen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #40 on: February 03, 2011, 03:04:33 pm »

Quote
In een vorige versie was een "Annuleren" button opgenomen, maar die is er in maart 2010 uitgesloopt.

Pas maar op, want dat zal ook wel weer een (a) (mijn ?) reden hebben gehad. Ik bedoel, ik kan me iets voorstellen van een aanroep van elders, en dat afbreken het ook afbreken van een (formele) print procedure inhoudt wat niet mag, terwijl dat nu dus weer wel mag.

Mogelijk lang verhaal kort : er zal neem ik aan toch wel een reden voor dit eruit slopen zijn ? Zo "zonder meer" lijkt het mij niet echt ergens op te slaan (dat eruit slopen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #41 on: February 04, 2011, 07:31:56 am »

In de oude situatie werd de PDF ALTIJD geopend (dat was immers de regel, want je printte naar PDF om vervolgens vanuit  Adobe de print te kunnen mailen). Ik denk dat daar vandaan zal zijn gekomen dat je niet mocht annuleren, immers, dat zou impliceren dat je "niets" wilt doen, niet opslaan en niet openen van de PDF. Wel, dat laatste is in de nieuwe situatie al de default, en "Opslaan J/N" kun je als gebruiker op Nee zetten. Zou je dan op [Ok] drukken, dan heb je hetzelfde als "Annuleren". Je kunt je hooguit afvragen waarom je de ^F2 print hebt opgestart als je dit wilt annuleren.

Hoe dan ook, bij de gratie dat nu toch besloten is dat de PDF niet geopend hoeft te worden, en het feit dat je als gebruiker ook Opslaan op "Nee" kan zetten (de kombinatie waarin er dus niets gebeurd), is "Annuleren" ook best gerechtvaardigd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #42 on: February 04, 2011, 10:29:59 am »

Quote
Je kunt je hooguit afvragen waarom je de ^F2 print hebt opgestart als je dit wilt annuleren.

Oh, ik dacht dat ik juist keurig netjes een stapeltje voorbeelden had gegeven ?
Verschil tussen (a) en (b) heh ... smile

Quote
(dat was immers de regel, want je printte naar PDF om vervolgens vanuit  Adobe de print te kunnen mailen)

Dit is dus een klein puntje van aandacht of evt. verder uitwerken, en die had ik eigenlijk gisteren al verwacht van jou. Dus inderdaad :

Zo is het destijds besproken, maar dan wel bij de gratie van "een" (jouw) idee dat je op deze wijze een PDF zou emailen. Kan met Word ook, kan met van alles. Maar waar een (a) op zich terecht bedenkt dat dit in elk geval technisch wel kan werken, komt een (b) er vanzelf achter dat hij/zij dit in de praktijk nooit toepast. In elk geval deze (b) heeft het nog nooit gedaan, maar zal toch al wel een paar duizend keer een Word of PDF aan iemand hebben ge-emailed ... Dus, wat een (b) altijd doet (en zo niet, dan is het een onhandige (a)-(b)) is de PDF op z'n email kwakken, welke email al lang was getypt, een standaard ding is, of anders desnoods toch nog gaat typen. Hoe dan ook, (b) gebruikt hiervoor het enige mechanisme wat altijd en toch wel 100% hetzelfde werkt in alle situaties : hij maakt een email - vanuit z'n email client dus.

Hierbij kan je ook nog aantekenen dat we ooit begonnen met een iets versimpelde situatie (meer was gewoon niet mogelijk) en dat we volgens mij zeiden "en als je de PDF wil printen, dan kan dat dus mooi ook". Klopt, als de PDF eenmaal voor je neus staat. Maar ja, zonder dat werkt het intussen ook, dus er is nog maar één reden om die PDF te zien, en dat is : als je 'm wilt zien.
En laat dat in dit (b) geval nou haast nooit het geval zijn ...

Quote
Hoe dan ook, bij de gratie dat nu toch besloten is dat de PDF niet geopend hoeft te worden, en het feit dat je als gebruiker ook Opslaan op "Nee" kan zetten (de kombinatie waarin er dus niets gebeurd), is "Annuleren" ook best gerechtvaardigd.

Te veel "(a)" gedacht;
Sinds wanneer kunnen wij niet Esc doen op een print-(voorloop)scherm wat we om welke reden wel zullen hebben opgevraagd ?
Nooit dus. En dus ook niet hier. Verdere redenen zijn onbelangijk *tenzij* je inderdaad iets niet zou mogen afbreken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #43 on: February 09, 2011, 08:24:00 am »

Goedemorgen,

Ik heb alle layouts aangepast en de layouts DUIK1,ENG1 en NEDK1 hebben elk hun eigen pdf briefpapier.
Printen naar PDF gaat prima, echter wanneer ik bij 3275 de printfile opslaan functie aanvink krijg ik een aantal meldingen waarna de PDF wel opent maar niet opgeslagen word.

Zie bijlagen.

Wanneer ik een print opdracht geef word er een lege map aangemaakt op de server (J:2010 en J:2011 ) terwijl ik heb ingesteld dat de bestanden moeten worden opgeslagen in J:2011 Verzonden PDF fakturen. Is dit een instelling of...

Ook word er een kopie van elke pakbon opgeslagen in C:   roep. Kan ik dit uitschakelen?



* Document1.rtf.pdf (60.84 KB - downloaded 101 times.)
* Document2.rtf.pdf (77.26 KB - downloaded 99 times.)
* Document3.rtf.pdf (26.05 KB - downloaded 108 times.)
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #44 on: February 09, 2011, 09:35:52 am »

Wanneer ik een print opdracht geef word er een lege map aangemaakt op de server (J:2010 en J:2011 ) terwijl ik heb ingesteld dat de bestanden moeten worden opgeslagen in J:2011 Verzonden PDF fakturen. Is dit een instelling of...

Dat hij van "2011 Verzonden PDF fakturen" "2011" maakt, kan ik me nog wel iets bij voorstellen,
maar dat hij er "2010" van maakt ???

Kun je PC Anywhere eens klaarzetten zodat ik kan kijken...


Ook word er een kopie van elke pakbon opgeslagen in C:   roep. Kan ik dit uitschakelen?

Kan een gevolg zijn, opdat het op het netwerk niet kan worden opgeslagen.
Svp opnieuw testen nadat e.e.a. werkt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.079 seconds with 21 queries.