Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:30:41 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 52760 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #105 on: March 28, 2011, 11:56:58 am »

Bij de optie 333 genereren/afdrukken fakturen (LOUFGN) heb ik geen CTRL+F2 PrPDF optie.

Echter bij optie 332 Afdrukken (Duplicaat) fakturen (LOPRUF) is deze wel aanwezig.

Is hier wel een optie voor gemaakt in 333?

Ook is het niet mogelijk via 332 meerdere fakturen tegelijk om te zetten naar PDF van zelfde klant
(Dus als ik eerste faktuurnummer 1016676 t/m laatste 1016680 invul krijg ik alleen de eerste in PDF).

Is deze optie nog mogelijk met PDF printen?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #106 on: March 28, 2011, 12:06:00 pm »

Bij de optie 333 genereren/afdrukken fakturen (LOUFGN) heb ik geen CTRL+F2 PrPDF optie.
Echter bij optie 332 Afdrukken (Duplicaat) fakturen (LOPRUF) is deze wel aanwezig.
Is hier wel een optie voor gemaakt in 333?

De Shift-/Control F2 printjes zijn momenteel toegestaan in Funkties die op de 3e en 4e positie van de Funktienaam "PR" hebben staan.
LOPRUF voldoet daar wel aan, LOUFGN niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #107 on: March 28, 2011, 12:09:11 pm »

En als ik dat bij LOUFGN wel wil hebben waar moet ik dan aan denken?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #108 on: March 28, 2011, 12:22:36 pm »

Je doel kon wel eens zijn (helemaal omdat je één klant noemt), dat je dié klant de Fakturen in PDF wilt mailen.

Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23036.0, want in dat kader werkt meerdere Fakturen naar PDF wel degelijk.

Merk op dat het hoofddoel van LOUFGN geen "Printen" is, maar "het genereren van een Faktuur", en zo Control-F2 hier geïntroduceerd wordt, je je sowieso kunt afvragen wat je daarmee wilt realiseren? Alle fakturen klakkeloos naar PDF ook al staat dit anders ingesteld bij de Debiteur? En vervolgens een Faktuurrun opstarten waar 1000 fakturen uit komen en 1000 PDF documentjes openen?  Bij notepad is dat al als onwerkbaar betiteld, en bij PDF zal dat al helemaal niet werkbaar zijn. Welk doel had je hier voor ogen?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #109 on: March 28, 2011, 12:47:39 pm »

Wij versturen inmiddels een deel van de fakturen digitaal, dit is voor een aantal klanten het geval.
De rest krijgt de faktuur gewoon per post.
De genoemde test-run (zie post Wouter) gebruiken wij hier ook voor.

Mocht je meer over onze werkwijze willen weten dan hoor ik het graag.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #110 on: March 28, 2011, 01:16:08 pm »

Nou niet alle klanten mailen we direct alle fakturen omdat er soms documenten moeten worden toegevoegd die met de vervoerder meemoeten  (EUR1 Switserland en verklaringen voor b.v. Bahrein e.d.).

Ik krijg de vraag van degene die de fakturen verzorgt ofdat het eigenlijk het zelfde kan werken zoals hij nu doet, namelijk alles via 333 genereren/afdrukken.
332 afdrukken (DUPLICAAT).. wordt eigenlijk alleen gebruikt wanneer printer is vastgelopen of als klant faktuur kwijt is.

Mijn collega genereerd en print dus alles via 333, en wil (de keuze) dat opslaan vanuit die functie om zo de mogelijkheid te hebben om documenten in de mail toe te voegen. Het aantal PDF bestanden per klant zal maximaal 10 stuks zijn.

Op een aantal gevallen na gaat dus bij ons alles digitaal en niet meer met de post.
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #111 on: March 28, 2011, 03:24:46 pm »

Ik krijg de vraag van degene die de fakturen verzorgt ofdat het eigenlijk het zelfde kan werken zoals hij nu doet, namelijk alles via 333 genereren/afdrukken.
332 afdrukken (DUPLICAAT).. wordt eigenlijk alleen gebruikt wanneer printer is vastgelopen of als klant faktuur kwijt is.
Je kunt ook faktureren zonder test-run, alleen wordt de gegenereerde faktuur dan meteen gemaild, zonder de mogelijkheid de faktuur te controleren (de test-run is uitgevonden om de factuur eerst te kunnen bekijken voordat je hem definitief mailt). De procedure die wij volgen (incl. testrun) heb ik als bijlage toegevoegd.

Wanneer je dit niet nodig vindt, kun je het als volgt instellen:

Wanneer een debiteur digitale facturen wil ontvangen moet dit eerst bij de debiteur ingesteld worden:
- menu 2-1-1-1, SHIFT-F4 Raadplegen kontaktpersoon.
- F5 wijzigen kontaktpersoon die factuur per mail moet ontvangen (of maak er 1 aan wanneer hier nog niks staat).
- Hier het mailadres invullen op tabblad 1 en op tabblad 2 ‘Ontvangst Faktuur’ op ‘E’ zetten.
- Zorg dat bij de bedrijfsparameters de SMTP-server is ingesteld (F5-F5-A).

Vervolgens kun je de fakturen genereren. De debiteuren waarvoor je een mail-kontaktpersoon hebt gedefinieerd, krijgt alle fakturen automatisch op het opgegeven mailadres.
- Doe 3-3-3 Genereren facturen en zet bij 'Emailen kontaktpersonen' op 'A' (automatisch mailen danwel printen voor klanten waarvoor geen mail is ingesteld).

* WI Digitale Facturatie.doc (101 KB - downloaded 109 times.)
« Last Edit: March 28, 2011, 03:44:25 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #112 on: March 29, 2011, 07:36:29 am »

Top Pascal,

Ik ga hiermee eens aan de slag, bedankt!  Good job !
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #113 on: March 29, 2011, 10:20:48 am »

Beste Pascal,

Ik heb alles nagekeken en uitgevoerd volgens jouw document echter ik blijf de melding krijgen bij 221 F5 Kontaktpers. Email Testrun Fakt.
Zie bijlage.
Enig idee waar hem dit inzit?



* Knipsel.JPG (73.08 KB, 697x506 - viewed 274 times.)
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #114 on: March 29, 2011, 10:38:06 am »

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23034.0

Merk op dat er nog veel meer onderwerpen (en links) aan de orde komen in de link die ik je gaf, en dat kan Pascal vast niet allemaal even in een paar regels samenvatten.

Die Kontaktpersoon moet je niet bij je Debiteur registeren, maar bij je Bedrijfs-Id (als Debiteur); dus bij Debiteur "MOBILE".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #115 on: March 29, 2011, 10:52:05 am »

Wouter is me voor, maar wanneer je de testrun niet gebruikt, hoeft je hier geen 'F' in te vullen.

Wil je wel een testrun kunnen draaien, dan moet je deze bij je eigen bedrijfs-id onder 2-1-1-1, SHIFT-F4 als kontaktpersoon toevoegen. In ons geval een speciaal hiervoor aangemaakt kontaktpersoon 'F' met een eigen mailadres (waartoe de fakturatie-medewerkers toegang hebben).
Je kunt ook het id van je fakturatie-medewerker gebruiken, mits je deze ook aan je bedrijfsrelatie toevoegt als kontaktpersoon, met een e-mailadres ingevuld.


* _testrun1.png (16.17 KB, 711x743 - viewed 198 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #116 on: March 29, 2011, 10:56:43 am »

Dus, even voor de duidelijkheid, je kunt bij een Debiteur (jouw klant) in dit veld een Kontaktpersoon invullen van je eigen Bedrijf als Relatie-Id (MOBILE), om vervolgens aan te geven dat dié een email moet ontvangen tijdens de Testrun. Dit mag een persoon zijn, maar ook een afdeling, en zo kun je ervoor zorgen dat de email van iedere Debiteur naar de juiste afdeling/persoon wordt gemaild tijdens de Testrun.

NB: Er staat me iets van bij dat als je niets invult, dat de mail naar de ingelogde User gaat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #117 on: March 29, 2011, 10:58:33 am »

Ok tnx ga er mee aan de slag  smile
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #118 on: March 29, 2011, 01:56:34 pm »

So far so good...op 1 ding na

Melding fout bij het versturen van de email (dan enter) DNS lookup of smtp.kpn-officedsl.nl failed.
ping naar smtp gestuurd;




* smtp.JPG (39.76 KB, 605x188 - viewed 262 times.)
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #119 on: March 29, 2011, 01:59:23 pm »

Kan hier niet hetzelfde aan de hand zijn als in topic http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22568.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.