Wat mij betreft wordt in de schermen de CLP/DPGD indicator als 1e sortering gebruikt zodat de items “per wet” gepresenteerd worden, met eerst de DPD en dan de CLP informatie
Kan middels keuze voor boolean op indicator. (0/1 of J/N vinkje)
Voor wat AD wil is dat beperkt tot de toevoeg/wijzig en raadpleegfuncties onder J1, J2 en J3 van het artikel menu en dadelijk de representatie op de productieorder.
En ervoor zorgen dat de huidige RS variableen en label variabelen die in de variable layouts etiket worden gebruikt de CLP/DPD indicator respecteren
Na het omzetten van de oude P-Zinnen naar T-Zinnen zit ik er wat dieper in.
Meteen nog een paar vragen. Ik probeerde je (mobiel) te bellen, maar je bent er niet, dus bij deze maar even via het forum:
Je hebt telefonisch al toegelicht dat jij het zo voor je zag dat de CLP/DPD indikator in de sleutel zou worden opgenomen. Dat gebeurt niet (lees: veel te veel werk). Maar... ervanuitgaande dat dat niet gebeurd... heb je die indikator dan eigenlijk nog wel ergens voor nodig ?
Natuurlijk is die indikator in zoverre handig dat het pakket op deze manier "weet" dat R&S zinnen bij elkaar horen, en dat H&P zinnen bij elkaar horen. Maar hebben we dat überhaupt ergens nodig?
Het eerste wat ik voor me zien als ik die indikator ga opnemen, is dat deze altijd gedisabled op het scherm staat, immers, als je een R&S zin toevoegt moet die indikator de "WMS" situatie impliceren, en als je H&P toevoegt, zal het "CLP" moeten impliceren.
Alles sorteren op "oude-/nieuwe wetgeving"; leuk, maar ik denk niet onoverkomelijk. Ik bedoel, als e.e.a. op Identifikatie gesorteerd is, heb je nog steeds alle R-Zinnen, alle S-Zinnen, alle H-Zinnen en alle P-Zinnen bij elkaar; daar voegt een sortering op wet weinig aan toe.
Kijkend naar je gevaren-etiketten, dan heten die in de nieuwe situatie allen GHSxx, dus ook die herken je vast wel zonder dat e.e.a. op wet gesorteerd is.
Dan even naar "waar gaan we dit daadwerkelijk gebruiken" in het systeem?
Je Etiketten en je Produktieorder.
Ok... Laten we eens beginnen met je Produktieorder...
Wat is daar precies de bedoeling? Dat je bij het opstarten van de P.O. Print moet kunnen aangeven "ik wil H&P zinnen hebben en niet de R&S zinnen"? En, zo je e.d. indikator nodig hebt, wat bepaalt dat dan? Vast niet de persoon die dat printje opstart, maar ik denk eerder het produkt, welke je al op de nieuwe manier hebt ingericht of zo, en zolang dat nog niet het geval is, moet het op de oude manier.
Waar ik naartoe wil is dat je het met een J/N rubriekje w.s. niet gaat redden, al was het maar omdat je P.O. 201011260001 t/m 201011269999 afdrukt, en de ene PO met R&S zinnen moet worden afgedrukt en de ander met H&P zinnen.
Dan je Etiket. Daarvan schrijf je dat deze de CLP/DPD indikator moet respekteren. Aha... Maar zo'n Layoutvariabele verwijst bijv. naar TDORS (Technisch Document, Omschrijving R-Zin), en tsja... een R-Zin impliceert nu eenmaal de oude manier (indikator of niet).
Nu ik wat met Standaard Elementen in het MSDS te maken heb gehad, lijkt me dat daar de oplossing in zit.
Om R-Zinnen op het MSDS te tonen hebben we een Standaard Element "RZO" (= Identifikatie + Omschrijving) en "ORZ" (enkel de omschrijving van de P-Zin). Op dezelfde wijze hebben we ook een RSO/ORS voor een S-Zin, en een RTO/ORT voor een T-Zin. Die zelfde Standaard Elementen zijn momenteel de basis voor jouw Layoutvariabelen voor je etiket. O.b.v. de ORZ/ORS/ORT worden de TDORZ/TDORS/TDORT variabelen gegenereerd.
Volgens mij komt het er nu gewoon op neer dat we nu 2 (x2) nieuwe Standaard Elementen nodig hebben voor de H&P zinnen, RPO/ORP en RHO/ORH. Hieruit worden vervolgens TDORP/TDORH variabelen gegenereerd. Vervolgens hebben we niets te maken met een indikator oud/nieuw in Profit, maar jij hebt gewoon 2 verschillende Etiketlayouts: eentje conform WMS die refereert aan ORZ/ORS/ORT variabelen, en een CLP etiket die refereert aan ORP/ORH variabelen.
Grappige is dan trouwens ook dat de liefhebber een MSDS in elkaar kan schroeven die niet refereert aan het Standaard Element RZO/ORZ maar RHO/ORH en je hebt ineens een document met Hazard codes erop i.p.v. Risk codes.
Sla ik de plank raak? of juist helemaal mis?