Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 11:54:56 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 5
  Print  
Author Topic: voortgang implementatie CLP in Heart  (Read 21334 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #15 on: July 29, 2010, 03:57:52 pm »

Je hebt helemaal gelijk. Nu in de vakantietijd is het lastig om dit snel op de agenda te krijgen, zelfs als het prioriteit heeft.
Ik hoop daarover begin volgende week even van gedachten te kunnen wisselen met René.

En nee, wij hebben niet voor Chemges gekozen.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #16 on: November 08, 2010, 09:08:43 am »

Even heel duidelijk:
Alle andere gegevens in Heart haal ik uit de vaste tabellen en koppel deze binnen heart dus zelf op artikelniveau (oftewel artikeleigenschappen zelf en sectie [J] onder het artikelmenu)

Omdat we echter deze data ooik gebruiken op onze productieorders ivm de verplichte communicatie van de gevaren van de stoffen waarmee onze werknemers werken en de huidige RS labels ook direct vanuit heart genereren wil ik dus de GHS pictogrammen en zinnen ook binnen heart kunnen aangeven gelijk ik nu onder de sectie [J] van het artikel doe, zodat ik deze zaken nog steeds kan blijven gebruiken voor mijn wettelijk verplichte interne instructie van mijn werknemers.

Het idee om GHS labels vanuit heart te kunnen genereren heb ik eprsoonlijk al losgelatren en ik zal dan ook een interface laten maken die de nodige velden vanuit heart naar een file zet (zit al in heart gaf Robert aan)
en dan een inlees en printmodule bij chemges gebruiken om daar de labels te genereren naar een kleurenprinter (kosten maatwerk software ca. € 3000).
er heeft verder wel gelijk: Wie gaat er verder nog wat doen en wie laat wat van zich horen!!!!!!


Zoals gemeld Peter: Ik hoop dat je er wat mee doet/gedaan hebt
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: November 08, 2010, 10:18:36 am »

Dank je voor je reaktie Marco.

Even een quote uit dat andere topic, dan hebben we het hier weer een beetje bij elkaar :


Wat we willen is:
- ghs labels via chemges
- trigger sds via sales profit via chemges

Blijft over in profit:
- transportinfo ADR/IMDG (vrachtpapieren)
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op labels oude stijl
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op productieorder
- oude en nieuwe symbolen aanduideingen voor beide bovenstaande punten

Dus ik zit nog steeds met smart te wachten op jouw aanpassing van de artikel eigenschap functies onder optie J van het artikelmenu, incl GHS indicator op het artikel zoals we reeds "eeuwen' geleden besproken hebben.

en nog even een quote van mezelf, eerder uit dit topic :

Quote
Dus, samengevat voor dit moment, de GHS is het probleem niet, en dat kan worden gemaakt;
Hoe e.e.a. samen met de oude methode moet worden geregistreerd (door jullie) is mij totaal onduidelijk en zie ik NIET zitten.
En dus heeft het geen zin om ook maar iets aan GHS te doen, waar wij het zouden moeten bekostigen, en zonder te weten of het nut heeft.

Ik kan me (intussen) wel voorstellen dat het "niets" is om dit via wat forum communicatie te laten verlopen, en misschien had ik het bovenstaande ook wel vet/groot moeten afdrukken, maar ik zie in elk geval nergens een (aangedragen) oplossing hiervoor. Dus, jouw "Blijft over in Profit" is kwa essentie wel duidelijk, maar (voor mij) ook niet meer dan dat. Dus, probeer je voor te stellen dat ik al nooit kan weten wat je precies bedoelt, omdat dit "eigen inrichting" betreft (tenminste, dat zou ik denken).

Om jou te helpen met meedenken, doen we het eens even andersom; en let wel, je hebt één database, gebruikt wat mij betreft ook één administratief bedrijf hiervoor (twee lijkt me niet te doen voor jou/jullie), je hebt P-zinnen die wat mij betreft naast de R&S zinnen kunnen bestaan (en dat heb je al), maar je hebt dus geen enkele mogelijkheid om twee sets "reglement" te beheren. Dus kijk naar je kantelpunten, en zie onmiddellijk dat je die niet uniek kan maken naar "oud" en "nieuw". Heb je die Kantelpunten niet nodig ? mooi, dan levert dat dus geen probleem op (maar begrijp dat er ook geen berekening meer uit komt - dan).

Quote
- transportinfo ADR/IMDG (vrachtpapieren)

Kan je hier leven met alleen de nieuwe methode ? -> geen probleem.

Quote
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op labels oude stijl

Dit klinkt niet best, want waar we op weg zijn naar de nieuwe methode, riekt dit dus naar het gebruik van zowel oud als nieuw.
Op zich mag dit nog net, *mits* je twee sets van de hele handel weet te kreëren, *plus* dat je die sets beiden moet kunnen koppelen "aan" (aan wat ?) en ergens moet kunnen aansturen.
Graag jou visie hierover, want ik zie het niet (zitten).

Quote
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op productieorder

Nieuw dan maar ?

Quote
- oude en nieuwe symbolen aanduideingen voor beide bovenstaande punten

Zelfde problematiek;
Denk ik deze in de richting van : een symbool kan een aanduiding Oud en Nieuw hebben, en aan een Zin kunnen zowel (herkenbaar) Oude en Nieuwe worden gekoppeld. Echter, de Zin zelf weet van niets (of ze Oud of Nieuw is), *tenzij* je twee sets weet te maken en een attribuut dit kan aangeven (niet de sleutel dus). Dus, iedere Zin weet dan van zichzelf of ze Oud of Nieuw is.


Dan nog voor de duidelijkheid, opdat je weet hoe serieus ik ben :
Als je wat dan ook met een produkt moet doen -en denk maar even aan een grondstof- dan heeft dit van zichzelf al R&Z&P zinnen, maar Oud of Nieuw en met pech beiden. Een andere grondstof heeft Nieuw waar de eerste Oud heeft, en ...
Voel je ? hier stop ik gewoon met denken. Alles hangt namelijk af van wat je waar nodig hebt, en of het bruikbaar zal zijn.

Zolang er niemand is die mij vertelt hoe je met Oud en Nieuw kan omgaan, gebeurt er dus niets (want wij weten gewoon niet wat we moeten doen). Daaraan is in (intussen) al die tijd niets aan veranderd.

Peter


PS:
Quote
incl GHS indicator op het artikel zoals we reeds "eeuwen' geleden besproken hebben.
Hier mag je mee even mee helpen (weet ik niet meer).




Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #18 on: November 10, 2010, 12:18:23 pm »

Het hoofd blijft dus in het zand zitten ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #19 on: November 10, 2010, 01:05:28 pm »

nee hoor, zal het voorstel tikken

maar moet wel weten of ik rekening moet houden met klanten die "nog wel" met de Heart SDS module werken of niet

zo niet doe ik het op basis zoals Wij ermee omgaan en dat is onder artikelmenu optie J-1, J-2 en J-3 als "informatiebronnen" toe te passen en die op diverse plekken te tonen (zoals op de productieorder)

Dus wie er nog wel met Heart SDS werken, dat kan ik niet zien??



Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: November 10, 2010, 01:31:01 pm »

Ah, geweldig Marco !

Quote
maar moet wel weten of ik rekening moet houden met klanten die "nog wel" met de Heart SDS module werken of niet

Probeer je maar eens voor te stellen wat ik nu *eigenlijk* aan jou vraag ... Dat is namelijk 100% hetzelfde. IK WEET HET NIET, maar de mensen weten het zelf niet eens. Neem als voorbeeld een bedrijf uit Alphen en je weet ook weer wat ik daarmee bedoel. Het is een aardig kip-ei verhaal aan het worden - voor iedereen even moeilijk en moeizaam, en waarbij jij intussen de verantwoordelijkheid lijkt te krijgen (jawel, door mij gegeven, want wij weten dus eigenlijk helemáál niets -> ik heb het niet over de technische aspekten, maar over het gebruik en dan 100% geënt op de twee manieren tegelijk).

En nog even voor jou informatie - maar meer het begrip van de moeilijkheden : de mensen uit Alphen komen doodleuk thuis met de mededeling "ok, we kunnen het beter zoals AD gaan doen, maar over een klein jaar pas" (het is nu te laat, zeg maar), en of we alsnog hetgeen willen maken waarvan ik niet weet hoe het moet. Ik zou zeggen : bel die eerst nog eens op als je wilt, want het komt gewoon niet goed zo.

Een jaar geleden riep ik alleen maar "help" voor de technische kant van de zaak. Maar sinds een half jaar roep ik "help" voor het hoe dan ?.
Eens moet er een eerste keer zijn dat wij niet weten hoe iets te realiseren. Ik denk dat dit nu is ...

Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #21 on: November 11, 2010, 04:41:05 pm »

Ik heb met diverse partijen gesproken en Alphen wil inderdaad door met Heart totdat zij intern klaar zijn en schatten dat dit een jaar duurt.
Oss gaat zeer waarschijnlijk net als AD naar een extern pakket met interface.

En wat ik wil weet je.
Is het mogelijk om de data onder artikelmenu J1, J2 en J3 te gebruiken zonder dat dit de SDS'sen van de anderen sloopt?
ik wil echt deze punten realiseren:
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op labels oude stijl
- R&S en H&P zinnen tbv informatie op productieorder
- oude en nieuwe symbolen aanduideingen voor beide bovenstaande punten

Daranaast blijft het stukje vrachtbrieven met de daarbij behorende wetsaanpassingen elke 2 jaar gewoon terug komen.
Voor dit jaar is dat dit maal niet zoveel.
Zodra ik van VROM uitsluitsel op 2 vragen heb gehad zal ik wel een voorstel schrijven.

Het gaat namelijk alleen om wat kleinere tekstaanpassingen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: November 19, 2010, 10:19:22 am »

Marco, aangaande wie wacht op wie ...

Quote
nee hoor, zal het voorstel tikken

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #23 on: November 19, 2010, 10:43:50 am »

Helemaal mee eens:

Helaas krijg ik van de anderen geen feed-back, dus dan moet ik zelf er maar naar kijken...
helaas

PS

ADR en REACH aanpassingen gaan in separaat item om "verwarring"  te voorkomen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #24 on: November 19, 2010, 11:05:01 am »

Heart aanpassingen mbt CLP

Let wel deze aanpassingen worden alleen aangevraagd om op de productieorder de benodigde CLP elementen weer te geven, met behoud van de DPD (WMS) label print functionaliteit.
Het betreft géén herschrijven van de SDS functionaliteit, hoewel deze hier wel “inpast”


Aan te passen tabellen:

LOGE
-   Invoegen CLP/DPD indicator
-   Gevarensymbool uitbreiden naar 5 karakters, CLP gebruikt gebruikt GHS01, GHS02 enz.

LOGO
-   Hier niet van invloed

LORS
-   Masker op Id uitbreiden naar H en P zinnen
-   P zin bestond ook al in DPD dus opppassen
-   Invoegen CLP/DPD indicator
-   Verdere functionaliteit gelijk
-   Voorbeeld combo zin wordt P371+P380+P375 dat betekent Id van minimaal 11 karakters

LOGS
-   Voor mij niet nodig, maar voor wie de SDS nog verder wil gebruiken: toevoegen REACH Id (dat is zonder de 4 laatste cijfers die de bron aangeven), opbouw voorbeeld chroomzuur 01-2119458868-17



En dan moeten dus alle afgeleide functies en printvariabelen hierop aangepast worden

Wat mij betreft wordt in de schermen de CLP/DPGD indicator als 1e sortering gebruikt zodat de items “per wet” gepresenteerd worden, met eerst de DPD en dan de CLP informatie
Kan middels keuze voor boolean op indicator. (0/1 of J/N vinkje)


Voor wat AD wil is dat beperkt tot de toevoeg/wijzig en raadpleegfuncties onder J1, J2 en J3 van het artikel menu en dadelijk de representatie op de productieorder.
En ervoor zorgen dat de huidige RS variableen en label variabelen die in de variable layouts etiket worden gebruikt de CLP/DPD indicator respecteren


Voor onze vrienden uit alphen gaat dit echter een puist meer werk vergen


« Last Edit: November 24, 2010, 10:10:08 am by mdekraa » Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #25 on: November 19, 2010, 11:44:30 am »

yahooyahooyahoo

Nou, dan gaan we dàt maar eens doen.

Nog een vraag, voor het geval ik het toch nog verkeerd begrijp :

Quote
Voor onze vrienden uit alphen gaat dit echter een puist meer werk vergen

Aannemend dat iemand (zoals zij) voorlopig zonder de GHS kan, is dat dan wel juist ?
(ik bedoel eigenlijk : ik zie het even niet)

Harrrrtelijk dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #26 on: November 19, 2010, 01:10:19 pm »

per 1 december is GHS label verplicht voor enkelvoudige stoffen (grondstoffen) die je op de markt brengt en voor stoffen die in de Annex-1 met nota A vermeld staan (dat is ...% achter de naam in de tabel)

Voor die stoffen moet in het SDS zowel de DPD als de GHS indeling vermeld staan.

Wij voeren de stoffen wel in onze verkoop, over anderen kan ik niet oordelen
« Last Edit: November 24, 2010, 10:09:10 am by mdekraa » Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #27 on: November 24, 2010, 11:13:51 am »

-   P zin bestond ook al in DPD dus opppassen

De oude P-Zin is destijds ontwikkeld t.b.v. "Special Product Phrases". P-Zinnen zijn niet formeel, en de letter P hebben we destijds zelf verzonnen bedoeld als "Produktzin".

Om "ruimte vrij te maken" voor de nieuwe P-Zin (Prevention, vergelijkbaar met de oude S-Zin), zullen de oude P-Zinnen worden omgenummerd naar T-Zinnen (T = Tekst).

Het middels een konversie omnummeren van de oude P-Zinnen naar T-Zinnen zal wat mij betreft de 1e stap zijn in de aanpassingen in deze hoek. Het zal (mij) tevens een idee geven waar de R-S-P-Zinnen allemaal toegepast worden. Zodra we eenmaal beginnen met sleutelvelden te wijzigen (uit te breiden van 12 naar 20 chars), zullen we even geen Upgrades meer kunnen genereren totdat alle programmatuur in deze klaar is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #28 on: November 26, 2010, 01:07:24 pm »

Om "ruimte vrij te maken" voor de nieuwe P-Zin (Prevention, vergelijkbaar met de oude S-Zin), zullen de oude P-Zinnen worden omgenummerd naar T-Zinnen (T = Tekst).

Deze aanpassing is klaar. Bij de eerst volgende Upgrade worden P-Zinnen gekonverteerd naar T-Zinnen.
Zie Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23076.0
« Last Edit: November 26, 2010, 01:39:19 pm by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #29 on: November 26, 2010, 01:15:15 pm »

Zodra we eenmaal beginnen met sleutelvelden te wijzigen (uit te breiden van 12 naar 20 chars), zullen we even geen Upgrades meer kunnen genereren totdat alle programmatuur in deze klaar is.

Off topic is inmiddels bepaald dat het uitbreiden van de sleutel niet meer aan de orde is. De langste zin is de kombinatie P-Zin in het voorbeeld van mdekraa "P371+P380+P375" en zou 14 posities betreffen. Deze zinnen kunnen we ook best definiëren als "P371+380+375" of als "P371/380/375" in welk geval de huidige 12 posities gewoon voldoen.

Merk op dat bij de oude P-Zinnen (nu T-Zinnen) ook dergelijke kombinaties bestonden, en zonder herhaling van de P werden opgenomen. Zo ook kombinatie R-Zinnen, die genoteerd worden als "R21/22/23" en niet R21/R22/R23".

Het uitbreiden van diverse sleutels (R&S Zinnen, Eigenschappen, Tekstbestanden, alles op Taal etc.) is dan niet meer aan de orde, en daarmee is ook een status van "even geen upgrades genereren" (tot dat alles weer één consistent geheel is) van de baan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2] 3 4 5
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.064 seconds with 21 queries.