Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:57:29 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Author Topic: voortgang implementatie CLP in Heart  (Read 21341 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #30 on: November 26, 2010, 01:26:45 pm »

LOGS
-Voor mij niet nodig, maar voor wie de SDS nog verder wil gebruiken: toevoegen REACH Id (dat is zonder de 4 laatste cijfers die de bron aangeven), opbouw voorbeeld chroomzuur 01-2119458868-17

Is inmiddels voor iemand anders ontwikkeld. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23069.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #31 on: November 26, 2010, 02:38:37 pm »

Wat mij betreft wordt in de schermen de CLP/DPGD indicator als 1e sortering gebruikt zodat de items “per wet” gepresenteerd worden, met eerst de DPD en dan de CLP informatie
Kan middels keuze voor boolean op indicator. (0/1 of J/N vinkje)


Voor wat AD wil is dat beperkt tot de toevoeg/wijzig en raadpleegfuncties onder J1, J2 en J3 van het artikel menu en dadelijk de representatie op de productieorder.
En ervoor zorgen dat de huidige RS variableen en label variabelen die in de variable layouts etiket worden gebruikt de CLP/DPD indicator respecteren

Na het omzetten van de oude P-Zinnen naar T-Zinnen zit ik er wat dieper in.

Meteen nog een paar vragen. Ik probeerde je (mobiel) te bellen, maar je bent er niet, dus bij deze maar even via het forum:

Je hebt telefonisch al toegelicht dat jij het zo voor je zag dat de CLP/DPD indikator in de sleutel zou worden opgenomen. Dat gebeurt niet (lees: veel te veel werk). Maar... ervanuitgaande dat dat niet gebeurd... heb je die indikator dan eigenlijk nog wel ergens voor nodig ?

Natuurlijk is die indikator in zoverre handig dat het pakket op deze manier "weet" dat R&S zinnen bij elkaar horen, en dat H&P zinnen bij elkaar horen. Maar hebben we dat überhaupt ergens nodig?

Het eerste wat ik voor me zien als ik die indikator ga opnemen, is dat deze altijd gedisabled op het scherm staat, immers, als je een R&S zin toevoegt moet die indikator de "WMS" situatie impliceren, en als je H&P toevoegt, zal het "CLP" moeten impliceren.

Alles sorteren op "oude-/nieuwe wetgeving"; leuk, maar ik denk niet onoverkomelijk. Ik bedoel, als e.e.a. op Identifikatie gesorteerd is, heb je nog steeds alle R-Zinnen, alle S-Zinnen, alle H-Zinnen en alle P-Zinnen bij elkaar; daar voegt een sortering op wet weinig aan toe.

Kijkend naar je gevaren-etiketten, dan heten die in de nieuwe situatie allen GHSxx, dus ook die herken je vast wel zonder dat e.e.a. op wet gesorteerd is.

Dan even naar "waar gaan we dit daadwerkelijk gebruiken" in het systeem?

Je Etiketten en je Produktieorder.

Ok... Laten we eens beginnen met je Produktieorder...

Wat is daar precies de bedoeling? Dat je bij het opstarten van de P.O. Print moet kunnen aangeven "ik wil H&P zinnen hebben en niet de R&S zinnen"? En, zo je e.d. indikator nodig hebt, wat bepaalt dat dan? Vast niet de persoon die dat printje opstart, maar ik denk eerder het produkt, welke je al op de nieuwe manier hebt ingericht of zo, en zolang dat nog niet het geval is, moet het op de oude manier.
Waar ik naartoe wil is dat je het met een J/N rubriekje w.s. niet gaat redden, al was het maar omdat je P.O. 201011260001 t/m 201011269999 afdrukt, en de ene PO met R&S zinnen moet worden afgedrukt en de ander met H&P zinnen.

Dan je Etiket. Daarvan schrijf je dat deze de CLP/DPD indikator moet respekteren. Aha... Maar zo'n Layoutvariabele verwijst bijv. naar TDORS (Technisch Document, Omschrijving R-Zin), en tsja... een R-Zin impliceert nu eenmaal de oude manier (indikator of niet).

Nu ik wat met Standaard Elementen in het MSDS te maken heb gehad, lijkt me dat daar de oplossing in zit.
Om R-Zinnen op het MSDS te tonen hebben we een Standaard Element "RZO" (= Identifikatie + Omschrijving) en "ORZ" (enkel de omschrijving van de P-Zin). Op dezelfde wijze hebben we ook een RSO/ORS voor een S-Zin, en een RTO/ORT voor een T-Zin. Die zelfde Standaard Elementen zijn momenteel de basis voor jouw Layoutvariabelen voor je etiket. O.b.v. de ORZ/ORS/ORT worden de TDORZ/TDORS/TDORT variabelen gegenereerd.

Volgens mij komt het er nu gewoon op neer dat we nu 2 (x2) nieuwe Standaard Elementen nodig hebben voor de H&P zinnen, RPO/ORP en RHO/ORH. Hieruit worden vervolgens TDORP/TDORH variabelen gegenereerd. Vervolgens hebben we niets te maken met een indikator oud/nieuw in Profit, maar jij hebt gewoon 2 verschillende Etiketlayouts: eentje conform WMS die refereert aan ORZ/ORS/ORT variabelen, en een CLP etiket die refereert aan ORP/ORH variabelen.

Grappige is dan trouwens ook dat de liefhebber een MSDS in elkaar kan schroeven die niet refereert aan het Standaard Element RZO/ORZ maar RHO/ORH en je hebt ineens een document met Hazard codes erop i.p.v. Risk codes.

Sla ik de plank raak? of juist helemaal mis?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #32 on: November 29, 2010, 10:23:33 am »

Afgelopen vrijdag dit topic nog tel. met mdekraa besproken. Het lijkt erop dat we op deze manier fexibel zijn en zelf kunnen bepalen wat we wel/niet op het etiket willen hebben (waarbij beide ook mogelijk is, hooguit formeel niet wenselijk).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #33 on: November 29, 2010, 10:42:09 am »

LOGE
-   Invoegen CLP/DPD indicator
-   Gevarensymbool uitbreiden naar 5 karakters, CLP gebruikt gebruikt GHS01, GHS02 enz.

Is nu ook klaar.

De definitie van een Etiket Layout bepaalt straks of het een WMS danwel een CLP Etiket betreft. Geen indikator bij het Etiket, maar gewoon iets wat "layouttechnisch" wordt bepaald (en in de omschrijving v/h etiket dient te worden opgenomen).

Onder de huidige set layoutvariabelen worden de Gevaren Etiketten van WMS weergegeven; voor CLP (of voor de situatie dat je beide wenst af te drukken) zijn er nieuwe variabelen ontwikkeld.

Zie verder http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23087.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #34 on: November 30, 2010, 12:36:24 pm »

Wouter,

met betrekking tot jouw overzicht van vrijdag: helemaal accoord incl. de zaken die we hebben besproken (terwijl ik in madurodam stond en jij met autopanne thuis)

Graag wil ik wel op artikelniveau een indicator, maar meer om aan te geven dat een artikel beoordeeld is en wat voor een label erop moet.
Hoe gaan mijn productiemedewerkers dit anders uit elkaar houden.

Dus kan er in lOAR een indicator komen die de volgende modi kent?
omschrijving bv: "GHS label"
"-" = nvt (default)
"J" = JA
"N" = Nee

Dan kan ik die dadelijk bv in de Productieorder header terug laten komen.



mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #35 on: November 30, 2010, 01:28:20 pm »

Kun je dat niet met je Etiket-Layout regelen?

Huidige voorzie je van de tekst "WMS" en voor de nieuwe kreëer je een "GHS/CLP" etiket.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #36 on: November 30, 2010, 01:34:00 pm »

Ik zit te denken vanuit de andere kant:
Hoe weet een productieman of een werkvoorbereider welk label hij moet gaan printen en plakken?
WMS of GHS
Er is nu geen eenduidige aansturing van de mensen.

of heb jij een beter idee?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #37 on: November 30, 2010, 01:41:02 pm »

Door die Etiket Layout Identifikatie (of omschrijving) op je P.O. weer te geven ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #38 on: November 30, 2010, 01:44:36 pm »

ik zat eraan te denken om in de header een veld te maken:


GHS Label: nvt/JA/NEE


Bij Ja moeten ze het nieuwe GHS label printen
Bij Nee het oude label
en bij nvt vragen (want dan heb ik mijn werk dus nog niet goed gedaan en de indeling aangegeven.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #39 on: December 02, 2010, 10:15:10 am »

ik zat eraan te denken om in de header een veld te maken:


GHS Label: nvt/JA/NEE


Bij Ja moeten ze het nieuwe GHS label printen
Bij Nee het oude label
en bij nvt vragen (want dan heb ik mijn werk dus nog niet goed gedaan en de indeling aangegeven.


Wouter is dit accoord?
en voor mijn planning: Wanneer denk je dat ik een upgrade moet gaan draaien ?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #40 on: December 02, 2010, 10:58:00 am »

Wouter is er niet goed van geworden. yes En morgen vrij.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #41 on: December 03, 2010, 09:05:50 am »

was niet voor niets al een jaar geleden begonnen met jullie wakker te schudden....

als hij er echt ziek van geworden is: beterschap...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #42 on: December 03, 2010, 09:09:39 am »

Mocht je op "de" upgrade zitten te wachten, die is op zich klaar hoor. Misschien had ik dat meteen moeten melden.
Het is, meen ik, nog niet 100% klaar, maar wat klaar is kan je krijgen. Als je liever nog even wacht, is dat denk ik beter.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #43 on: December 06, 2010, 10:08:04 am »

Status update conform jouw eerdere topic:

LOGE
-   Invoegen CLP/DPD indicator
-   Gevarensymbool uitbreiden naar 5 karakters, CLP gebruikt gebruikt GHS01, GHS02 enz.

Zoals eerder gemeld, deze is klaar. Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23087.0

LOGO
-   Hier niet van invloed

Derhalve n.v.t.

LORS
-   Masker op Id uitbreiden naar H en P zinnen
-   P zin bestond ook al in DPD dus opppassen
-   Invoegen CLP/DPD indicator
-   Verdere functionaliteit gelijk
-   Voorbeeld combo zin wordt P371+P380+P375 dat betekent Id van minimaal 11 karakters

- Huidige P- Zinnen worden tijdens de Upgrade vertaald naar T-Zinnen; zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23076.0
- Registratie P- H- en EU-Zinnen mogelijk; zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23082.0 en http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23085.0
- CLP/DPD indikator is hier niet van toepassing; de gebruiker bepaalt middels Standaard Elementen of Layoutvariabelen zelf welke Zinnen ze wenst te gebruiken.
- Lengte Identifikatie R&S Zin is niet gewijzigd, de voorbeeld P-Zin kan worden opgenomen als P371/380/375 of P371+380+375 en past dan binnen het huidig aantal posities.



LOGS
-   Voor mij niet nodig, maar voor wie de SDS nog verder wil gebruiken: toevoegen REACH Id (dat is zonder de 4 laatste cijfers die de bron aangeven), opbouw voorbeeld chroomzuur 01-2119458868-17

Klaar (ook al eerder gemeld).

En dan moeten dus alle afgeleide functies en printvariabelen hierop aangepast worden

Layoutvariabelen & Standaard Elementen zijn hierop aangepast.
Waar je eerst Layoutvariabelen had voor bijv. R- S- en T- Zinnen, heb je nu ook variabelen voor H- P- en EU- Zinnen erbij.
Afhankelijk van je Etiketlayout kun je zelf bepalen welke je erop op wilt nemen (desnoods beide, ook al mag dat formeel misschien niet).


Wat mij betreft wordt in de schermen de CLP/DPGD indicator als 1e sortering gebruikt zodat de items “per wet” gepresenteerd worden, met eerst de DPD en dan de CLP informatie

Nee. Geen nieuwe Raadpleegfunkties of sorteringen erbij gekomen. De R&S Zinnen zijn sowieso al gesorteerd op de 1e letter, dus de R- S- T- P- H- E- Zinnen herken je zo ook wel.


en dadelijk de representatie op de productieorder.

Je P.O. Layout moet nog worden aangepast; graag een voorbeeld sturen van je layout + wat je waar aangepast wenst te hebben.

En ervoor zorgen dat de huidige RS variableen en label variabelen die in de variable layouts etiket worden gebruikt de CLP/DPD indicator respecteren

N.v.t., sinds je zélf refereert aan een R- S- T- P- H- E- variabele. Jouw opmerking was bedoeld voor de situatie dat je twee P-Zinnen kon definieren, één setje voor WMS en één setje voor DPD, en dan zou de indikator van het etiket of i.d. moeten afdwingen met welke P-Zin e.e.a. gevuld moest worden. Is nu dus anders opgezet.

Resumer: volgens mij zijn alle aanpassingen nu klaar (op je P.O. layout na).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #44 on: December 06, 2010, 10:16:56 am »

ik zat eraan te denken om in de header een veld te maken:

GHS Label: nvt/JA/NEE


Bij Ja moeten ze het nieuwe GHS label printen
Bij Nee het oude label
en bij nvt vragen (want dan heb ik mijn werk dus nog niet goed gedaan en de indeling aangegeven.

Dat is een herhaling van wat je al geschreven had... Wat is er mis met mijn idee ?
Feitelijk ga je op jouw manier een nieuw veld opnemen wat verder helemaal niets doet in Profit, behalve afdrukken op jouw P.O. Layout...

Dus, mijn idee:
Bij je Artikel (of je Artikel-/Verschijning) vul je een Etiket Layout "GHS" of "WMS" in (of een andere Etiket layout of je laat het veld leeg). Dit betreft een veld wat je sowieso moet invullen, immers je GHS layout zal P- H- en EU- Zinnen bevatten, en je WMS layout bevat R- S- en T- Zinnen.

Dus, laat je P.O. layout zodanig aanpassen dat deze weergeeft:

Etiket-Layout : GHS  / WMS / ...

Wat is daar mis aan ?

Op jouw manier ga je iets redundants kreëren, en de ingevulde waarde doet verder ook nog eens niets. Dus, je zou GHS label op Ja kunnen zetten, maar vervolgens komt er inhoudelijk gewoon de tekst van een WMS label op...

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 [3] 4 5
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.045 seconds with 21 queries.