Er is wat voor te zeggen dat het niet logisch is dat als je een Opdrachtbevestiging van Verkooporder van Groepslid 100 print, en daar Artikelnummer 4321 op staat, er op de faktuur (die naar een ander gaat) er ineens een kompleet ander artikelnummer op staat (1234). Aan de andere kant, het is wel het Artikelnummer wat bij dié Debiteur hoort (lees: in zijn computer systeem bekend is).
Ja zo werkt het nu. En dat werkt nu goed, er is niks mis mee.
Wat je wilt zal eerder neerkomen op een indeling in:
- ons artikelnummer
- uw artikelnumer
- het artikelnummer van het lid welke besteld heeft
Ja en nee.
Dit moet er komen:
Groepsdebiteur Z
Postbus 4055
5043 KC Amsterdam
Verzendadres
GROEPSLID Bakkerij Piet 1742583
Van Sinderensingel 2
2062 GB Wolvega
F A C T U U R 001
Art.nr.
Artikelomschrijving Aantal kg Prijs per 100 kg
11502 10 Zak Tarwebloem Silverline 250 75,06
Uw artikelnummer: 1234
___________________________________________________________________________________
Groepsdebiteur Z
Postbus 4055
5043 KC Amsterdam
Verzendadres
GROEPSLID Bakkerij Jan 9007563
Meester de Vriesstraat 38
2413 RD Dordrecht
F A C T U U R 002
Art.nr.
Artikelomschrijving Aantal kg Prijs per 100 kg
11502 5 Zak Tarwebloem Silverline 125 80,06
Uw artikelnummer: 4321
___________________________________________________________________________________
Het rode deel is mijn artikelnummer (artnr Koopmans).
"UW artikelnummer" is NIET (nooit) het artikelnummer van het lid welke besteld heeft, het is beide keren h
et artikelnummer van groepsdebiteur Z. Waar het dus in wezen om draait, is om meerdere klientartikelnummers bij Groepsdebiteur Z vast te leggen, afhankelijk van het groepslid welke besteld. In wezen dus, een klientartikelnummer geacht afleveradres
Reden: Groepslid Bakkerij Piet betaalt prijs X (obv een prijsafspraak bij Groepsdebiteur Z) voor artikel 11502 en Bakkerij Jan betaalt voor mijn artikel 11502 prijs Y (obv een prijsafspraak bij Groepsdebiteur Z, aangevuld met een prijsafspraak bij Bakkerij Jan).
Prijs X = artikelnummer 1234 bij Groepsdebiteur Z
Prijs Y = artikelnummer 4321 bij Groepsdebiteur Z
Door dit vast te leggen bij een groeps
lid en dit optioneel te laten overrulen bereik ik dit.
Ik mag NOOIT beide artikelnummers tonen op de factuur, vandaar de optioneel overrulende werking.
In wezen dus een werking zoals je die in Profit op afleveradres niveua op kunt geven. het probleem hier is, dat het gescheiden debiteuren zijn. Nb. %HH:ARTIKEL-DEB:15% respecteert overigens dat op afleveradres opgegeven artikelnummer niet, dus daar zal wel een andere variabele voor benodigd zijn.
Ooh ja, fysiek gaat het om exact hetzelfde product. Er zit hetzelfde meel in, in dezelfde zak, zelfde pallet, zelfde etiket. Vandaar dat het in Profit voor mij allemaal artikelnummer 11502 is waarmee het wordt geproduceerd, geraapt, etc.