Als ik nu de helptekst raadpleeg (zie onderstaand) dan staat daar
"Een transportmiddel hoort immer tot één transportmiddeltype". (lees 1 transportmiddeltype)
DAt moet zijn:
"Een transportmiddel hoort immer tot 1 of meerdere transportmiddeltypen".
Als ik de overige topics hier nog eens op na sla, en vervolgens ook bekijk zoals het in de helptekst staat die je quote, klopt e.e.a. wat mij betreft precies.
Een konkreet voorbeeld maakt het wellicht wat duidelijker, en tevens "wat jij fout doet".
Een TransportmiddelType betreft "een vrachtwagen", "een vrachtwagen met oplegger", "een bestelbus" etc.
Een Transportmiddel betreft de specifieke vrachtwagen, bestelbus, ofwel mét Kenteken.
Een Transportmiddel is dan ook een Transportmiddeltype mét een volgnummer. Volgnummer 1 = kenteken xx-01-yy, volgnummer 2 ab-cd-09 etc. zoals ook blijkt uit de indeling van de Raadpleegfunktie.
Beide kentekens verwijzen naar hetzelfde Type Transportmiddel, nl. een vrachtwagen met bepaalde capaciteiten.
Heb je meerdere soorten vrachtwagens, met andere capaciteiten dan zul je meerdere TransportmiddelTypes moeten hebben.
Ofwel, het klopt dat wel degelijk dat de helptekst beschrijft dat "Een transportmiddel hoort immer tot één transportmiddeltype"; de sleutel van een Transportmiddel is notabene "Transportmiddeltype + Volgnummer".
Wat jij in deze fout doet, is dat je én een Bestelbus én een Vrachtwagen als Transportmiddeltype definieert, én je ze vervolgens beide hetzelfde kenteken geeft (LICENSE01). Vervolgens snap je het vanzelf niet meer, en stel je daarna dat de helptekst fout is
In theorie zouden wij een kontrole kunnen opnemen dat een Kenteken niet bij meerdere TransportmiddelTypen gebruikt mag worden. Echt zinvol lijkt me dit niet, want we zullen er wel iets anders niet mee kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat we "een vrachtwagen" en "een vrachtwagen met oplegger" als TransportmiddelType hebben; beide hetzelfde kenteken. Dit, omdat die vrachtwagen de ene keer mét oplegger op pad gaat (en dan meer capaciteit heeft, en dus een ander type is), en de volgende keer zonder oplegger.