Er zijn variabelen die expliciet (bijvoorbeeld) de Artikel-Kliënt Omschrijving bevatten (en die zal jij aan het gebruiken zijn) en er zijn variabelen die "de Omschrijving" afdrukken. Welke dat zijn weet ik helaas niet.
Wat is een klientartikelomschrijving in
jullie beleving?
met die HH:karoms2 Wordt de klientartikelomschrijving afgedrukt op de VO-bevestiging, tenzij er niks is, want dan wordt gewoon de artikelomschrijving afgedrukt. Natuurlijk mag Heart dat ook als klientartikelomschrijving zien, helaas delen de meeste gebruikers hier die mening niet. (als het gaat om het vullen van de gevraagde variabele). Vandaar ook deze vraag.
Idee achter deze hele zaak is verrotte simpel:
De layout moet worden:
artnr 123 Artikelomschrijving laco
uw artikel: %hh:klientartikelnummer% %hh:klientartikelomschrijving%
Maar nu realiseer ik me ook: Dit gaat niet werken. Want twee HH-variabelen op 1 en dezelfde layoutregel is vragen om problemen. Misschien is het verstandiger, en vraag 'm maar aan als zijnde:
%HH:klientartnr+oms%, met andere woorden: 1 variabele, die het klientartikelnummer afdrukt én de omschrijving, gescheiden door een "- "- teken.
Dus dan wordt het 1 variabele die het volgende af kan drukken bij een klientartikelnummer + omschrijving:
1345678901234 - Klientartikelomschrijving 40 tekens indien gevuld en anders leeg.