Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:22:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: %HH:karoms:40% mogelijk op opdrachtbevestiging  (Read 3062 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 13, 2009, 01:04:19 pm »

Is er ook een variabele die alleen de klientartikelomschrijving afdrukt op de verkooporderbevestiging als die aanwezig is, en bij afwezigheid daarvan gewoon leeg blijft (niets afdrukken)?

Op de verkooporderbevestigingen kun je m.b.v. de variabele  %HH:KAROMS2:40% een Klient-artikelomschrijving, de omschrijving van de klant afdrukken. Het nadeel daarvan is, dat deze variabele de Artikelomschrijving afdrukt, op het moment dat er geen klient-artikelomschrijving aanwezig is.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: February 13, 2009, 01:30:07 pm »

de variabele :
Faktuurregel; Kli‰nt/Normale Artikelomschrijving                                  HH:KAROMS2
of de variabele
Verkooporderregel; Kli‰nt/Normale Artikel Omschrijving                            HH:KAROMS2

1 van die beiden zorgt er voor dat er een omschrijving afgedrukt wordt, de Artikelomschrijving of de Klientartikelomschrijving. Ik vermoed dat het de Faktuurregel; Kli‰nt/Normale Artikelomschrijving is, want ik heb daar geen
Faktuurregel; Kli‰nt Artikelomschrijving kunnen vinden. Ik ga er dus maar van uit dat ik bij de faktuurregels moet zoeken in dit geval.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: February 13, 2009, 02:51:37 pm »

Is er ook een variabele die alleen de klientartikelomschrijving afdrukt op de verkooporderbevestiging als die aanwezig is, en bij afwezigheid daarvan gewoon leeg blijft (niets afdrukken)?

voor alle duidelijkheid: Ook niks afdrukken als er wél een klient artikelnummer is ingevuld, maar waarbij de klient-omschrijving leeg gelaten is. Ook in die situatie, gewoon niks afdrukken.


Alleen wat afdrukken als er echt een klientartikelomschrijving is ingevuld.


* lege klient artikelomschrijving.PNG (6.06 KB, 324x267 - viewed 145 times.)

* alleen karoms afdrukken als er wat staat.PNG (5.86 KB, 366x237 - viewed 143 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 16, 2009, 09:12:02 am »

Zo werkt het weer eens niet ...

Er zijn variabelen die expliciet (bijvoorbeeld) de Artikel-Kliënt Omschrijving bevatten (en die zal jij aan het gebruiken zijn) en er zijn variabelen die "de Omschrijving" afdrukken. Welke dat zijn weet ik helaas niet.

Het gaat er in elk geval om dat die hiërarchie door het systeem dient te worden bepaald, juist omdat je er anders niet uit komt.

Richard, welke variabele heet Johan in dit geval nodig ? (met een gerede kans dat Richard dat ook niet weet trouwens)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: February 16, 2009, 09:35:36 am »


Er zijn variabelen die expliciet (bijvoorbeeld) de Artikel-Kliënt Omschrijving bevatten (en die zal jij aan het gebruiken zijn) en er zijn variabelen die "de Omschrijving" afdrukken. Welke dat zijn weet ik helaas niet.


Wat is een klientartikelomschrijving in jullie beleving?

met die HH:karoms2 Wordt de klientartikelomschrijving afgedrukt op de VO-bevestiging, tenzij er niks is, want dan wordt gewoon de artikelomschrijving afgedrukt. Natuurlijk mag Heart dat ook als klientartikelomschrijving zien, helaas delen de meeste gebruikers hier die mening niet. (als het gaat om het vullen van de gevraagde variabele). Vandaar ook deze vraag.

Idee achter deze hele zaak is verrotte simpel:

De layout moet worden:

artnr 123 Artikelomschrijving laco
uw artikel: %hh:klientartikelnummer% %hh:klientartikelomschrijving%


Maar nu realiseer ik me ook: Dit gaat niet werken. Want twee HH-variabelen op 1 en dezelfde layoutregel is vragen om problemen. Misschien is het verstandiger, en vraag 'm maar aan als zijnde:
%HH:klientartnr+oms%, met andere woorden: 1 variabele, die het klientartikelnummer afdrukt én de omschrijving, gescheiden door een "- "- teken.

Dus dan wordt het 1 variabele die het volgende af kan drukken bij een klientartikelnummer + omschrijving:

1345678901234 - Klientartikelomschrijving 40 tekens indien gevuld en anders leeg.


Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 16, 2009, 09:41:43 am »

Ten eerste ... vergeet het dat we dit gaan aanpassen. Je zult het nooit geloven, maar het is te ingewikkeld.

Ten tweede, het "meer" wat jij wilt t.o.v. de rest tot heden, is dat je je eigen gegevens ook wilt noemen. Dat mag je natuurlijk willen, maar wij hebben "bepaald" dat dat niet nodig is. De klant ziet gewoon altijd gegevens die hij herkent. Ofwel die van hemzelf, dan wel die van jou omdat hij geen gegevens van hemzelf heeft.

Pas op, want dit vergaal zal zijn oorsprong hebben in die andere post met die 5 Verschijningen waarvan één "bulk", en wat je daar impliceert ruikt wat mij betreft al naar onraad.

Overigens vind ik hiermee voldoende gezegd te hebben, en deze keer gaan we eens niet 35 posts voltypen met iets waar niets uit *kan* komen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: February 16, 2009, 04:19:28 pm »

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21202.0, ok, dat ik daar de werking van de bedrijfsparameter "Meerdere klientartikelnummers toegestaan ja / nee" niet meteen begreep, dat mag stom zijn. Maar dat heb ik inmiddels meer dan toegegeven.

Als ik nu gewoon domweg printen verkooporders pak. Dan kun je precies datgene doen wat ik vraag. Daar lukt het wel, waarom op een opdrachtbevestiging dan niet?

Zie bijlage.

karoms = klientartikelomschrijving of niks (lege regel)
karoms2 = klientartikelomschrijving, indien die niet aanwezig is, de laco artikelomschrijving
aroms = de laco artikelomschrijving.

Hoezo kan niet? Dit werkt gewoon bij de verkooporders via LO<3-1-8-1>

. Ik begrijp even niet waarom dit bij de fakturen en opdrachtbevestigingen niet kan.


En als het dan werkelijk zo'n punt is: zet dan bijvoorbeeld, ongeacht of de bedrijfsparameter "Meerdere klientartikelnummers toegestaan ja / nee"  aan staat, altijd het klientartikelnummer bij de VO-regel worden opgenomen. Dan is het altijd  terug te vinden.


* sylrra verkooporder.PNG (8.21 KB, 378x211 - viewed 130 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 18, 2009, 08:38:29 am »

Quote
karoms2 = klientartikelomschrijving, indien die niet aanwezig is, de laco artikelomschrijving

Op deze doelde *ik* in elk geval, en hiermee toon je wat mij betreft aan dat a. je dit weet/begrijpt en b. je kennelijk ook niets raars wilt (en uiteraard zit ik zo in elkaar dat ik het rare wat je eerst wilde (andere topic) kombineer met wat je hier wilt).

Ok, niets raars kennelijk, excuses !

Maar dan zou het toch zo moeten zijn dat de Opdrachtbevestiging het fout doet ...
Daar hadden we nog niet aan gedacht ... gewoon FOUT. En ik kan ook al wel raden waarom ... De klant waarvoor veel van dit werk is gemaakt (en waardoor het zo complex is geworden) gebruikt de print van de Verkooporder als orderbevestiging. Dus dié doet het wel goed ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #8 on: February 18, 2009, 10:16:55 am »

karoms = klientartikelomschrijving of niks (lege regel)
karoms2 = klientartikelomschrijving, indien die niet aanwezig is, de laco artikelomschrijving

opgelost en staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.044 seconds with 20 queries.