Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 04:23:48 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: HH:VTART1 Vrachtbriefregel; 1e Verlengde Tekstregel Artikel waarde waarvandaan?  (Read 7907 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #15 on: May 20, 2008, 02:57:15 pm »

Hallo,

Als ik dit laatste zo lees, Misschien eenvoudiger om met een eigenschap te werken.
eenvoudige te koppelen aan een artikel en taal module werkt ook

DJ


DJ: mooie oplossing op zich, dank voor deze aanvulling. We gebruiken dit totaal niet momenteel. Echter: Weet je zo 1-2-3 ook of dit op bijvoorbeeld de vrachtbrief is weer te geven? Misschien ontbreekt daarvoor bij ons de eigenschappen-print module of iets dergelijks wel. Ik zie in ieder geval niet echt herkenbare layoutvariabelen daarvoor staan.
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #16 on: May 20, 2008, 03:07:45 pm »

Volgens mij kun je met eigenschappen heel veel.

Wij gebruiken eigenschappen bij etiketten van een verkooporder. Dus de mogelijkheid is er. Misschien dat ze in B.veld wat variabele beschikbaar moeten maken.
Als je meerdere regels nodig hebt kun je dit eenvoudig inrichten door bij het koppelen in het N menu in het artikelmenu de printvolgorde op te geven.
Als je tekst langer dan 40 karakters is dan kun je aan een eigenschap weer eenvoudig een testmethode koppel (dit zijn TD-teksten) dit geeft je weer een mogelijkheid van 70 karakters extra.

Misschien is tekstblokken in menu 1.1.3.5.1 iets. Is wel wat werk maar je kunt dan meerdere regels gebruiken.


AD1:
ZIt weer even te denken. Ik weet niet of jullie met UN-nummers werken maar anders bedenk je lekker een nummer en het werkt overal. Pakbon,order,inkoop,vrachtbrief noem maar op .
Volgens mij zelfs nog wel op productieorders!!!!!!


succes
Dirk-Jan
« Last Edit: May 20, 2008, 03:39:35 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #17 on: May 20, 2008, 04:14:22 pm »

Eigenschappen kan nog, maar een UN-Nummer gebruiken om aan te geven dat een Artikel biologisch is? Je moet het niet al te dol gaan maken hoor!
Volgens mij kan Johan prima uit de voeten met de Verlengde Teksten, die voor dit doel bestemd zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #18 on: May 21, 2008, 09:04:39 am »

Eigenschappen kan nog, maar een UN-Nummer gebruiken om aan te geven dat een Artikel biologisch is? Je moet het niet al te dol gaan maken hoor!
Volgens mij kan Johan prima uit de voeten met de Verlengde Teksten, die voor dit doel bestemd zijn.

Hallo Menno,
Ik wil er zeker geen rommeltje van maken maar als je als bedrijf niets met gevarengoed te maken hebt kan soms een functionaliteit perfect werken.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: May 21, 2008, 09:32:14 am »

... totdat blijkt dat jouw genoemde "gevarengoed" prima opereert in de food omgeving (en is ook expliciet zo gemaakt), waarna je van alles niet kunt doen wat je (later !!) wel had gehoopt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #20 on: May 21, 2008, 09:57:00 am »

Hallo Peter,

Ik weet dat misbruik wordt gestraft.

Bij Lampenier hadden ze besloten om het charge nummer te overschrijven bij retouren. Onder het motto we doen er toch niets mee. Gelachen dat we hebben zelfs jaren later. Kwam er weer eens een artikel binnen dat nog ingekocht was voor lire  en het systeem dacht dat dit euro's waren.
Dus je moet inderdaad niet zomaar snel iets doen.
DJ

Logged

Dirk-Jan
ma
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #21 on: May 21, 2008, 10:42:05 am »

De UN-nummers is een creatief idee, (wijzigen ARtikel blad 2) Maar waar laat je de omschrijvingen?
UN 1202 is bijvoorbeeld  "dieselolie". DAt 1202 kun je invullen op blad 3 wijzigen artikel, maar waar kun je de omschrijving "dieselolie" overulen door "Biologische Paneermeel - Ook een gezonde keuze !"?

Maar goed, los daarvan: Ik heb er nog maar eens even over nagedacht vannacht:

Als ik het goed beredeneer moet de volgende conclusie juist zijn:
Laco heeft 1 artikelbenaming ongeacht taal, en ik wil ALTIJD de LACO artikelbenaming op de factuur, keuringsrapport, vrachtbrief, opdrachtbevestiging layout tonen. Daarom kan ik Verlengde tekstregel 1 van het artikel niet gebruiken voor de artikelbenaming, omdat deze anders kan worden overschreven door de KLIENTartikelomschrijving.

DUS: Bij verlengde teksten van het artikel maak ik regel 1 Gedisabeld. (en zorg er zo voor dat daar nooit iets staat ingevuld). Verlengde tekstregels 2 en 3 zijn dan in gebruik als extra ruimte.

Op de layout gebruik ik de HH:AROMS, die altijd verwijst naar de LACO artikelbenaming. Verder neem ik op de VTART2 en VTART3 om bijvoorbeeld de volzin "Biologische Paneermeel - Ook een gezonde keuze !" OPTIONEEL af te drukken. Ik realiseer me dat dit optioneel kan worden overruled door de verlengde teksten 2 en 3 van de klant, maar dat gebruiken we tot dusverre (nog?) niet.

Dat betekend alleen nog dat wanneer Laco nog eens de klient artikelbenaming af wil drukken, dat er dan bij bepaalde layouts (w.o. de factuur) nog een echte "hh:karoms" (klient artikel omschrijving ) nodig is, die leeg blijft in geval er geen klientartikelomschrijving is vastgelegd. Echter tot dusverre hebben we nog nooit een klient artikelomschrijving op de factuur gezet, het is aan verkoop de vraag of ze dit (als nog) willen.

Menno / Peter, klopt deze conclusie?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: May 21, 2008, 11:24:11 am »

In elk geval ik kan wederom niet volgen waarover je het hebt. Probeer je het eigenlijk wel ?

Quote
DUS: Bij verlengde teksten van het artikel maak ik regel 1 Gedisabeld. (en zorg er zo voor dat daar nooit iets staat ingevuld).

Dit lijkt in elk geval nergens op en ZAL ook (ergens) fout uitpakken.

Out of here
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #23 on: May 21, 2008, 11:47:08 am »

Ja, want ik zit dit hier uit te schrijven, heb hieR stapels facturen met verschillende varianten liggen. Maar als het uitgangspunt is, dat ik ten alle tijde de LACO ARTIKELOMSCHRIJVING moet gebruiken, dan kan ik toch niks met die 1e verlengde tekstregel beginnen? Immers, die 'verrekte' klient artikelomschrijving gaat me dan toch continu dwars zitten?

Echt, het kwartje is bij mij dan nog even niet gevallen. bijna een uur om wakker gelegen hierom, en verdikke nog niet de denkfout boven water.
Logged

KM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #24 on: May 21, 2008, 12:19:47 pm »

Conclusie is dat er op dit moment géén mogelijkheid is om er voor te zorgen dat de Artikelomschrijving altijd wordt afgedrukt op de Vrachtbrief.

Oplossing is een nieuwe Layout-Variabele die altijd de Artikelomschrijving afdrukt en niet overruled kan worden door een Kliënt-Artikelomschrijving en/of Verlengde Teksten. Maar bedenk wel dat de Artikelomschrijving dan ook niet meer overschreven kan worden door een Engelse of Duitse Verlengde Tekst.

Andere oplossing is om op het moment dat er een Kliënt-Artikelomschrijving ter sprake is, ook altijd de Verlengde Teksten kliën/Artikel in te vullen. Je kan dan de Artikelomschrijving opnemen als 1e Verlengde Tekst bij de Kliënt/Artikel. De Kliënt-Artikelomschrijving (als je die al wilt afdrukken) opnemen als 2e Verlengde tekst bij de KJliënt/Artikel en de tekst "Biologisch Paneermeel" opnemen als 3e Verlengde tekst bij de Kliënt/Artikel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #25 on: May 21, 2008, 12:39:22 pm »

Dit is ook zoals wij werken, 1e regel is altijd verplicht gelijk tussen artikel / artikel verlengde tekst en klant omschrijving

Anders worden onze magazijnmedewerkers n.l. gek (label op 1 omschrijving en vrachtpapieren op de andere werkt niet)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #26 on: May 21, 2008, 12:40:45 pm »

Nou heheh, eiiiindelijk komt er iets boven water waar *ik* iets mee kan (ik hoop wel dat ik het goed begrijp) :

Johan, jij wilt dus *niet* de Kliënt-Artikel Omschrijving op de Vrachtbrief. Dat je dit (niet) wilt is onjuist. Immers ...

Als je de Vrachtbrief gebruikt in gedetailleerde versie (d.w.z. met Artikelnummers (e.d.) plus Omschrijving, dan behoor je dit alleen maar te doen opdat je de Pakbon kunt vermijden (en, jouw vervoerder(s) moet(en) dat nog goedkeuren ook. Dit houdt *dus* in dat je de Vrachtbrief gebruikt als Pakbon, en dit heeft weer tot gevolg dat daarop de info behoort te staan die de klant begrijpt. Ofwel, met Artikel Kliënt Omschrijving indien aanwezig.

Is jouw reaktie "ja maar daarvoor gebruik ik de Pakbon al", dan gebruik je *dus* de Vrachtbrief verkeerd, en dien je deze in niet-gedetailleerde vorm te gebruiken (Bedrijfsparameter).

Komen we er nu ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #27 on: May 21, 2008, 01:41:41 pm »

op de vrachtbrief drukken we de *LACO* artikelomschrijving af, en vermelden, indien aanwezig, uw artikelenummer: "xxx" (zonder uw artikelomschrijving)

De pakbon gebruiken we tot op heden helemaal niet.

mdekraa : je oplossing is zo gek nog niet, ware het niet dat dit wel verrot veel onderhoud betekend. Nu hebben we nog geen enkele verlengde tekst. Volgens mij bedoel je dat je het zo hebt ingericht zoals dat ik in de bijlage toon. Mocht ik dit willen: dan zie ik graag het volgende:

1. Na het toevoegen van een klient artikelomschrijving (lokatv) direct naar LOKTTV (Toevoegen verlengde tekst, welke je nu via LO<3-5-8-1> benaderd)
2. De mogelijkheid hebben om een ge-dis/enabelde waarde op te nemen die er voor zorgt dat in regel 1 de "laco" artikelomschrijving komt te staan, en een mogelijkheid om de LOKTTV 2e regel default te voorzien van de zo pas ingevoerde klient artikelomschrijving.

Ja, dan is het inderdaad wel heel prima toepasbaar. Maar wat een werk als je al die teksten handmatig kopieert.

Maar waarom dan bij het toevoegen van de klient artikelomschrijving niet direkt 2 tekstregels er bij? Immers, die verlengde teksten die gekoppeld zijn bij de klient-artikel combinatie, hebben niets te maken met taalkodes.
 


* lokatv_lokttv.PNG (60.14 KB, 774x632 - viewed 134 times.)
« Last Edit: May 21, 2008, 01:59:09 pm by Johan van Rangelrooij » Logged

KM
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 21 queries.