Ik heb de factuur er ook maar eens bijgehaald.
Faktuurregel; 1e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled HH:VTART1N
Faktuurregel; 2e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled HH:VTART2N
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled HH:VTART3N
die drukken op de factuur de juiste (lees verwachtte) verlengde teksten af.
Faktuurregel; 1e Verlengde Tekstregel Artikel HH:VTART1 drukt de klientartikelomschrijving af, in tegenstelling tot wat de helptekst zegt. die beweert namelijk dat VTART1 overruled kan worden door de VERLENGDE TEKST die voor de debiteur is vastgelegd. (en dat is toch net even wat anders dan een klient-artikelomschrijving)
(
De Verlengde Tekst zal (indien aanwezig) worden afgedrukt op de
Pakbon, Faktuur e.d., mits ze niet wordt "overruled" door een
Verlengde Tekst die specifiek voor de Kliënt werd geregistreerd.
)
Toen heb ik maar eens de klientartikelomschrijving verwijder (LO<3-5-1> LOKARA vervolgens F6 lokavw)
en vervolgens worden ook :
Faktuurregel; 1e Vaste Verlengde Tekstregel Artikel HH:VVTART1 (t/m 3)
Faktuurregel; 1e Verlengde Tekstregel Artikel HH:VTART1 (t/m 3)
gevuld.
aargh, dat betekend dus dat de klientartikelomschrijving niet apart als variabele beschikbaar is bij de factuur, want
Faktuurregel; Kli‰nt/Normale Artikelomschrijving HH:KAROMS2 drukt in zo'n geval (geen klientartikelomschrijving) gewoon de artikelomschrijving nog een keer af.
VRAAG1. wat is het verschil tussen een
"Vaste Verlengde Tekstregel Artikel" en een gewone
"Verlengde Tekstregel Artikel "2. Als je nu 3 verlengde teksten hebt vastgelegd bij verlengde teksten klient artikel, en een klient artikelomschrijving hebt: IN de goedigheid hoe moet dan je layout er uit zien: Immers, je hebt dan HH:KAROMS2 nodig om de klient artikelomschrijving af te drukken. Maar dat is niet handig: Want als er geen klientartikelomschrijving is, wordt de artikelomschrijving 2 keer afgedrukt. (1 keer via HH:aroms als "mijn artikelomschrijving" en 1 keer via KAROMS2 als dubbelzinnig)
En redeneer zo maar even door. Hier kom je gewoon domweg niet uit om alle situaties te onderscheppen. Ik ben voor de factuur gewoon een echte HH:KAROMS nodig, die echt alleen maar de klient artikelomschrijving afdrukt.
Daarnaast: Wanneer je een klientartikelomschrijving opneemt (toevoegt) moet er een vraag komen of je de verlengde tekstregels van het artikel ook op wilt nemen bij de verlengde tekstregels van de klant (ja/nee en zo ja: de te gebruiken taalkode + een duidelijk stukje helptekst waarom dit zo moet). Immers: als je een verlenge tekst van het artikel dan wilt tonen, moet je gebruik maken van HH:vvtart1 (Als je vtart1n gebruikt, zullen nooit de verlengde teksten van de klient worden getoond, en beide gebruiken is geen optie)
Vraag 3. Faktuurregel; Verlengde Tekst Afleveradres regel 1 HH:VTAA1
Waar kun je hiervoor een waarde instellen?
en nu maar es proberen om de variabele VTART1N voorlopig op de vrachtbrief toe te kunnen / mogen passen...