Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:45:17 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bestanden opschonen  (Read 3355 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: April 06, 2007, 11:43:07 am »

Laatst heb ik in overleg met Wouter veel geblokkeerde functie (.lo bestanden) bestanden verwijderd omdat dit nogal veel ruimte in beslag nam op de server. Dit doen ik via W:fox\sy\er

Zijn er nog mee bestanden die opgeschoond kunnen worden zonder dat er belangrijke data verloren gaat?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 06, 2007, 11:54:09 am »

Wij verwijderen wel eens wat regels uit ons EDi bestand van ingekomen orders

Uit mijn hoofd de LOEO is bij ons meestal 1 GB daarnaast kijk even naar de UBK want die heb je twee in PROD en TEST zeer grote ivm recente up-grade LOVR èn LOFR

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 06, 2007, 12:53:54 pm »

Laatst heb ik in overleg met Wouter veel geblokkeerde functie (.lo bestanden) bestanden verwijderd omdat dit nogal veel ruimte in beslag nam op de server. Dit doen ik via W:fox\sy\er
Wouter, kan ik zonder problemen regelmatig de .lo-bestanden van, zeg, 2 maand en ouder verwijderen? Ik zie dat dit bij ons ook > 2 Gb inneemt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 06, 2007, 01:02:03 pm »

Hallo Verwijderen ???????/

let op wat je allemaal gaat doen.  Ik had het over regels verwijderen of UBK bestanden.
En weg is weg niet huilen of janken als je het verkeerde hebt weggegooit, want lees even het onder staande.

jvr, het maakt eigenlijk niet veel uit wat je nu laat zien. De LOST waar je het over hebt is een tabel van ons, voor ons, t.b.v. Profit, en niet t.b.v. jou als gebruiker. Dus wat je ook wilt, we veranderen er toch niets aan.  whistle
Hooguit kunnen we je helpen met erop wijzen dat er (stel !) helemaal geen 00000000 in staat maar gewoon 0, en hetgeen jij ziet (!) door jezelf wordt veroorzaakt of zo. Maar ook dan is het eind snel zoek, als we niet oppassen.

Voor nu kan ik je nog wel verwijzen naar LOSU (moet je wel aanvinken als op te bouwen, ergens bij het opstarten v/h Overzicht) met de opmerking dat ik nauwelijks (meer) weet wat erin komt te staan. Wat ik in elk geval wèl weet, is dat dié voor de gebruiker is. Voor jou dus !  yahoo

Als je bijvoorbeeld je verkooporderregels wilt verwijderen. Dit doen wij al meer dan 3.6.5

Het systeem verwijdert dan niet alleen verkooporders ook raaplijsten.


Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 09, 2007, 01:56:29 pm »

Bestanden die zich in principe lenen om diskruimte vrij te maken zijn:

\FOX\SY\ER\*.LO
\FOX\xx\xxPF\*.UBK
\FOX\*.TMP /s

De .LO bestanden horen 1:1 bij een geblokkeerde funktie, en kunnen ons helpen de oorzaak van een probleem te achterhalen. Gooi je deze weg, dan is de kans op het vinden van de oorzaak van een geblokkeerde funktie ongeveer nihil geworden. Maar, daar veel geblokkeerde funkties niet gemeld worden, en zolang er geen echt ernstige meldingen aan de orde zijn, kun je deze .LO files in principe verwijderden.

De .UBK files worden tijdens een Upgrade aangemaakt, en betreffen backup files van databases waarvan de structure wordt aangepast. Als een upgrade foutloopt, hebben we in de .UBK nog de oorspronkelijke versie. Als de upgrade verder wel goed verlopen is, heb je de .UBK's in principe niet meer nodig, en kun je die gewoon verwijderen. Merk op dat de Upgrade zelf ook een optie bevat om die UBK's meteen zelf weer te verwijderen; zie aldaar de helptekst.

.TMP files die ergens onder de FOX directory hangen zijn temporary files. Op zich maakt Visual FoxPro gebruik van TMP files, doch, omwille van performance horen deze op het lokale werkstation te worden aangemaakt (opdat het netwerk er niet onnodig mee belast wordt). Toch treffen we deze files ook wel eens op het netwerk aan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: April 10, 2007, 09:57:43 am »

Ik heb het hier ook even gecontroleerd.
Ik had alle error logs nog van 1999 t/m nu

Bij mij was dat bij elkaar 8GB
periode 1999 - 2005 gewist maakt 4 GB vrij

Het valt op dat sinds 2004-2005 de error logs naar een gemiddelde van 2-3 MB per stuk gaan.
Ik zal dan ook in mijn "einde jaars TO-DO lijstje op gaan nemen dat ik alle logs van 2 jaar en ouder moet verwijderen.
Misschien inderdaad ook wel handig voor de anderen...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 10, 2007, 10:29:57 am »

Het valt op dat sinds 2004-2005 de error logs naar een gemiddelde van 2-3 MB per stuk gaan.

In die periode zul je zijn overgestapt van DOS naar Windows. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: April 10, 2007, 10:31:00 am »

 Sad Good old DOS  Sad
- sneller
- kleiner
- beter? ---- soms
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 20 queries.