Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:43:55 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Afleveradres met 12 karakters in LOST.DBF  (Read 2254 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 10, 2007, 02:10:09 pm »

via LO<8-3-2-1> heb ik een overzicht opgevraagd per F/A/D. In LOST.DBF is het dus
VELD1 =  F (Debiteur)
VELD2 = A (Afleveradres)
VELD3 = D (Artikel/verschijning)

Die vulling van VELD2 (A) IN LOST.DBF is erg merkwaardig namelijk:
VELD2
COBLE1       000000000000

Waarom staan daar nu twaalf nullen? Een afleveradres bestaat toch uit maximaal 3 karakters (999 afleveradressen per debiteur) IN DE prfile.prn (op de printer dus) zie je dit:

  DEBITEUR : COBLE1                                 
          AFLEVERADRES : COBLE1 -   0

Zou het in de LOST.DBF ook volstaan om alleen maar de 0 af tedrukken, immers de debiteur staat al in veld1. (a.g.v. het feit dat ik m'n overzicht opvraag per F/A/C) Dat scheelt heel wat (overbodige?) tekens.

Voor de situatie nu heb ik gewoon via MS Access alle overbodige info al weggehaald, zodat alleen nog afleveradresnummer overblijft.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 10, 2007, 02:32:53 pm »

Geen idee waarom er 12 nullen staan als 1 wel voldoende zou zijn. Dit voor wat betreft de programmatuur.
Wat ik nog wel kan volgen, is dat het veld 12 lang is (op jouw aangeven) omdat deze tabel niet dynamisch wordt aangemaakt, en kwa sleutelgegevens alles moet aankunnen. Ook bijvoorbeeld een Chargenummer.
Waar dan een Artikelnummer van 14 posities blijft moet je mij niet vragen, maar ja, via jouw informatie kan ik alleen maar tot 12 komen.

N.b.: Dit zijn te grote zoekplaatjes hoor. Als je goede antwoorden wenst (ja, die wens je wel) dan is het werkelijk het beste om alles te voorzien van plaatjes. Behoeft ook veel minder uitleg (lees : ik heb wel een antwoord gegeven, maar juist kan het niet zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 10, 2007, 02:47:17 pm »

OK, een plaatje. Hierbij dan LOST.dbf + gelijk mijn bewerking er bij. Veld2 is zoals het in LOST staat, AFLAdres toont hoe ik het graag zou willen zien.



* VELD2.PNG (4.78 KB, 775x64 - viewed 138 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 10, 2007, 02:52:10 pm »

Dank je.

Maar dat bedoel ik; dit lijk me geen VFP waarmee je dit toont. Of wel ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 10, 2007, 02:57:47 pm »

jvr, het maakt eigenlijk niet veel uit wat je nu laat zien. De LOST waar je het over hebt is een tabel van ons, voor ons, t.b.v. Profit, en niet t.b.v. jou als gebruiker. Dus wat je ook wilt, we veranderen er toch niets aan.  whistle
Hooguit kunnen we je helpen met erop wijzen dat er (stel !) helemaal geen 00000000 in staat maar gewoon 0, en hetgeen jij ziet (!) door jezelf wordt veroorzaakt of zo. Maar ook dan is het eind snel zoek, als we niet oppassen.

Voor nu kan ik je nog wel verwijzen naar LOSU (moet je wel aanvinken als op te bouwen, ergens bij het opstarten v/h Overzicht) met de opmerking dat ik nauwelijks (meer) weet wat erin komt te staan. Wat ik in elk geval wèl weet, is dat dié voor de gebruiker is. Voor jou dus !  yahoo
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 20 queries.