We hebben de aanpassing besproken, onze opmerkingen en vragen staan hieronder:
Het lijkt mij dat je op het zelfde Tabblad 7 onder de reeds bestaande regel met de Referentie en verdere velden, net zo'n regel wil hebben, maar nu eentje die werkt op de Eindprijs (de bestaande werkt op de Basisprijs). De bestaade gaat dan Basisprijs Referentie [...] heten en de nieuwe "Eindprijs Referentie [...].
Lijkt me een goed idee.
Heeft deze nieuwe regel dan ook dezelfde funktionaliteit zodat je ook kunt "/Afronden op"?
Wel belangrijk, want we ronden soms af op 1.000 (hele euro's) en soms op 0.050 ('stuivers').
We ronden trouwens zelf altijd naar boven af!
Het enige wat we verder aanpassen is
a. De door het systeem initieel berekende Eindprijs opslaan;
b. De Eindprijs vermenigvuldigen met de faktor en de nieuwe prijs terugschrijven in het Prijsveld;
Per prijslijst en per klant kan er een andere prijsafpraak gelden voor hetzelfde artikel of artikelgroep.
Hoe ziet dat er dan uit – worden alle mogelijke prijzen voor het artikel opgeslagen?
Bv prijs van een artikel voor klant waar prijslijst AP3 is gevuld is anders dan voor klant met prijslijst AP1.
En een klant kan bv ook prijsafspraken op klient-identiteit hebben.
Of een combinatie van basisprijs specifiek voor de klant en een algemene meerprijs (praktijkvoorbeelden hiervan kan ik evt mailen).
Zie ook post van mij hierboven:
We gebruiken de prijsafspraken op Klient-identiteit, Prijslijst-identiteit en Artikelgroep-identiteit.
Een artikelprijs kan opgebouwd worden uit 1 of meerdere van deze prijs/kortingsafspraken en daarbij evt prijs op basis van referentie-artikel, tabblad 7 van de artikelgegevens (3e afbeelding).
c. Ervoor zorgen dat e.e.a. wijzigbaar is;
d. Daarvoor ook weergeven wat de Eindprijs oorspronkelijk was, en wat de Prijs na verwerking met de Faktor;
Als ik het goed begrijp wordt de Eindprijs voor toepassen Faktor, en Eindprijs na toepassen Faktor weergegeven? Dit is inderdaad handig voor de traceerbaarheid van de prijs.
Maar hoe werkt dit in geval van meerdere mogelijke eindprijzen per artikel, zie opmerking punt b?
e. Het bieden van de mogelijkheid om de Prijs handmatig aan te passen, inklusief "Opnieuw Eindprijs Faktor toepassen J/N ?" (je kan relatief aan de via de Faktor berekende Prijs, de Prijs handmatig willen aanpassen);
f. De Bepaling Verkoopprijs (Verkooporderregel-Menu L) aanpassen.
g. ?
Wanneer we een Prijs/Kortingsafspraak wijzigen moet deze wijziging doorgevoerd worden in de opgeslagen Eindprijzen.
Gaat dit automatisch of moet er iets voor gemaakt worden zoals een 'massaal herberekenen Eindprijzen artikelen'?
Volgens mij doen jullie ook zoiets met de kostprijzen van artikelen en bestaat er ook een funktie om deze massaal te herberekenen (menu 1-5-1)?
Voor de rest een duidelijk verhaal - ik hoop dat mijn verhaal ook duidelijk is
Zoniet dan hoor ik het graag. Mocht je praktijkvoorbeelden nodig hebben dan kan ik die mailen.