Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:47:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: Prijsbepaling dmv toepassen vermenigvuldigingsfactor op Prijs Referentie Artikel  (Read 8401 times)
0 Members and 9 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #30 on: March 11, 2021, 11:45:57 am »

Sorry wat kort door de bocht, maar hij kan inderdaad smile
Je uitleg over prijzen offerte-regels en kontrakt-regels doorgenomen met Verkoop, dat wordt netjes geregeld.
Dus akkoord bij deze.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #31 on: April 13, 2021, 04:24:56 pm »

We hebben de vermenigvuldigingsfactor getest en deze doet het zoals afgesproken. Dat is super.

Zoveel mogelijk artikelen getest en laten berekenen, gaat allemaal goed.
Maar nu ontdekken we toch een aantal exotische artikelen die naast de vermenigvuldigingsfactor nog een extra opslag moeten krijgen. Dit zijn bv DDK-artikelen in halfsteens machinaal pakket.

De DKK moet in dit geval 4,5x zo duur worden als de BKK, maar vereist nog een meerprijs voor het machinale pakket.
Dit kan via een meerprijs-groep MKU Meerprijs machinaal DDK halfsteens.
Deze prijs wordt gevuld bij 3-4-1-1 Raadplegen Prijs/Kortingsafspraken, "Artikelgroep-ident"

Zou het dus mogelijk zijn dat artikelen waar vermenigvuldigingsfactor wordt toegepast, ook de artikelgroep(en) met prijs/kortingsafspraak (zoals deze MKU) meeneemt?
Dus in dit geval prijs DDK halfsteens machinaal = 4,5x  prijs BKK + prijsafspraak artikelgroep MKU?

Tweede puntje: we kunnen de Eindprijs Faktor afronden (op bv hele euro's).
Kan dit ook altijd naar boven afgerond worden? Dus 1200,4 euro > wordt 1201 euro? Wellicht via parameter?

Bij voorbaat dank!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #32 on: April 14, 2021, 10:33:41 am »

Pascal,

ik heb je een mail gestuurd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #33 on: April 23, 2021, 10:43:32 am »

Richard, laatste aanpassing getest en dat gaat goed.
Kun je nog kijken naar onderstaande?

Bij het testen kom ik erachter dat funktie 3-4-7-6-8 erg langzaam is in Test.
Deze gebruik ik regelmatig (en dan voor duizenden artikelen).
Zie schermafdruk: testje met een tiental artikelen duurt in Test erg lang, in Produktie gewoon snel.

En wat nog open stond:
Quote
Tweede puntje: we kunnen de Eindprijs Faktor afronden (op bv hele euro's).
Kan dit ook altijd naar boven afgerond worden? Dus 1200,4 euro > wordt 1201 euro? Wellicht via parameter?

Bij voorbaat dank!


* 3-4-7-6-8 langzaam nieuwe prijsbepaling.png (14.94 KB, 400x363 - viewed 104 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #34 on: April 26, 2021, 02:46:19 pm »

Hallo Pascal,

Printen Verkoopprijzen Debiteur is aangepast en staat inmiddels bij je op het systeem in de Test-omgeving.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #35 on: April 26, 2021, 03:44:08 pm »

Ik heb het getest, printen verkoopprijzen loopt nu weer snel, top!

(staat er nog maar 1 puntje open mbt de afronding  Wink)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #36 on: April 28, 2021, 08:56:44 am »

Quote
Tweede puntje: we kunnen de Eindprijs Faktor afronden (op bv hele euro's).
Kan dit ook altijd naar boven afgerond worden? Dus 1200,4 euro > wordt 1201 euro? Wellicht via parameter?

Wij vragen ons af wat je hier bedoelt ...
1. De Eindprijs naar boven afronden waarna je nog een keer de Opslagen erop loslaat, of
2. Nadat alles is berekend de prijs nog een keer naar boven afronden.

Mijn persoonlijke opmerkingen :
- Met alle opslagen en toestanden die er al eeuwig in zitten wilde je dit ook niet;
- Iedereen gebruikt dit soort zaken maar niemand heeft ooit zoiets gewild;
- Je gaat een prijs van 1200.4 (dat is meer dan twaalf-honderd euro op 1 euro naar boven afronden ??

Ik wil wel weten welke mieghummel (zie laatste punt) dit verzint, dan kan ik 'm even bellen. Ik meen het.
Hij of zij mag mij ook bellen, want we doen het domweg niet. Gotit ... long ago ... Of ik begrijp iets niet, dat kan ook. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #37 on: April 28, 2021, 11:10:03 am »

Even een stukje uitleg: we gebruiken van oudsher een excel-bestand voor de prijsbepaling van bepaalde artikelen, oa artikelen waar een vermenigvuldigingsfactor toegepast wordt (maar na doorvoeren van deze nieuwe aanpassing via Profit berekend kan worden).
In dit Excel-bestand is de formule voor de prijsbepaling zo dat sommige van deze artikelen automatisch afgerond worden naar boven; dit is al heel lang zo en nooit veranderd.

Wanneer we nu deze prijs via Profit laten berekenen ipv Excel kun je dus een prijsverschil krijgen.
Hierdoor komen de prijzen uit Excel (en afgesproken met klant) niet meer overeen met Profit - dat is ook de reden het aan te kaarten.
Vraag is (zoals je terecht opmerkt) hoe erg dat kleine verschil is - hoogstens een miniem voordeel voor de klant, maar die zal daar niet over gaan klagen Wink
Wel aanpassen heeft ook nog als nadeel dat je de berekening ingewikkelder maakt dan hij nu is, wat weer iets meer moeite kost qua beheer en ook weer meer kans op fouten.

Dit overdenkend is het laten vervallen van de afronding naar boven (en accepteren van enkele kleine verschillen) dus de beste oplossing  smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.022 seconds with 20 queries.