Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:54:15 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: omzetstatistiek (onderverdeling)  (Read 6202 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: October 27, 2017, 11:07:17 am »

wij hebben aan elk artikel meerdere artikelgroepen hangen. Bijv een artikelgroep stenen, tegels of banden. En daarnaast bijv een ander kenmerk bijv Reduton.
Kan ik dan ook een statistiek draaien waarbij ik kan zien wat de afzet/omzet is van (in dit voorbeeld) Reduton Stenen, Reduton tegels en Reduton banden?
Logged

BS
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: October 27, 2017, 03:38:50 pm »

Volgens mij bestaat iets dergelijks niet in Heart-Profit.
En je hebt geen andere mogelijkheid om de gewenste 'subset' te krijgen?
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: October 27, 2017, 04:09:15 pm »

Is zoiets te maken of is dat erg complex.
Lijkt me toch een redelijk iets een soort onderverdeling vd omzetten.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 30, 2017, 02:39:02 pm »

Quote
Kan ik dan ook een statistiek draaien waarbij ik kan zien wat de afzet/omzet is van (in dit voorbeeld) Reduton Stenen, Reduton tegels en Reduton banden?

Dit is niet duidelijk genoeg voor ons arme automatiseerders. Nou ja, niet om je goed te kunnen helpen. Ik zou het er wèl uit krijgen.

Quote
En daarnaast bijv een ander kenmerk bijv Reduton.

Kenmerk ? dat kan wel hoor (8-2-3-1, - K, L M). Alleen ik vraag me af of je dat bedoelt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: October 30, 2017, 03:27:35 pm »

het zit zo: Bij ons hebben alle artikelen meerdere artikelgroepen: Bijv steen A heeft artikelgroep "Stenen" en  artikelgroep "Duracolor" voor de kleur. Tegel A heeft artikelgroep "Tegels" en  artikelgroep "Duracolor" voor de kleur.
Als ik de omzet stenen wil draai ik die groep en als ik de omzet tegels wil draai ik die groep. Helemaal prima.
Wil ik de omzet van alleen de Duracolor in zijn totaliteit dan lukt dat ook. (dan krijg ik alle omzet Duracolor vd stenen en tegels bij elkaar op)
Maar nu wil ik weten hoeveel ik gedaan heb ik Duracolor Stenen en in duracolor Tegels (apart dus) dan kan dit niet (volgens mij)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 30, 2017, 04:40:56 pm »

Ik kan niet volgen wat je precies doet, maar kan wel volgen wat er gebeurt (ja, hoe is het mogelijk).
Je wilt een doorsnede in plaats van de verzameling (ik doe nu net of ik ergens verstand van heb). Dus, alleen de Artikelen die voldoen aan beiden tegelijk, en niet de één of de ander (waarbij je volgens mij nog dubbeltellingen krijgt ook, als je beiden zou opgeven).

Wat ik wel aardig vind is : dat jullie kijken wat je zou hebben aan de kombinatie (dus alleen de deelverzameling), waarbij je dan net zoals nu Artikelgroepen opgeeft zoals :

Stenen, Duracolor (krijg je alleen de Stenen in Duracolor)
Tegels, Duracolor (krijg je alleen Tegels in Duracolor)
Stenen, Tegels, Duracolor (krijg je alle Stenen en Tegels in Duracolor)
Stenen, Tegels (krijg je alle Stenen en Tegels ongeacht kleur - deze werkt nu ook al)
Duracolor (krijg je alles in Duracolor - deze werkt  nu ook al).

Maar dit dan voor alles en overal, omdat het algemene funktionaliteit wordt (die wat duurder is, maar daarom moet je het ook op voorhand erg leuk vinden - OK, nuttig  :wink).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #6 on: October 30, 2017, 04:57:27 pm »

Ja daar kan een oplossing zitten.
Jij geeft aan als ik net als nu de artikelgroepen opgeef Stenen, Duracolor ik alle stenen in Duracolor krijg.
Maar hoe geef ik dat dan in Heart Profit in?

Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 31, 2017, 08:13:44 am »

Wat gebeurt er eigenlijk als je die van - t/m Groepen invult (bij muispointer) ?
(dit gebruikt selektie E)


* BB02.png (22.39 KB, 676x486 - viewed 133 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #8 on: October 31, 2017, 09:09:13 am »

dan gooit hij zo'n beetje alles in de ZZ groep of er komt niets.
Maar ik weet ik niet helemaal goed wat ik daar dan precies moet invullen. Is dat altijd een artikelgroeprange die bij elkaar hoort of maakt dan niet uit.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 31, 2017, 09:54:40 am »

Ik zou denken in de "van" en de "t/m" dezelfde Artikelgroep. En in de ene regel dan de "Steen" en de andere regel de "Duracolor".
Maar ik ben ook niet zeker hoor en is ook niet makkelijk te testen (in elk geval 10 keer makkelijker door jou zelf).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #10 on: October 31, 2017, 11:57:04 am »

Ja, nu lukt het en mbv de helptekst.
Dank je.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #11 on: December 05, 2018, 04:15:27 pm »

Ben het even weer kwijt en kom er niet uit.
Wat ik wil is een onze cementloze beton (artikelgroep Z03) per hoofdartikelgroep.
Wij hebben een hoofdartikelgroep Banden (1BB), Tegels (1CB), Grasbeton (1EB) etc.
En onder al die groepen hangt dan een artikelgroep Z03 voor cementloos beton (onafhankelijk of het een steen of een tegel is)
Nu wil ik in éen overzicht printen wat mijn omzet in cementloosbeton is per hoofdartikelgroep. Dat moet dan volgens mij lukken mbv de onderverdeling in artikelgroepen.
Maar ik kom er niet meer uit Sad

* Onderverdeling artikelgroepen.pdf (10.91 KB - downloaded 50 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: December 13, 2018, 08:51:00 am »

Quote
Maar ik kom er niet meer uit Sad

Ik ook niet, dat scheelt. smile

Ik heb het geprobeerd maar ik weet gewoon niet (meer ?) hoe het zou moeten werken.

Quote
Ja, nu lukt het en mbv de helptekst.

Nog een keer proberen maar, als je die helptekst nog weet te vinden (geen idee welke je zou kunnen bedoelen) ?
Ga ik weer verder met dingen waarvan ik denk dat ik ze (nog) wel begrijp ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #13 on: December 13, 2018, 08:57:06 am »

ideaal zo'n helpdesk Sad
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: December 13, 2018, 09:19:00 am »

ideaal zo'n helpdesk Sad

Doel van zo'n forum is natuurlijk ook dat als iemand een wiel uitvindt ze hier kan beschrijven hoe ze dat gedaan heeft, zodat anderen er ook van kunnen profiteren. En niet alleen derden, maar ook eventuele collega's die met hetzelfde vraagstuk zitten, en zelfs jezelf, mocht je ooit vergeten zijn hoe je dit ook al weer gedaan had. Had de oplossing voor jullie situatie beschreven op het forum en je had het nu kunnen nalezen (dit topic heb je uiteindelijk ook terug kunnen vinden).
Iets wat nóg moeilijker is dan een oplossing verzinnen, is verzinnen hoe je het een vorige keer verzonnen had  smile

Nb: Wist je dat we ook een module Profit-Help hebben waarmee je je eigen Helptekst kunt maken? Die was ooit bedoeld opdat een klant zelf helptekst kon schrijven en kon uitleggen hoe zij met het systeem om gingen. Daarin kun je bijvoorbeeld beschrijven hoe de opbouw is van jouw Artikelnummer, of relatie-id, en hoe bepaalde processen moeten verlopen.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.089 seconds with 21 queries.