Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:55:11 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: omzetstatistiek (onderverdeling)  (Read 6231 times)
0 Members and 6 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #15 on: December 13, 2018, 11:18:37 am »

Zover ik weet zit dit niet in de standaard Management opties.

Je kunt helaas niet 2 maal de optie "artikelgroep" ingeven

Hier zou je willen dat dat wel kon,
Namelijk 1 maal op de selectie : alles wat in Z03 zit en dan op "niveau 2" een selectie van de hoofdgroepen

maar dat is dus zover ik weet niet mogelijk

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: December 13, 2018, 12:02:09 pm »

Er is meer mogelijk dan je denkt Marco  Wink

Twee keer een selektie op Artikelgroep is i.d.d. niet mogelijk, maar, zie de schermprint van Dinand, onderverdeling van Artikelgroepen wel. Helaas weten we daarvan niet precies meer hoe ze werkt, wat ook weer sterk af kan hangen van een type inrichting, waarmee je mogelijk eerst andere dingen in moet richten om het te kunnen laten werken.

Ik heb dit overzicht nog nooit op zo'n manier opgestart, maar, als ik zou moeten gokken, dan zou e.e.a. bedoeld kunnen zijn geweest voor de volgende situatie:

We hebben hoofdgroepen H1 t/m H9.
Daarbinnen hebben we Produktgroepen P10 t/m P99.
Daarbinnen hebben we Subgroepen 100 t/m 999.

1 produkt valt altijd én binnen een Hoofdgroep én binnen een Produktgroep én binnen een Subgroep.
Om ervoor te zorgen dat we een produkt niet kunnen koppelen aan een Subgroep die niet bij die Produktgroep (of Hoofdgroep) valt, is "hiërarchisch indelen van Artikelen in Artikelgroepen" ontwikkeld. Je gaat dus eerst al je Artikelen over Hoofdgroepen verdelen, daarna pak je de Artikelen van een specifieke hoofdgroep op, en sleept die in een listmover naar de Produktgroepen, net zolang tot al je artikelen aan Produktgroepen zijn toegekend. Daarna doe je hetzelfde voor je Subgroepen.

Vervolgens kan het zijn dat de 3 selekties in je statistiek bedoeld zijn om op het 1e niveau H1 t/m H9, op het 2e niveau P10 t/m P99 en op het laatste niveau 100 t/m 999 op te geven.

Of het daar ook voor ontwikkeld is weet ik niet, maar 't lijkt er op dat het voor zo'n situatie is ontwikkeld.


* loagra.PNG (14.85 KB, 545x365 - viewed 98 times.)

* LOAGKPMV.PNG (15.18 KB, 779x527 - viewed 72 times.)

* LOARAGRA.PNG (6.2 KB, 414x218 - viewed 89 times.)

* LOPRVKOV.PNG (9.88 KB, 681x365 - viewed 87 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 19 queries.