Misschien snap ik wel niet goed wat nu de problemen zijn bij het maken van die extra Produktieorder. Kijk :
Dit doe je vast niet voor alle stenen (Artikelen) "tegelijk". Zo af en toe is dit nodig voor een nieuw (nog nooit eerder in blokverband gelegd) produkt. Volgende week weer een nieuwe opdracht (Verkooporder), en de week daarna ook weer twee.
Je maakt een nieuw Artikelnummer aan op dat moment (niet eerder) en maakt een simpele receptuur met een input en een output regeltje.
Het Kompleet Gereedmelden doe je met 1 druk op de knop.
Nu kan je natuurlijk zeggen : ja maar pakken, lagen stuks gedoe en nog veel meer, maar ik zou denken dat wat dat allemaal ook is, nu heb je daar op dezelfde wijze last van.
Ok, dat is 1 antwoord (het 2e eigenlijk al);
Het andere antwoord is dat het vast wel is te maken om een DKK te laten optreden bij Omvormen (verhoogt onmiddellijk de Kostprijs). Maar ik heb werkelijk geen idee wat daar bij komt kijken. Ik vermoed ook dat het nu eigenlijk al niet goed gaat met de Statistieken. Dus zeg maar eens : Als je nu omvormt naar een ander Artikel, hoe zit het dan met de door de Statistieken gerapporteerde Kostprijs van zowel input als output produkt ? (dat je de Omvormkosten niet terugziet snap ik).
Dit zal wellicht wel goed zijn, maar ik vrees dat als we dat van dei DKK aan het maken zijn, we ineens tegen van alles aanlopen "wat dan eigenlijk ook moet", omdat je anders iets onverwachts niet meer snapt (denk maar aan Statistieken). Aan de andere kant, zo'n soort (goed werkend) mechanisme is er dus wel - bij de Externe Verplaatsopdrachten; we zouden dus moeten weten hoe het moet. Maar dit uitzoeken en je ben zo een dag verder om vervolgens te horen dat dat 8 uur kostte en de rest 16 uur waar je geen zin in hebt en je de 8 uur toch zou moeten betalen (vind ik, maar ik zou het aan de baas kunnen vragen
).
Kweenie.