Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen wat jij te duur vindt
maar, grove schatting, houdt rekening met een dag werk.
Maar, als ik het goed begrijp krijg je een ingekomen faktuur van stel EUR 1.000,- en moet een deel daarvan op een geblokkeerde rekening worden geboekt (waar alleen loonheffingen etc op geboekt mogen worden), en een ander deel betaal je op de rekening van de crediteur. Stel voor het voorbeeld even dat die splitsing EUR 400,- / EUR 600,- is. Als eerste geef je aan dat je die splisting bij de faktuur zelf wilt vastleggen. Dat g-bedrag opgeven mag dan natuurlijk alleen als er een g-rekening is, die we bij de crediteur (fin. parameters) zullen moeten opnemen.
Maar dan... ik kan me ook voorstellen dat er een link zal moeten zijn tussen je g-bedrag en de journalisering van de faktuur ? Of mag je gewoon de faktuur voor 100% op grootboekrekeningen boeken, en betreft de g-boeking puur een betaling naar een ander rekeningnummer (en wat dan het bedrag moet zijn welke je opgeeft, maar waar wij verder niet op kunnen/hoeven te kontroleren)?
De Betalingsrun zal dit bedrag moeten kunnen oppakken. Moet je daar ook een 'deelbetaling' op kunnen doen? Kun je bijv. een deel van het g-bedrag betalen en een deel van het faktuurbedrag, zodat je 2 openstaande bedragen hebt ? Of mogen we stellen dat je een faktuur met een g-bedrag altijd volledig betaald, en gaat het g-bedrag naar de ene rekening en de rest naar de normale rekening?
Dan, de rekening waar je dat g-bedrag naar overmaakt... is dat een normale IBAN rekening ? of loopt dat nog weer op een andere wijze ?