Ik ben intussen een uurtje aan het stoeien geweest met Enterprise en hoe het daar nu eigenlijk mee zit, maar ik kom helaas niet verder dan dat dit een jaar geleden meer beloofde dan dat het nu is.
Als iemand meer weet of het beter weet, graag !!
- Enterprise beloofde destijds dat dit door "ons arme Home en Pro sloebers" geteste versies zouden zijn en die na deze degelijke tests + benodigde aanpassingen, definitieve versies zouden zijn.
Hier zie ik nu niets meer van terug; Als je nu een Enterprise versie weet te bemachtigen (wat al een kunst op zich is) dan krijg je gewoon de huidige versie die toevallig bagger is of per ongeluk iets heeft opgelost en wel aardig is, maar je printers het niet meer doen (volg die link in mijn voorgaande post maar eens regelmatig).
- Het is denk ik nog steeds zo dat je in Enterprise officieel het upgraden kan uitzetten. Dit is dus een hele goede reden om Enterprise te gebruiken, voor professioneel gebruik (zeg maar op de werkplek).
Helaas wil je juist upgraden omdat de versie die je zal hebben ontvangen, bijvoorbeeld gewoon Build 10240 van juli 2015 is en waarmee je zo ongeveer niets kan. Echt hoor, als ik nu probeer een officiële Enterprise te downloaden, dan kom ik daar op uit. Maar let wel, dit is "officieel een trial" want je kan ze alleen maar als Volume Licenses bij MS aanschaffen (ik zou zelf niet eens weten hoe). En wat je dan krijgt ? geen idee.
- Op dit moment (en zo te zien sinds een maandje of zo) kan iedere versie worden omgezet naar Enterprise. Kwestie van de juiste Key ingeven - klaar. Dit is zo sinds Build 1437x ergens en je hoeft niets eens te rebooten. Mooi.
Maar het verhaal blijft hetzelfde; je hebt de puin van de dag en de enige echt verandering die van belang is is dat je die puin kan bevriezen (geen upgrades).
Sinds 10586.0 zitten er nog wer raardere quirks in, omdat 10586 een officiële versie is die niet expired. Dus wat hebben die idioten bij MS bedacht ? "nou, met al die ellende die wij produceren, moeten die mensen die een definitieve versie hebben, natuurlijk nog wel worden geupgrade". En vandaar dat je anno juli 2016 dus bij 10586.420 aanlandt. Die expired ngo steeds niet.
Parallel daaraan heb je het Insider program, wat je aan moet zetten als je verder wilt komen (beyond onzin zeg maar). Dan ben je nu (vandaag) bij versie 14388 en die weer zal expiren (geen idee wanneer maar zal wel juli 2017 zijn). Heb je 14383 weten te bemachtigen EN weten te behouden (geen upgrades meer doen, uitschrijven uit Insider program, netwerk kabel eruit trekken - weet ik veel) dan zit je goed. Althans, als 14383 je bevalt natuurlijk, anders zit je slecht. Maar goed, als je er echt een beetje in thuis bent dan heb je 14585 ook weten te bemachtigen of anders 14588 die ik nu zelf aan het downloaden ben. Dat zijn ook versies die niet zullen expiren omdat MS er al achter was dat 14583 't 'm ook niet helemaal deed. En zo gaan we door tot 2 augustus en zullen we wel een 14996.0 of zo hebben die in november wel 14996.110 zal zijn.
Maar wie weet werkt het allemaal heel goed en ben ik gewoon een zwartkijker.