Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:21:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Windows 10  (Read 9006 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: October 26, 2015, 02:42:50 pm »

Wat kunnen jullie adviseren over het gebruik van Heart-Profit met Windows 10? op werkstations?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 27, 2015, 08:15:48 am »

Dat W10 een grote kl*tezooi is.

Ik heb de laatste paar dagen niet gekeken, maar Build 10565 was de laatste (en is formeel downloadbaar als ISO) en die werkt wel aardig.
Wat je op dit moment formeel kan kopen zal nog build 10240 zijn en dat moet je NIET doen (tenzij je upgrade naar 10565 maar dan ben je aan de Goden overgeleverd met alle mislukkende upgrades en vastgelopen PC's).

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je geen upgrades krijgt, wat eigenlijk alleen met de Enterprise versie kan (maar Pro valt wel te tweaken).
En als je niet heel erg oppast zijn zodirekt je W7 en W8(.1) PC's al automatisch geupgraded naar W10.

Het is echt puinhoop hoor op dit moment, in M$ land.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 27, 2015, 08:18:19 am »

Bedankt voor de duidelijke reactie.

ik kan tussen de regels doorlezen, dat je het dus min of meer niet adviseerd smile
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 27, 2015, 09:10:41 am »

Never nooit. haha

In november komt er weer een officiële versie uit; dan weer eens kijken hoeveel problemen de mensen er mee hebben. Maar ik zei al, de 10565 wat de voorloper van die officiële versie is, doet het al wel aardig.

Windows 10 is een hele andere wereld hoor. Niet dat Windows op zich zo anders is, maar de hele manier van upgraden is anders. Je bent feitelijk continu beta tester (met wekelijks nieuwe versies die niet zijn tegen te houden).

Home users krijgen alle upgrades (feitelijk niet tegen te houden tenzij je de netwerk kabel eruit hebt);
Pro users kunnen de upgrades max. een maand uitstellen (maar valt dus te tweaken);
Enterprise users krijgen desgewenst de versies die door Home en Pro users zogenaamd zijn getest en waarbij nog meer zogenaamd alle bugs eruit zijn gehaald.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #4 on: December 11, 2015, 09:10:17 am »

Wij hebben inmiddels 2 pc's staan met windows 10 EN Profit.
Dat loopt regelmatig vast.

Daarom even op het forum gekeken en daar zie ik dit topic.
In oktober zeg je: niet doen.
is daar inmiddels al iets nieuws te melden?

Wat is het plan naar de toekomst? Win10 valt niet tegen te houden.
Moet er in Profit dan iets worden aangepast?

Is er bekend wat de problemen zijn met win10 en Profit?
Of moeten we doorgeven waar we precies tegenaan lopen?




Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 11, 2015, 09:19:37 am »

Het is wel goed om aan te geven waar je tegenaanloopt want echte ervaringen met Profit zijn er nog niet, voor zover ik weet. In elk geval niet bij ons bekend.

Welke Build gebruik je daar ? Beste is om een command prompt met elevated rights ("als administrator") op te starten en dan dism in te typen. Dan even helemaal naar boven en dan op de tweede regel bij "Version" kijken.

De aktuele Build van momenteel (ok, gisteren) is 10586.29.
Als je 10240 hebt ... dat is puin. Of 10586 beter is in jullie situatie ... afwachten.



Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #6 on: December 15, 2015, 10:37:27 am »

wij hebben wel de laatste build 10586.xx.
wat er gebeurt is dat profit ergens vastloopt, scherm grijs wordt en in bovenbalk de tekst (regeert niet) komt.
dat kan overal gebeuren, ook al zit je alleen nog maar ergens in een menu. (bv 3-1-...vast )
Die vastlopers komen ongeveer drie keer per dag voor.
buiten dat hebben we geen andere problemen geconstateerd.
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 15, 2015, 11:52:14 am »

Tja, het gebeurt mij niet zo snel dat ik geen verdere vragen weet te stellen, maar met Windows 10 kan dat gemakkelijk;

Ik heb gewoon geen idee anders dan dat Windows 10 zo slecht is dat je er heeeeeel ver vandaan moet blijven.
Kan je wel vinden dat het niet is tegen te houden, maar ...

Het minste wat je dan doen is Enterprise nemen; dan

a. kan je officieel de updates van je vandaan houden (anders heb je er elke dag 1);
b. hebben de sukkels die wel Home en Pro hebben, voor jou alles een beetje doorgetest (want zo werkt het - expliciet !).

Overigens gokje (en ik heb er werkelijk niet naar gezocht) : Er zal echt nog geen Enterprise versie beschikbaar zijn; daarvoor het is veel te

SLECHT.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #8 on: July 12, 2016, 04:10:44 pm »

Volgens onze IT-beheerder kun je alleen nog deze maand kosteloos upgraden naar Windows 10, daarna moet er betaald worden. Mijn collega wil voorkomen met een windows-versie te blijven zitten die niet meer ondersteund wordt
Is Windows 10 in het laatste half jaar nog zoveel ontwikkeld dat we Heart daar zonder problemen op kunnen draaien?
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: July 13, 2016, 08:03:16 am »

Ik zou het niet weten. Voor mij zelf (thuis zeg maar) geldt in elk geval dat dingen die het in oktober deden, het nu niet meer doen (ik heb het over de Redstone versie die zo ongeveer uit is (wordt 2 augustus zeggen ze, en vast geen toeval gezien de 29 juli datum), Build 14383 als je het echt wilt weten).

Als jullie een probleem hebben wat er voorheen niet was, kan je er 100% van uit gaan dat wij het niet kunnen oplossen. Immers, wat morgen werkt werkt overmorgen weer niet meer, en je krijgt dagelijks een nieuwe versie (een nieuw OS). Er is op zo'n manier niet mee om te gaan.

Er is 1 oplossing die enigszins degelijk overkomt : Enterprise. Maar die kan ja al niet gratis upgraden, dus om die reden hoef je het niet te doen.
Ik zou zeggen : ga gerust 130 euro per werkplek uitsparen omdat iets gratis zou zijn, maar verlies 130 euro per uur het komende jaar aan die onzin.

Voor de context : Thuis zit naast mij iemand zonder problemen, en de collega's die eveneens vonden dat gratis erg gratis is en het thuis gebruiken, hebben ook geen problemen. Tenminste, dat denken ze.

Ik heb een klant ergens en die heeft in oktober de "RTM" versie 10586.0 geïnstalleerd. Die is nu bij 10586.420. En al die versies bestaan echt; het is alleen net wanneer jij je PC aanzet wanneer - en dus ook welke upgrade je krijgt. Als je IT-beheerder het lollig vindt om op die manier geld aan jullie te verdienen, moet 'ie dat vooral proberen. Als dat ook hun advies is, dan ... tja ...

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insiderplat_pc?sort=lastreplydate&dir=desc&tab=threads&status=all&mod=&modAge=&advFil=&postedAfter=&postedBefore=&threadType=all&tm=1446973049683&auth=1
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 13, 2016, 09:11:49 am »

Toevallig heb ik gistermiddag mijn pc ge-upgrade van Windows 7 naar Windows 10.
Dit om te kijken hoe Profit erop draait - ooit zullen we over moeten naar een nieuwe Windows-versie (?).

Om 4 uur was de upgrade klaar en heb in korte tijd 2 vastlopers gehad. Dit waren geen geblokkeerde funkties, maar het systeem reageerde niet meer op toetsaanslagen of muiskliks.

menu 1-1-3-1-9 vervolgens wilde ik naar 1 Hierarchisch indelen artikelgroepen maar het systeem reageerde niet meer (zowel niet op toetsenbord als menu-optie aanklikken met muis).
schermafdruk hiervan maken lukte helaas ook niet, omdat het systeem hing (ik schat zo'n 30 seconden).

Vervolgens een half uur later wilde ik Profit afsluiten en deed ESC, ESC om richting hoofdmenu te gaan, maar bleef halverwege hangen: Profit reageerde niet meer. Na zo'n 10 seconden reageerde Profit weer en kon ik alsnog afsluiten.

Dit maakt me nog niet enthousiast om het maar zo te zeggen...

De versie die ik draai is Windows 10 Pro, Versie 1511 build 10586.420
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 13, 2016, 09:40:00 am »

Thuis ook Windows 10. Niet reagerende taken heb ik ook regelmatig last van (oh, en thuis draai ik geen Profit, voor het geval dat iemand denkt dat het daar aan ligt  smile).

Het lijkt ook wel alsof Windows 10 performance winst heeft proberen te verkrijgen door te besparen op essentiële zaken zoals het refreshen v/e scherm. Om een voorbeeld te noemen: ik schiet 200 foto's met een camera, kopiëer de foto's van SD-kaart naar een directory op de harddisk, doorloop ze via de Windows Verkenner (met een preview scherm van de afbeelding) en verwijder (delete toets) de foto's waarvan ik weet dat ik ze toch niet hoef te bewaren (desnoods onscherpe foto's). Regelmatig (lees: meer wel dan niet) komt het voor dat een file na indrukken van de delete toets (en het bevestigen van een popup 'wilt u deze bestanden verwijderen') gewoon nog in de directory te zien zijn. "Heeft ie het nou niet gedaan???", en dus selekteer je nogmaals die foto, en druk je weer op delete, gevolgd door een melding 'deze afbeelding bestaat niet meer' (of i.d.).

Ook komt het regelmatig voor dat ik programma's opstart, maar welke programma's nooit zichtbaar worden ondanks dat ze wel in Taakbeheer te zien zijn als opgestart. Ook weer zo'n "heb ik nou wel goed geklikt?" situatie. Garmin Basecamp (Fietsnavigatie software) treedt dit het vaakst op, maar ook Canon EOS Digital software. Sessie uit Taakbeheer verwijderen, opnieuw opstarten, en het werkt wel.

Edit: Betreft een laptop met oorspronkelijk Windows 8.1 ge-upgradet naar Windows 10.
« Last Edit: July 13, 2016, 09:54:12 am by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: July 13, 2016, 10:00:27 am »

Ik ben intussen een uurtje aan het stoeien geweest met Enterprise en hoe het daar nu eigenlijk mee zit, maar ik kom helaas niet verder dan dat dit een jaar geleden meer beloofde dan dat het nu is.
Als iemand meer weet of het beter weet, graag !!

- Enterprise beloofde destijds dat dit door "ons arme Home en Pro sloebers" geteste versies zouden zijn en die na deze degelijke tests + benodigde aanpassingen, definitieve versies zouden zijn.
Hier zie ik nu niets meer van terug; Als je nu een Enterprise versie weet te bemachtigen (wat al een kunst op zich is) dan krijg je gewoon de huidige versie die toevallig bagger is of per ongeluk iets heeft opgelost en wel aardig is, maar je printers het niet meer doen (volg die link in mijn voorgaande post maar eens regelmatig).

- Het is denk ik nog steeds zo dat je in Enterprise officieel het upgraden kan uitzetten. Dit is dus een hele goede reden om Enterprise te gebruiken, voor professioneel gebruik (zeg maar op de werkplek).
Helaas wil je juist upgraden omdat de versie die je zal hebben ontvangen, bijvoorbeeld gewoon Build 10240 van juli 2015 is en waarmee je zo ongeveer niets kan. Echt hoor, als ik nu probeer een officiële Enterprise te downloaden, dan kom ik daar op uit. Maar let wel, dit is "officieel een trial" want je kan ze alleen maar als Volume Licenses bij MS aanschaffen (ik zou zelf niet eens weten hoe). En wat je dan krijgt ? geen idee.

- Op dit moment (en zo te zien sinds een maandje of zo) kan iedere versie worden omgezet naar Enterprise. Kwestie van de juiste Key ingeven - klaar. Dit is zo sinds Build 1437x ergens en je hoeft niets eens te rebooten. Mooi.
Maar het verhaal blijft hetzelfde; je hebt de puin van de dag en de enige echt verandering die van belang is is dat je die puin kan bevriezen (geen upgrades).

Sinds 10586.0 zitten er nog wer raardere quirks in, omdat 10586 een officiële versie is die niet expired. Dus wat hebben die idioten bij MS bedacht ? "nou, met al die ellende die wij produceren, moeten die mensen die een definitieve versie hebben, natuurlijk nog wel worden geupgrade". En vandaar dat je anno juli 2016 dus bij 10586.420 aanlandt. Die expired ngo steeds niet.
Parallel daaraan heb je het Insider program, wat je aan moet zetten als je verder wilt komen (beyond onzin zeg maar). Dan ben je nu (vandaag) bij versie 14388 en die weer zal expiren (geen idee wanneer maar zal wel juli 2017 zijn). Heb je 14383 weten te bemachtigen EN weten te behouden (geen upgrades meer doen, uitschrijven uit Insider program, netwerk kabel eruit trekken - weet ik veel) dan zit je goed. Althans, als 14383 je bevalt natuurlijk, anders zit je slecht. Maar goed, als je er echt een beetje in thuis bent dan heb je 14585 ook weten te bemachtigen of anders 14588 die ik nu zelf aan het downloaden ben. Dat zijn ook versies die niet zullen expiren omdat MS er al achter was dat 14583 't 'm ook niet helemaal deed. En zo gaan we door tot 2 augustus en zullen we wel een 14996.0 of zo hebben die in november wel 14996.110 zal zijn.

Maar wie weet werkt het allemaal heel goed en ben ik gewoon een zwartkijker. smile

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 13, 2016, 10:03:26 am »

Hey jongens (en dames ook !), dank voor de reakties. Nog meer van dat soort mag best hoor. En is misschien ook wel eens leuk om te delen (en om te begrijpen waar Microsoft in hemelsnaam mee bezig is).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 13, 2016, 10:09:46 am »

maar je printers het niet meer doen

Herkenbaar, d.w.z. alleen "Printen naar PDF" waar Windows 10 bij mij regelmatig op vastloopt;
Printen naar mijn Printer gaat gelukkig goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 21 queries.