Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:50:38 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
Author Topic: Sleutelwijziging relatie BAMAPE > BAMZWO  (Read 16140 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 17, 2015, 10:13:08 am »

PKAU

Opgelost. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26644.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: March 17, 2015, 10:19:24 am »

PMML

Opgelost d.m.v. een aanpassing in de Databasestruktuur (is al uitgevoerd op jullie systeem; PMML was toevallig beschikbaar).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #17 on: March 17, 2015, 10:51:42 am »

PKKD
PKKO

Kontakten en Kontaktdeelnemers. In deze twee tabellen heb ik geen probleem aangetroffen, en bij mij wordt BAMAPE gewoon omgenummerd naar BAMZWO.

Misschien ook deze 2 tabellen even reorganiseren alvorens e.e.a. opnieuw te proberen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #18 on: March 17, 2015, 10:56:03 am »

Daarmee ben ik aan het einde gekomen van de lijst met tabellen.

De Change-Key programmatuur zit grotendeels in de Systeemprocedure, en daar er dit maal aardig wat gewijzigd is in SY, durf ik niet zomaar een nieuwe Systeemprocedure op jullie systeem te zetten (horen dan vast ook wel Classes e.d. bij). Een Upgrade dus !

Ik vermoed niet dat er SY tabellen zijn aangepast, dus grote kans dat je die Upgrade gewoon in jullie Testomgeving kunt uitvoeren terwijl de mensen in produktie aan het werk zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #19 on: March 17, 2015, 03:43:27 pm »

Zo, daar ben je nog behoorlijk snel doorheen gegaan, super!
Ik heb nog vragen mbt de volgende tabellen:

LOMG
Management Defaults. Betreft "Statistiekselekties", waarvan we niet automatisch zullen kunnen herkennen dat bijv. een selektie bij letter F op een Debiteur slaat.
Zelf aanpassen :-(
Zitten deze zgn. Statistiekselekties allemaal onder menu 8 Management Informatie? Dus als waarde ergens ingevuld in 1 van de (vele) overzichten, zoals onder menu 8-3-2-5?

Ik weet zo niet waar de waarde 'BAMAPE'  gevuld is.
Volgens mij niet bij statistieken of overzichten die we de laatste tijd nog gedraaid hebben.
Kan ik dit gewoon laten zitten en, mocht ik of Dinand hem tegenkomen, de BAMAPE dan alsnog wijzigen in BAMZWO?

Quote
LOOA
Offerteregels, alwaar je een Relatie-id invult in een veld "Selektiekriterium".
Ook hier zegt niets dat een Selektiekriterium hetzelfde is als een Relatie.
Kan niet op een algemene wijze worden opgelost.

LOVR
Lijkt erop dat je deze ook als Selektiekriterium of i.d. hebt gebruikt.

Nb: Merk op dat het Selektiekriterium o.a. dient om een behoefte uniek te kunnen maken, en er is hooguit behoefte als de orderregel nog niet geleverd is. Is de regel eenmaal geleverd, doe je w.s. niets meer met dit veld.

Begrijp ik het goed dat het igv LOAA LOOA en LOVR waarschijnlijk selektiekriteria betreft die op zich kunnen blijven staan (want historie) en bij nieuwe orders er BAMZWO zal komen te staan?
Ik zie in de Test-omgeving dat selektie-kriterium automatisch wordt gevuld in de verkooporderregel/offerteregel met de debiteur-id waar de order/offerte voor gemaakt wordt (logisch).
Ik heb Hoofd administratie, verkoop en klantenservice gevraagd of ze hier iets mee doen en/of zelf invullen, maar dat doen ze niet.

Dus het kan geen kwaad hier verder niks mee te doen?


Voor wat betreft de update - wat is het handigst om te doen:
1. Update Test-omgeving, de changekey voor BAMAPE nog een keer draaien en vervolgens kijken of de wijzigingen nu goed gaan.
2. Eerst update aanvragen, testen en doorvoeren in Produktie en daarna nogmaals changekey BAMAPE testen.
« Last Edit: March 18, 2015, 08:56:55 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #20 on: March 18, 2015, 08:34:22 am »

Zitten deze zgn. Statistiekselekties allemaal onder menu 8 Management Informatie? Dus als waarde ergens ingevuld in 1 van de (vele) overzichten, zoals onder menu 8-3-2-5?

Ik weet zo niet waar de waarde 'BAMAPE'  gevuld is.
Volgens mij niet bij statistieken of overzichten die we de laatste tijd nog gedraaid hebben.
Kan ik dit gewoon laten zitten en, mocht ik of Dinand hem tegenkomen, de BAMAPE dan alsnog wijzigen in BAMZWO?

LOMG wordt (naast CRM) ook gebruikt om bij het opvragen van een Statistiek te onthouden wat de gebruikte selektie is geweest;
betekent dat iemand ooit als laatste een overzicht op BAMAPE gedraaid heeft. Kan dan geen kwaad, want de eerst volgende keer dat hij zo'n overzicht opvraagt, komt het systeem standaard met een selektie op BAMAPE, en dan vul je gewoon een andere Debiteur in.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #21 on: March 18, 2015, 08:37:47 am »

Begrijp ik het goed dat het igv LOAA en LOVR waarschijnlijk selektiekriteria betreft die op zich kunnen blijven staan (want historie) en bij nieuwe orders er BAMZWO zal komen te staan?
Ik zie in de Test-omgeving dat selektie-kriterium automatisch wordt gevuld in de verkooporderregel/offerteregel met de debiteur-id waar de order/offerte voor gemaakt wordt (logisch).
Ik heb Hoofd administratie, verkoop en klantenservice gevraagd of ze hier iets mee doen en/of zelf invullen, maar dat doen ze niet.

Dus het kan geen kwaad hier verder niks mee te doen?

Ik weet dat een een bedrijfsparameter is waarmee je bij een Verkooporder het Selektiekriterium kunt laten vullen met het Debiteur id. Dan zou je niets hoeven te doen, en wordt dat voor de nieuwe orders vanzelf met BAMZWO gevuld. Maar... dat een Selektiekriterium op Afleveradres ??? Misschien is ze daar dan wel hard ingevuld, en wordt dié naar de order gekopieerd. In dat geval moet je dus wél wat doet, immers wordt de orderregel niet gevuld met het (omgenummerde) Debiteur-id, maar met een (niet omgenummerd) Selektiekriterium die je bij een Afleveradres hebt ingevuld. Even kontroleren-/testen dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #22 on: March 18, 2015, 08:40:28 am »

Voor wat betreft de update - wat is het handigst om te doen:
1. Update Test-omgeving, de changekey voor BAMAPE nog een keer draaien en vervolgens kijken of de wijzigingen nu goed gaan.
2. Eerst update aanvragen, testen en doorvoeren in Produktie en daarna nogmaals changekey BAMAPE testen.

Ik zou kiezen voor #1, en pas daarna de handel overzetten naar Produktie.
Misschien konstateren we toch dat een tabel als LOVB alsnog niet wordt omgenummerd, ondanks dat ze gereorganiseerd is, en dan moeten we toch even verder zoeken.
Zo heb ik bijv. ook gekonstateerd dat er naar BAMAPE óók een Relatie BAMAPE01 bestaat. Nu heb ik daar al mee getest, maar toch...

Kontroleer eerst in test of alles werkt, zo ja, dan kan het over naar produktie, zo nee, dan moeten we misschien eerst in test nog iets verder kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #23 on: March 18, 2015, 09:16:27 am »

Zitten deze zgn. Statistiekselekties allemaal onder menu 8 Management Informatie? Dus als waarde ergens ingevuld in 1 van de (vele) overzichten, zoals onder menu 8-3-2-5?

Ik weet zo niet waar de waarde 'BAMAPE'  gevuld is.
Volgens mij niet bij statistieken of overzichten die we de laatste tijd nog gedraaid hebben.
Kan ik dit gewoon laten zitten en, mocht ik of Dinand hem tegenkomen, de BAMAPE dan alsnog wijzigen in BAMZWO?

LOMG wordt (naast CRM) ook gebruikt om bij het opvragen van een Statistiek te onthouden wat de gebruikte selektie is geweest;
betekent dat iemand ooit als laatste een overzicht op BAMAPE gedraaid heeft. Kan dan geen kwaad, want de eerst volgende keer dat hij zo'n overzicht opvraagt, komt het systeem standaard met een selektie op BAMAPE, en dan vul je gewoon een andere Debiteur in.
Dank je, duidelijk. Dit vormt op zich geen probleem dus.

Begrijp ik het goed dat het igv LOAA en LOVR waarschijnlijk selektiekriteria betreft die op zich kunnen blijven staan (want historie) en bij nieuwe orders er BAMZWO zal komen te staan?
Ik zie in de Test-omgeving dat selektie-kriterium automatisch wordt gevuld in de verkooporderregel/offerteregel met de debiteur-id waar de order/offerte voor gemaakt wordt (logisch).
Ik heb Hoofd administratie, verkoop en klantenservice gevraagd of ze hier iets mee doen en/of zelf invullen, maar dat doen ze niet.

Dus het kan geen kwaad hier verder niks mee te doen?

Ik weet dat een een bedrijfsparameter is waarmee je bij een Verkooporder het Selektiekriterium kunt laten vullen met het Debiteur id. Dan zou je niets hoeven te doen, en wordt dat voor de nieuwe orders vanzelf met BAMZWO gevuld. Maar... dat een Selektiekriterium op Afleveradres ??? Misschien is ze daar dan wel hard ingevuld, en wordt dié naar de order gekopieerd. In dat geval moet je dus wél wat doet, immers wordt de orderregel niet gevuld met het (omgenummerde) Debiteur-id, maar met een (niet omgenummerd) Selektiekriterium die je bij een Afleveradres hebt ingevuld. Even kontroleren-/testen dus.

Domme typefout, LOAA moet de genoemde LOOA zijn - dus gaat om offerteregels, niet om afleveradres.
LOAA bevat de waarde BAMAPE niet, dus dat gaat gelukkig goed.

Quote
Zo heb ik bijv. ook gekonstateerd dat er naar BAMAPE óók een Relatie BAMAPE01 bestaat. Nu heb ik daar al mee getest, maar toch...
Ik zoek dan ook op "BAMAPE ". Is dit juist?

Voor wat betreft de update - wat is het handigst om te doen:
1. Update Test-omgeving, de changekey voor BAMAPE nog een keer draaien en vervolgens kijken of de wijzigingen nu goed gaan.
2. Eerst update aanvragen, testen en doorvoeren in Produktie en daarna nogmaals changekey BAMAPE testen.

Ik zou kiezen voor #1, en pas daarna de handel overzetten naar Produktie.
Misschien konstateren we toch dat een tabel als LOVB alsnog niet wordt omgenummerd, ondanks dat ze gereorganiseerd is, en dan moeten we toch even verder zoeken.
Zo heb ik bijv. ook gekonstateerd dat er naar BAMAPE óók een Relatie BAMAPE01 bestaat. Nu heb ik daar al mee getest, maar toch...

Kontroleer eerst in test of alles werkt, zo ja, dan kan het over naar produktie, zo nee, dan moeten we misschien eerst in test nog iets verder kijken.
Ok, dan ga ik het proberen via methode #1.
Kun je binnenkort een update klaarzetten?

Dan ga ik 1 dezer dagen de Produktie-bestanden opnieuw kopieren naar de Test-omgeving,
de update uitvoeren in Test en BAMAPE opnieuw omzetten naar BAMZWO.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #24 on: March 19, 2015, 01:06:04 pm »

Kun je binnenkort een update klaarzetten?

Upgrade staat voor je klaar op de website.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #25 on: March 19, 2015, 02:39:30 pm »

Dank je - ga ik komend weekend installeren en de changekey testen.
Ik laat weten wat de resultaten zijn smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #26 on: March 21, 2015, 03:58:29 pm »

Ik heb de update in de Test-omgeving geinstalleerd.
Vervolgens changekey BAMAPE > BAMZWO uitgevoerd.
Helaas loopt deze vast, het lijkt erop dat hij bij tabel PKKO foutloopt.

Ook opnieuw opstarten en PKKO reorganiseren en opnieuw proberen helpt niet - opnieuw een vastloper.
Zie schermafdrukken.

Voordat ik de changekey heb uitgevoerd heb ik eerst de bestanden ADWR, LOVB, PKKD  en PKKO apart gereorganiseerd.


* bamape - bamzwo loopt vast in PKKO.png (21.32 KB, 917x457 - viewed 208 times.)

* bamape - bamzwo logboek sleutelwijzigingen.png (39.72 KB, 977x854 - viewed 206 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #27 on: March 21, 2015, 05:11:02 pm »

Ik heb nogmaals een poging gedaan:
alle bestanden gereorganiseerd en de sleutelwijzigingen nogmaals geprobeerd door te voeren.
Helaas loopt hij opnieuw vast. Ditmaal data v/d foutmelding in schermafdruk.


* na reorg nogmaals - foutmelding.png (17.52 KB, 1000x851 - viewed 227 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #28 on: March 23, 2015, 08:48:20 am »

De "File already exists" kan alleen maar uit een rename opdracht komen. Zodra je kontaktverslagen met de DHTML editor registreert, zullen deze verslagen op het netwerk in de \FOX\PK\PKTF\PKKX\<editor>\<weeknr> directory worden geplaatst. Aldaar moeten deze gerenamed worden. Ik moet even kontroleren wat er precies fout is gegaan, maar mogelijk is het veroorzaakt omdat je eerst "alles" naar test gekopieerd hebt, en toen al een deel gerenamed is bij de vorige sleutelwijziging, nu weer alles gekopieerd is, en ook de eerder gerenamede versie er nu al staat.

Ik kom hier op terug.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #29 on: April 24, 2015, 03:01:10 pm »

Deze is nu ook opgelost. Zoals verwacht: zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=26704.0

Ik heb de sleutelwijziging al even op jullie systeem gedraaid, en deze gaat nu goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2] 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 20 queries.