Zitten deze zgn. Statistiekselekties allemaal onder menu 8 Management Informatie? Dus als waarde ergens ingevuld in 1 van de (vele) overzichten, zoals onder menu 8-3-2-5?
Ik weet zo niet waar de waarde 'BAMAPE' gevuld is.
Volgens mij niet bij statistieken of overzichten die we de laatste tijd nog gedraaid hebben.
Kan ik dit gewoon laten zitten en, mocht ik of Dinand hem tegenkomen, de BAMAPE dan alsnog wijzigen in BAMZWO?
LOMG wordt (naast CRM) ook gebruikt om bij het opvragen van een Statistiek te onthouden wat de gebruikte selektie is geweest;
betekent dat iemand ooit als laatste een overzicht op BAMAPE gedraaid heeft. Kan dan geen kwaad, want de eerst volgende keer dat hij zo'n overzicht opvraagt, komt het systeem standaard met een selektie op BAMAPE, en dan vul je gewoon een andere Debiteur in.
Dank je, duidelijk. Dit vormt op zich geen probleem dus.
Begrijp ik het goed dat het igv LOAA en LOVR waarschijnlijk selektiekriteria betreft die op zich kunnen blijven staan (want historie) en bij nieuwe orders er BAMZWO zal komen te staan?
Ik zie in de Test-omgeving dat selektie-kriterium automatisch wordt gevuld in de verkooporderregel/offerteregel met de debiteur-id waar de order/offerte voor gemaakt wordt (logisch).
Ik heb Hoofd administratie, verkoop en klantenservice gevraagd of ze hier iets mee doen en/of zelf invullen, maar dat doen ze niet.
Dus het kan geen kwaad hier verder niks mee te doen?
Ik weet dat een een bedrijfsparameter is waarmee je bij een Verkooporder het Selektiekriterium kunt laten vullen met het Debiteur id. Dan zou je niets hoeven te doen, en wordt dat voor de nieuwe orders vanzelf met BAMZWO gevuld. Maar... dat een Selektiekriterium op Afleveradres ??? Misschien is ze daar dan wel hard ingevuld, en wordt dié naar de order gekopieerd. In dat geval moet je dus wél wat doet, immers wordt de orderregel niet gevuld met het (omgenummerde) Debiteur-id, maar met een (niet omgenummerd) Selektiekriterium die je bij een Afleveradres hebt ingevuld. Even kontroleren-/testen dus.
Domme typefout, LOAA moet de genoemde LOOA zijn - dus gaat om offerteregels, niet om afleveradres.
LOAA bevat de waarde BAMAPE niet, dus dat gaat gelukkig goed.
Zo heb ik bijv. ook gekonstateerd dat er naar BAMAPE óók een Relatie BAMAPE01 bestaat. Nu heb ik daar al mee getest, maar toch...
Ik zoek dan ook op "BAMAPE ". Is dit juist?
Voor wat betreft de update - wat is het handigst om te doen:
1. Update Test-omgeving, de changekey voor BAMAPE nog een keer draaien en vervolgens kijken of de wijzigingen nu goed gaan.
2. Eerst update aanvragen, testen en doorvoeren in Produktie en daarna nogmaals changekey BAMAPE testen.
Ik zou kiezen voor #1, en pas daarna de handel overzetten naar Produktie.
Misschien konstateren we toch dat een tabel als LOVB alsnog niet wordt omgenummerd, ondanks dat ze gereorganiseerd is, en dan moeten we toch even verder zoeken.
Zo heb ik bijv. ook gekonstateerd dat er naar BAMAPE óók een Relatie BAMAPE01 bestaat. Nu heb ik daar al mee getest, maar toch...
Kontroleer eerst in test of alles werkt, zo ja, dan kan het over naar produktie, zo nee, dan moeten we misschien eerst in test nog iets verder kijken.
Ok, dan ga ik het proberen via methode #1.
Kun je binnenkort een update klaarzetten?
Dan ga ik 1 dezer dagen de Produktie-bestanden opnieuw kopieren naar de Test-omgeving,
de update uitvoeren in Test en BAMAPE opnieuw omzetten naar BAMZWO.