Heart-Profit ERP
September 28, 2024, 07:15:44 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Extracomtabele dkk werkt dubbel igv LOVRWY  (Read 2612 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 23, 2013, 10:36:00 am »

Sinds de upgrade van 30 augustus is ons een aantal klachten bereikt, over onjuiste verkooporderregels. Er begint nu ook een patroon zichtbaar te worden.

Betreft Verkooporderregels die een extracomtabele, opbrengstverhogende dkk triggeren, die onder een eigen artikelnummer op de factuur komen  te staan. De voor het bedrijf MEEL welbekende Dkk HH.

Bij het toevoegen van een verkooporderregel, wordt er de juiste prijs opgehaald, en DKK-artikelnummer voor de extracomtabele DKK toegevoegd op regel 2. Prima tot zover.

Wanneer nu echter die Verkooporderregel 1, via LOVRWY wordt gewijzigd, Volgt net als voorheen een waarschuwing. Normaal ging je door, en bij het afsluiten van vo regel 1 werd dat recht gezet. Nu echter niet meer, en wordt de prijs inderdaad verhoogd met het dkk bedrag, waardoor die dkk dubbel geind wordt.  (1 x via z'n eigen artikelnummer, en 1x via de verhoogde verkoopprijs op regel 1 van het feitelijke artikel)

Hier gaat iets niet juist. Is dit aub recht te zetten?



* lovrwy_dkk.PNG (31.63 KB, 1079x515 - viewed 264 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 23, 2013, 11:11:19 am »

Johan, zou je een voorbeeld kunnen voorbereiden, per mail, in de Testbestanden.

Als ik je situatie hier na speel, doet de herstruktureringsheffing precies wat ze moet doen. Maar, je noemt een aantal zaken die van belang kunnen zijn, en die er mogelijk mee te maken hebben.


Wanneer nu echter die Verkooporderregel 1, via LOVRWY wordt gewijzigd

Wat wijzig je precies ?

Volgt net als voorheen een waarschuwing.

Welke ?
De waarschuwing die op de achtergrond staat dat er een andere prijs aktief is geworden ?

Normaal ging je door,

Nu ga je niet meer door?
Huh? Als je de melding bedoelt die op de achtergrond wordt weergegeven kún je alleen maar door...

en bij het afsluiten van vo regel 1 werd dat recht gezet.

Impliceert dat je ergens een regel 'afsluit'. Waar? Hoe? Waarom?
en "wat" werd er dan recht gezet ? (klinkt als 'toen ging er ook iets fout, maar dat werd weer rechtgezet als we een regel gingen afsluiten).

Resumer: een duidelijk voorbeeld van wat je precies doet en wat er dan gebeurd zou meer dan wenselijk zijn  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 23, 2013, 03:12:54 pm »

Bedankt voor het voorbeeld welke je me per mail gezonden hebt.

Als ik jouw voorbeeld naspeel met mijn settings, werkt ze precies goed.
Ik krijg niet eens een melding dat de prijs van 53,69 naar 54,29 gewijzigd wordt, immers, je wijzigt alleen de hoeveelheid, en dezelfde prijs blijft aktief.

Wat is er anders aan jouw settings ?

Wel, bij je DKK Tarief "Herstruktureringsheffing" vind je op het 2e Tabblad een rubriek "Bedrag tonen in Netto Prijs J/N". Deze staat bij jou op Ja, en bij mij op Nee.

Even los van het feit "waarom werkte het voor de upgrade wel, en daarna niet meer" (het antwoord is in ieder geval niet: 'jullie hebben die parameter omgezet'), wel even mijn vraag "waarom staat deze rubriek op Ja"?

Immers, het lijkt erop dat je er bewust voor kiest om de herstruktureringsheffing expliciet in het netto bedrag van het produkt op te nemen én daarna wordt het ook nog eens op een separate regel (= Artikel) in rekening gebracht. Ik zou denken dat deze kombinatie niet mogelijk is, danwel niet hoort.

Dus, je brengt EUR 6,- per TN extra in rekening, vermeldt dit bedrag sowieso op een separate regel... waarom zou je er dan voor willen kiezen om dit óók in het netto bedrag op te nemen (om vervolgens te claimen dat het er niet in thuis hoort).  scratching

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 23, 2013, 03:54:08 pm »

Ik heb inmiddels ook gevonden dat een aanpassing op 18-06-2013 getriggerd heeft dat dit fout gaat.

Mogelijk is bij die aanpassing deze situatie (die kwa inrichting m.i. ook niet echt logisch is) niet onderkend.

Die koding heb ik nu teruggezet (waardoor iemand anders nu weer een probleem terug heeft, dus daar zullen we even opnieuw naar moeten kijken). Jouw situatie werkt nu weer, ook bij "in prijs tonen = Ja".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.034 seconds with 20 queries.