Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:44:34 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Projekt-id in bestandsnaam offerte: uit geheugen ipv offerte zelf  (Read 4265 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 10, 2013, 12:40:00 pm »

Wanneer we een offerte willen afdrukken naar PDF kunnen we oa de projekt-id van de offerte in de bestandsnaam opnemen, zie schermafdruk (via parameters variabele layout). Dit middels %PPPJ_PID_P%.
Probleem is dat deze schijnbaar uit het geheugen gehaald wordt (laatst geraadpleegde offerte) en dus niet altijd van de offerte afkomstig is die geprint wordt.

Als je dus een offerte gemaakt hebt en wilt printen naar PDF, maar tussendoor belt een klant ivm een andere offerte (en je past die andere offerte tussendoor aan), en je gaat vervolgens de offerte die je in eerste instantie gemaakt hebt printen, dan wordt de projekt-id van de gewijzigde offerte gepakt en wordt blijkbaar niet gekeken naar de offerte die je bij de printfunktie ingeeft (hij kijkt dus naar de offerte die in het geheugen staat en niet naar het offertenummer wat je print?).

De bestandsnaam van de geprintte offerte bevat dus de verkeerde projekt-id (nl de projekt-id van de offerte die je tussendoor hebt aangepast).


* pdf_offerte_definitie bestandsnaam.png (7.58 KB, 735x279 - viewed 164 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: September 10, 2013, 01:18:47 pm »

Hallo Pascal,

Dat je bij Printen Verkooporder gebruik mag maken van de Public LOVO_OID_P als verwijzing en dat je bij Printen Offerte gebruik mag maken van de Public LOOF_OID_P kan ik me voorstellen, immers je bent met de betreffende Entiteit bezig. Maar om nu te zeggen dat bij het Printen van de Offerte ook de Public van het Projekt-id gevuld moet worden? Ik weet niet hoor, kan ook niet zo gauw een goed voorbeeld bedenken, maar denk maar eens aan alle andere Public variabelen die we hebben. Moeten die dan ook in een keer aktueel gemaakt worden? Waarom kan je dan wel verwijzen naar een Public? Nou omdat die in het systeem bekend zijn.

Maar zie ook je eigen aanvraag

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22824.0

Ik denk dat je dat op zo'n manier moet oplossen %LV:OF-PROJEKT%

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 10, 2013, 02:06:09 pm »

Dit werkt beter, op deze 'nieuwe' manier gaat het goed.
Mooie aanpassing dus!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 10, 2013, 02:58:45 pm »

Wanneer je een offerte maakt en gaat afdrukken werkt het perfect.
Maar ga je een offerte aanmaken en daarna via menu 3-7-6-1 een ander offertenummer invullen en afdrukken, dan komt niet het projekt-id van de ingegeven offerte in de naam te staan, maar de projekt-id van de offerte die je het laatst hebt aangemaakt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: September 10, 2013, 03:47:39 pm »

Pascal,

hoe heb je e.e.a. nu precies staan dan? Als ik hier namelijk verschillende Offerte's afdruk met de verwijzing naar %LV:OF-PROJEKT% in de Definitie van de Bestandsnaam, dan wordt keurig het Projekt-id opgenomen in de bestandsnaam. Ook als ik net een andere Offerte heb Toegevoegd en dan naar Printen Offerte ga. Dus heb je anders een voorbeeld?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 11, 2013, 08:55:28 am »

Nou, ik krijg het eerlijk gezegd nu niet meer voor elkaar het fout te laten gaan  blush1
Het ging in gevallen als onderstaand voorbeeld fout, maar na naspelen gaat het nu wel goed.
Dit ging dus eerder met %PPPJ_PID_P% nog wel fout.
Ben blij met de oplossing!

Quote
menu 3-7-1-1, F4 toevoegen offerte 20130910006
Bij projekt vul ik ALGEMEEN in.
Vervolgens voeg ik 2 regels toe.

Dan belt er een klant, die vraagt om een offerte voor projekt LGOR05-LIDL.
Hiervoor hebben we al eens een offerte gemaakt (voor een andere klant), dus kopieren we die offerte naar de nieuwe offerte.

Dus vanuit raadplegen offertes op de offerte gaan staan die ik wil kopieren en ik doe SHIFT-F8, 4 Kopieren offerte. In dit geval vanaf 20130906015 (met projekt LGOR05-LIDL).
Nieuwe offerte krijgt nummer 20130910007.
Ik ga naar F10, 3-7-6-1 en print offerte 2013091007 uit.

Nu kan ik terug naar de offerte 20130910006 die ik aan het toevoegen was.
Ik doe SHIFT-F4, F4 om regel nummer 3 en 4 toe te voegen.
Vervolgens ESC, ESC en F10 hoofdmenu.
Nu naar 3-7-6-1 Printen offerte en ik vul 20130910006 in.
Het projekt waar Profit mee komt is LGOR05-LIDL (ipv ALGEMEEN).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: September 11, 2013, 09:16:05 am »

???

Pascal,

Werkt het nu wel of niet?
Quote
Nou, ik krijg het eerlijk gezegd nu niet meer voor elkaar het fout te laten gaan 
Het ging in gevallen als onderstaand voorbeeld fout, maar na naspelen gaat het nu wel goed.
Dit ging dus eerder met %PPPJ_PID_P% nog wel fout.
Ben blij met de oplossing!

zeg je dat het werkt
en met
Quote
Quote
menu 3-7-1-1, F4 toevoegen offerte 20130910006
Bij projekt vul ik ALGEMEEN in.
Vervolgens voeg ik 2 regels toe.

Dan belt er een klant, die vraagt om een offerte voor projekt LGOR05-LIDL.
Hiervoor hebben we al eens een offerte gemaakt (voor een andere klant), dus kopieren we die offerte naar de nieuwe offerte.

Dus vanuit raadplegen offertes op de offerte gaan staan die ik wil kopieren en ik doe SHIFT-F8, 4 Kopieren offerte. In dit geval vanaf 20130906015 (met projekt LGOR05-LIDL).
Nieuwe offerte krijgt nummer 20130910007.
Ik ga naar F10, 3-7-6-1 en print offerte 2013091007 uit.

Nu kan ik terug naar de offerte 20130910006 die ik aan het toevoegen was.
Ik doe SHIFT-F4, F4 om regel nummer 3 en 4 toe te voegen.
Vervolgens ESC, ESC en F10 hoofdmenu.
Nu naar 3-7-6-1 Printen offerte en ik vul 20130910006 in.
Het projekt waar Profit mee komt is LGOR05-LIDL (ipv ALGEMEEN).

zeg je dat het niet werkt.

dus?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 11, 2013, 09:18:36 am »

Ja, het werkt nu echt.
Tussen quotes wat er eerder misliep - had ik misschien wat duidelijker aan moeten geven.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 12, 2013, 09:18:11 am »

Pascal, nog even voor de duidelijkheid, en de kracht van de recentelijk voor jullie ontwikkelde funktionaliteit:

Binnen het standaard mechanisme heb je de mogelijkheid te refereren aan zgn. Public Variabelen (_P).

Dit werkt in principe alleen voor de entiteit waar je op dat moment mee bezig bent. Druk je een Inkooporder af, dan kun je het _P veld van een Inkooporder gebruiken, druk je een Verkooporder af, dan kun je het _P veld van de Verkooporder gebruiken, druk je een Offerte af dan kun je het _P veld van de Offerte gebruiken etc.

Natuurlijk zijn de public velden van al die andere variabelen er ook, maar, zonder dat "de toepassing" die dingen niet expliciet vult, heb je er niets aan. Lees: je hebt er niets aan om zomaar ergens naar het _P veld van een Projekt te verwijzen, als de betreffende print niet eerst dat _P veld gevuld heeft. En, aangezien de print in 99 van de 100 gevallen gewoon alleen het _P veld van de betreffende entiteit zelf vult (Offerte), zal dat niet werken.

Voor "Variabele Layouts" zijn "Layoutvariabelen" ontwikkeld. Deze bevatten honderden variabelen die gerelateerd zijn aan hetgeen je aan het printen bent. Als je daar een layoutvariabele hebt "Projekt-id van de Offerte", dan mag je er vanuitgaan dat die altijd het Projekt-Id bevat van de Offerte die geprint wordt. Dus, nu je met %LV:% naar die layoutvariabelen kunt wijzen, kun je doen wat je wilt. Dat zou altijd moeten werken.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 12, 2013, 09:28:21 am »

Dat is inderdaad heel gaaf, ik zie nu ook hoe goed het werkt.
Zo bezien is het de 6 uur dubbel en dwars waard, wetende wat er nog meer mogelijk is buiten het oplossen van ons probleem met de projekt-id. Hier gaan we in de toekomst zeker nog profijt van hebben.

Dank nogmaals!  good
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 19 queries.