Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:54 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Definitie bestandsnaam tbv variabele layout (PDF)  (Read 5465 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: August 25, 2010, 11:36:03 am »

Menu 9-7-3, layout offerte NEDK1, SHIFT-F6 parameters variabele layout
Hier heb ik bij de definitie van de bestandsnaam het offertenummer (LOOF_OID) en het projekt-id (PPPJ_PID) ingevuld.
De PDF die gemaakt wordt, wordt naar de klant gemaild. Nu willen we graag in de bestandsnaam de projektomschrijving ipv het projekt-id opnemen. Dit zegt de klant veel meer dan de projekt-id.

Is het mogelijk de projektomschrijving in de definitie voor de offerte op te nemen? Ik vermoed dat het me niet lukt omdat de projektomschrijving niet in de offerte-tabel (LOOF) zit, maar in PPPJ (rubriek is OMS).


* pdf_offerte_definitie bestandsnaam.png (7.58 KB, 735x279 - viewed 311 times.)

* pdf_offerte_projektomschrijving.png (3.77 KB, 529x126 - viewed 279 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 25, 2010, 12:17:22 pm »

Het huidige mechanisme voorziet in de mogelijkheid om (interne) geheugenvariabelen te kunnen gebruiken bij de definitie van de bestandsnaam. Eigenlijk op een manier zoals dat ook bij bijv. Profit-DynScreen mogelijk is. Echter, de variabelen waaraan gerefereerd worden, moeten wel bestaan.
In het voorbeeld is derhalve niet voor niets gebruik gemaakt van een Public Variabele (eindigend op een _P veld), immers, die bestaan altijd.

Wat misschien een mogelijkheid is, is het volgende:

Ervanuitgaande dat we het hier over de definities bij een Variabele Layout hebben, weten we in ieder geval dat het om een Variabele Layout gaat (en niet om een standaard print of i.d.).  Een Variabele Layout werkt met Layoutvariabelen. Wat mogelijk zou kunnen werken is dat we op e.o.a. wijze refereren aan zo'n Layoutvariabele i.p.v. een geheugenvariabele. Ik geef maar een voorbeeld: Waar je nu %LOOF_OID_P% gebruikt, zouden we ook %LV:<Layoutvariabele>% kunnen introduceren. %LV:OF-PROJOMS% zou dan moeten refereren aan de Layoutvariabele (LV:)  "OF-PROJOMS" en met de Projektomschrijving moeten komen.

Het mechanisme haalt dan de variabele uit de set Layoutvariabelen die het laatst gegenereerd zijn, en daar we toch al met een Variabele Layout bezig zijn, zal dat vast wel de variabele zijn van de laatst geprintte Offerte in dit geval.

Houd het maar eens op 6 uur werk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 25, 2010, 12:19:41 pm »

Voor de goede orde: geldt alleen voor het opslaan van prints a.g.v. een Variabele Layout, en Herhalende Variabelen zijn niet bruikbaar (staan niet in een tabel, maar worden door de specifieke funktie in een loop bepaald en afgedrukt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 25, 2010, 01:26:50 pm »

Voor geschetste probleem is het (momenteel) nog te duur.
Wel een mooie oplossing, ik zal het in m'n achterhoofd houden voor het geval dat.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: August 27, 2013, 04:05:46 pm »

Laatst kreeg ik weer de vraag of de projektomschrijving in de naam van de offerte-pdf opgenomen kan worden.
Ik herinnerde me dat ik het ooit eens aangevraagd had en ziehier... alleen is die 6 uur wat prijzig voor een - voor ons - klein probleem (iets waar pas na 3 jaar weer eens over geklaagd wordt).

Misschien is het pakket inmiddels dermate geevolueerd dat het voor een stuk minder dan 6 uur gemaakt kan worden?  scratching
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 28, 2013, 07:38:13 am »

Misschien is het pakket inmiddels dermate geevolueerd dat het voor een stuk minder dan 6 uur gemaakt kan worden?  scratching

Er moet nog steeds evenveel gemaakt worden  Wink

Maar... 't uurloon is inmiddels wél hoger dan in 2010. 
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 28, 2013, 10:04:16 am »

Ok.. 6 uur was 3 jaar geleden nog teveel, maar ik ga het opnieuw overleggen (dat wordt pas dinsdag trouwens). Ik laat het even weten.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: August 28, 2013, 11:16:45 am »

Als de weer te geven waarde in een (public) variabele staat zou het geen probleem zijn. Puur in theorie zouden we dus ook een public variabele kunnen definiëren, en je probleem is opgelost. Ellende is echter dat als we dat gaan doen, we straks duizenden extra public variabelen erbij hebben, omdat alles wat je nu in een layoutvariabele hebt staan in aanmerking moet kunnen komen om opgenomen te worden. Derhalve heb je gewoon een algemene oplossing nodig, waarmee je ook andere layoutvariabelen op deze manier zou kunnen opnemen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 06, 2013, 09:24:36 am »

Beste Wouter, ik heb het overlegd en we willen dit toch wel graag.
Bij deze dus akkoord.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 09, 2013, 03:13:24 pm »

Klaar.

Aanpassingen zitten in een nieuwe Systeemprocedure.
Ik heb deze zojuist op jullie systeem geplaatst (moet je wel even opnieuw voor opstarten).

Ik ga ervanuit dat dit goed gaat zonder Upgrade, maar zo niet, dan moeten we de oude Systeemprocedure even terugzetten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: September 09, 2013, 03:43:45 pm »

Dank! Zal het tzt testen, laat weten of het lukt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: September 11, 2013, 09:59:56 am »

Werkt heel mooi allemaal, dank voor de aanpassing.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.065 seconds with 19 queries.