En dus? Waarschuwing als de gegenereerde Inkooporder geprint is ? Of blokkade en met speciale autorisatie toch door kunnen?
't Wordt nog anders als je jullie Intercompany erbij betrekt.
B verkoopt aan een klant
B besteedt de order uit aan M, en laat M rechtstreeks leveren.
B koopt dus in bij M, M heeft daardoor een verkoop aan B, maar levert aan de klant van B.
Een kontrole op "Inkooporder geprint" kunnen we net zo goed niet opnemen, want die Intercompany orders print je niet uit.
Wanneer ontstaat dan wel het moment van waaraf je zegt 'en nu mag de order niet meer geannulleerd worden'?
Als je stelt "direkt nadat de order is uitbesteedt", heb je een ander probleem, want, stel je besteedt de order uit, en hebt abusievelijk een verkeerde Leverancier opgegeven, een verkeerde Leverdatum, een verkeerde Ontvangstlokatie t.b.v. de Prijsbepaling... Je wilt dit soort dingen kunnen annuleren/terugdraaien.
Als ik zo'n situatie eens naspeel, krijg ik bij het verwijderen van de Verkooporderregel een melding dat de gegenereerde Inkooporderregel zal blijven bestaan. Bij een Intercompany uitbesteding wordt die order dan toch nog verwijderd, maar, bij een normale Leverancier niet ? Lijkt me ook niet juist, temeer als die Leverancier dus rechtstreeks moet leveren!
In mijn voorbeeld konstateer ik ook dat de Inkooporder wél kan worden verwijderd.
Misschien ligt in die hoek een betere oplossing ?
Stellen dat zodra de orderregel is uitbesteedt, ze niet meer verwijderd mag worden. Je verwijdert zelf eerst maar de daaruit gegenereerde Inkooporderregel. Dat laatste doe je dan mogelijk vanzelf al bewuster, omdat het impliceert dat je kontakt moet hebben gehad met je leverancier alvorens je een Inkooporder eruit gooit.