Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 04:56:30 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen keuringen  (Read 4847 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: March 06, 2013, 01:36:40 pm »

Als we de functie Printen Keuringen gebruiken (5-2-1-7-5-1/2) dan worden alle ingevulde keuringen altijd afgedrukt. Is het mogelijk om een keuringsrapport te maken met een selectie van de keuringen die zijn ingevuld? Dit zou nodig kunnen zijn indien een keuring wel gedaan wordt voor intern gebruik maar niet gerapporteerd hoeft te worden naar de klant.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 09, 2013, 01:02:52 pm »

Even omhoog gehaald, iemand ideeën hierover?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: April 09, 2013, 01:27:20 pm »

LO<3-5-6-1> misschien iets?

De "interne" keuringen liggen bij ons altijd op het halffabrikaat, niet op eindproduct. Halffabrikaat is in principe altijd "gekoppeld" aan eindproduct. (daarom kopieren we de "commercieel" relevante keuringen door naar het eindproduct)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 10, 2013, 08:50:25 am »

Nooit beantwoord en zal mijn schuld zijn (heb het wel gezien maar kennelijk vergeten te reageren. Eskuses !)

Quote
Als we de functie Printen Keuringen gebruiken (5-2-1-7-5-1/2)

Bij -1 kan je een Keuringsvoorschrift invullen. Is dat dan niet wat je bedoelt ?
Zo ja, wil je dat dan bij -2 ook hebben ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 10, 2013, 11:12:12 am »

Ik denk dat het de bedoeling is dat er een soort van tussenstap komt. Stel dat er van een product 20 keuringen in het standaard keurings rapport komen waarvan er 15 relevant zijn voor de klant, zou het dan mogelijk zijn om vóór afdrukken aan te kunnen geven welke van die 20 beschikbare keuringen op het keuringsrapport moeten komen?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 11, 2013, 09:02:00 am »

Dit zit standaard in de "Keuringslayout" print.

Maar dit is wel heeeeel makkelijk gezegd, want meer dan 5 jaar geleden al kon niemand hier die print meer vinden. En degene voor wie het is gemaakt bestaat niet meer ...

Maar ergens moet er dus een print bestaan die niet echt kwa layout is in te delen, maar waarbij je dit soort zaken wel opgeeft. Of eigenlijk : dit zou je dan bij de Keuringsvoorschriften voor de Kliënt moeten kunnen opgeven. Dus, je hebt die handel op algemeen niveau, maar ook op Kliënt niveau. En dat is een subset van het algemene niveau.
(als ik het allemaal nog goed in m'n hoofd heb, want het is jaaaren geleden, en gekeken heb ik niet)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 11, 2013, 11:10:38 am »

Er staat mij iets van bij dat als je een Artikel keurt op 20 punten, er standaard 20 punten op dat Keuringsrapport komen;
echter, als je bij Hmenu-3-5-6-1 voor een Kliënt er 5 definieert, dan alleen die 5 geprint worden zodra het die klant betreft.

Of we het dan over dezelfde print hebben weet ik niet; gewoon even proberen of dat werkt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 11, 2013, 01:00:45 pm »

Ik zal het gaan proberen, zal de resultaten hier wel posten.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 12, 2013, 11:24:49 am »

Er staat mij iets van bij dat als je een Artikel keurt op 20 punten, er standaard 20 punten op dat Keuringsrapport komen;
echter, als je bij Hmenu-3-5-6-1 voor een Kliënt er 5 definieert, dan alleen die 5 geprint worden zodra het die klant betreft.

Of we het dan over dezelfde print hebben weet ik niet; gewoon even proberen of dat werkt ?
Deze methode werkt wel, maar nogal omslachtig. Ik heb in TestBest voor klientnr 366300 en artikelnr C4P001303, kenmerk D004700, Chargenr KR46611 bij 3-5-6-1 een tweetal keuringen ingevoerd. Voordat dat lukte heb ik volgens mij al 3 keer opnieuw dezelfde gegevens ingevoerd inclusief toleranties, terwijl er met die gegevens niet gedaan lijkt te worden. Als ik nu een keuringsrapport afdruk, worden alleen de keuringen afgedrukt die bij 3-5-6-1 zijn ingevoerd. Het doel is dan wel bereikt, maar dat betekent dat voor elke klient/artikel combinatie alle keuringsgegevens moeten worden ingevoerd. Dat is een flinke klus.

Als dit dus bij 5-2-1-7-5-2met een 'tussenscherm' gemaakt kan worden waarin je vóór afdrukken de keuringen kunt selecteren die je wil afdrukken, dan zou dat véél makkelijker zijn. Kunnen jullie zoiets maken?
« Last Edit: April 12, 2013, 11:31:24 am by BKienhuis » Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 12, 2013, 11:42:22 am »

Vast wel, maar dat wordt een raar geval op de manier die je voorstelt (tenzij je maar 1 Keuringsvoorschrift per klant afdrukt).
Volgens mij wil je toch iets hebben waar je van tevoren hebt vastgelegd welke Keuringsvoorschriften er per klant moeten worden afgedrukt. En dat je dat per produkt anders zal moeten definiëren, tja ...

En vertel me anders maar hoe je het per klant/Artikkel weet als je zo'n afdrukje gaat maken ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 12, 2013, 11:50:01 am »

PS: Ik kan niet overzien of je je "test" goed hebt gedaan; het klinkt alsof je de helft overslaat maar toch iets afgedrukt krijgt. Het komt me in elk geval niet bekend voor.
Merk ook op dat wat mij betreft 3-5-6-1 is gemaakt om je algemene Normen voor de Keuringsvoorschriften voor een Kliënt te kunnen overrulen met (altijd) zwaardere normen. Dus, je eigen norm is 10 (11 is slechter) maar een bepaalde Kliënt wil 7. Je normale standaard is dus 10, maar voor die Kliënt moet je 7 doen.

Ik zou denken dat dit niets met "en alleen die komen op de print" te maken heeft. Maar ja, Wouter kwam er mee, jij krijgt er ergens (???) iets uit, dus dat zal dan wel. Maar de bedoeling van 3-5-6-1 is dit m.i. nooit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 21 queries.