Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 05:22:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 'Tekst Raaplijst' op nieuwe verkooporder automatisch vullen (RAAPLTXT)  (Read 2955 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: February 04, 2013, 11:39:02 am »

Ik heb voor LOVOTV, rubriek RAAPLTXT ('Tekst Raaplijst') een standaardtekst ingevoerd, welke bij het toevoegen van een nieuwe verkooporder automatisch gevuld wordt.
Dit werkt goed wanneer je vanaf 3-1-1, F4 een verkooporder toevoegt.

Helaas worden bij ons 9 van de 10 verkooporders toegevoegd via menu 2-2-2-1-7, SHIFT-F4, nogmaals SHIFT-F4, 'toevoegen op bestaande verkooporder' uitvinken, F1.
Er wordt dus een nieuwe verkooporder aangemaakt, maar je komt in funktie LOVOWY Wijzigen verkooporder waardoor in het 2e tabblad het veld 'Tekst Raaplijst' niet gevuld wordt.
Dit snap ik, maar hoe zorg ik dat bij deze nieuwe verkooporders ook de tekst gevuld wordt? Vanaf de wijzig-funktie kan ik nl geen Default Waarde voor een rubriek ingeven.

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 04, 2013, 12:55:12 pm »

Met die menu opties kom ik niet in een funktie terecht waarin ik 'toevoegen op een bestaande order' tegenkom.

DynScreen mag i.d.d. niet voor een wijzigfunktie;
stel maar voor dat iemand met veel pijn en moeite een tekst "bla bla bla" heeft ingetypt, en iemand anders gaat de order wijzigen, dan plaatst dynscreen er ineens een andere tekst voor in de plaats.

Hoe dan ook, ik proef dat je ergens een funktie hebt die een Verkooporderheader voor je genereert, en daarna "Wijzigen Verkooporder" voor je aanroept. Zo ja, dan zal de enige oplossing zijn dat je in de funktie die die order gegenereert, die velden moet kunnen invullen. Trek dat een beetje verder door, dan kunnen we straks voor alle LOVOTV velden een popup moeten laten komen, en zal het eropneer moeten komen dat het systeem niet onder water een VO mag toevoegen en daarna naar wijzigen moet gaan, maar dat gewoon "Toevoegen Verkooporder" moet worden aangeroepen, waarbij je alle velden kan overschrijven. Die procedure kon wel eens te complex zijn om te wijzigen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 04, 2013, 02:04:47 pm »

Nouhou ... Ik weet nog even niet goed hoe ik hier op moet reageren ...

Quote
stel maar voor dat iemand met veel pijn en moeite een tekst "bla bla bla" heeft ingetypt, en iemand anders gaat de order wijzigen, dan plaatst dynscreen er ineens een andere tekst voor in de plaats.

Ja ? Nee. Dit is geen praktijk, en als het wel praktijk is heeft de gebruiker het zelf fout gedaan. *Dit* is de praktijk :

Voor Toevoegen is met redelijk weinig moeite "bloeb bloeb bloeb" als default waarde ingevuld, en wel disabled.
- Nu hoef je in Wijzigen niets meer op te nemen. Eh, *denk* jij. Maar voor een geval zoals bij Pascal gaat dat niet op.

Ook bij Wijzigen is de "bloeb bloeb bloeb" ingevuld in Dynscreen; dit betreft het gevalletje Pascal.
- Dit gaat gewoon goed. Moet bij Toevoegen wel disabled zijn. Maar ook bij Wijzigen ! (v.h.g. een 2e keer wordt gewijzigd).
- Merk op dat bij gegenereerde orders zonder dit het niet werkt, tenzij iedere keer de b-b-b wordt ingevuld bij het geval Pascal.
- Merk ook op dat zonder Wijzigen het sowieso niet werkt (bij gegenereerde orders).


Nu hebben we een niet-Pascal situatie, en is bij Toevoegen de b-b-b Enabled. We nemen ook bij Wijzigen de b-b-b op.
- Nu gaat het fout omdat de b-b-b bij Toevoegen wordt overschreven met ABC, maar bij Wijzigen de b-b-b er weer in komt.

Volgens mij los je dit laatste op door de Dynscreen waarde alleen toe te kennen als het veld nog leeg is; dan werkt het geval-Pascal ook.
- Maar dit pakt alsnog verkeerd uit als Toevoegen geen default heeft en het veld wordt leeggelaten of als het wel een Dynscreen waarde heeft maar wordt leeggemaakt; je hoeft nu maar een keer te Wijzigen en je ooit ingevulde waarde (waar "leeg" ook bij hoort) is overschreven.

... Zelf kom ik tot de konklusie dat e.e.a. wel mag bij Wijzigen indien
a. Bij Toevoegen een Dynscreenwaarde is toegekend die Disabled is (voorkomt leegmaken);
b. Bij Wijzigen een Dysnscreenwaarde is toegekend die Disabled is, òf niet is Disabled maar niet wordt toegekend indien het veld niet leeg is.
Let wel, bij b. geldt a. dus immer ook !

Als we het eens zijn dat dit werkt en voor Pascal helpt, dan kunnen we dit voor 4 uur zo maken. N.b.: 4 uur en niet minder omdat het wat lastiger is om bij een Dynscreen funktie voor Wijzigen te achterhalen wat er voor die zelfde funktie voor Toevoegen is geregistreerd.

Of we het eens kunnen worden dat het zo goed zal gaan is iets anders, want het is een aardige brainbreaker (mijn tekst).


PS: De 4 uur wordt 5 uur indien er meer dan 5 posts nodig zijn om dit verder toe te lichten. Haha.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 04, 2013, 03:05:26 pm »

Dus feitelijk zeg je:

Als je bij Toevoegen een vaste waarde toekent, en ervoor zorgt dat die niet leeggemaakt kan worden, dan kunnen we het voor Wijzigen zo maken dat als er geen waarde is ingevuld, we alsnog de DynScreen waarde van de Wijzigfunktie mogen overnemen.

Dit verplicht de gebruiker ertoe dat er altijd "iets" ingevuld moet zijn;
leegmaken in Wijzigen mag dus ook niet (anders zal bij een 2e aanroep van wijzigen het veld alsnog weer gevuld worden).

Dit zal m.i. wel werken voor een situatie dat een funktie onder water een V.O. genereert, en daarna Wijzigen aanroept.

Dit werkt m.i. niet als iemand het normale trajekt doorloopt en via 3-1-1-F4 een Verkooporder toevoegt, immers, door de Disableling in LOVOTV zou je de waarde van de rubriek niet meer mogen aanpassen c.q. moet je na toevoegen eerst Wijzigen om dit te kunnen aanpassen.

Met DynScreen uitbreidingen als "alleen toepassen indien het veld leeg is" moet je m.i. wel een eind kunnen komen.

Iemand die 3-1-1-F4 doet, krijgt default 'b-b-b' omdat die rubriek standaard leeg is; daarna kan ze dit overschrijven met "ABC";
wijzigen doet daarna niets, omdat er al wat ingevuld is.

Iemand die onder water een order genereert die geen default overneemt, dan is de waarde leeg zodra wijzigen wordt aangeroepen;
aldaar wordt dan alsnog de default 'b-b-b' van wijzigen gehanteerd (en zou dit kunnen worden overschreven met "ABC").

Wel geldt, dat bij deze opzet de rubriek nooit "leeg" gemaakt mag worden (noch bij Toevoegen, noch bij Wijzigen), omdat dit ervoor zal zorgen dat nógmaals wijzigen wéér de defaultwaarde zal toepassen.

Nb:
Wel even opletten wanneer de DynScreen waarde wordt opgehaald, opdat we niet denken dat een veld leeg is omdat we nog met de initialisatiefase van het scherm bezig zijn, en het juiste schermveld nog niet uit de database is gelezen van de te wijzigen sleutel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 04, 2013, 04:24:14 pm »

Zo, het leek zo'n relatief eenvoudig probleem, maar is toch ingewikkelder dan ik had gedacht.
Ik denk het hele verhaal wel te snappen, maar wil even overleggen met de afdeling die de verkooporders maakt.

Kom er nog op terug.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 21 queries.