Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:29:17 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: saldo emballage bij een debiteur is vreemd  (Read 1792 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: December 19, 2012, 09:50:28 pm »

Ik heb een vreemd gevalletje met het saldo van de pallets bij de klant unini1 afleveradres 0 in de laco productie.

Raadpleeg ik het via Te ontvangen emballage dan, dan zijn er nog 9 te ontvangen (artikel 29036). Toch is het saldo 20 volgens de saldoprint.

Mijn collega stuurt ieder half jaar even een overzicht van het saldo naar deze debiteur, en kwam zo dit verschil op het spoor. Ze vroeg me of ik kon uitleggen waarom de print 11 pallets meer aan geeft, dan de "te ontvangen emballage". Ik zie zo 1-2-3 geen oorzaak. Daarom speel ik bij deze de vraag door naar jullie: Vanwaar dit merkwaardige verschil?



* saldo volgens sadoprint.png (28.13 KB, 805x630 - viewed 240 times.)

* unini1_vreemd saldo.jpg (45.81 KB, 583x400 - viewed 179 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: December 20, 2012, 09:19:03 am »

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen. Zo vroeg ik me vannacht af: Kan het theoretisch zo zijn dat je op 1 of andere manier een emballage levering af kunt sluiten zónder de pallets retour te ontvangen? (dit ook even met http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24828.0 in gedachten, al hebben we het bij unini1 wel over eigenaar = ja emballage)
Een overzicht  die pér emballagelevering, toont hoeveel er van die bewuste levering retour gekomen zijn, zou daar misschien antwoord op kunnen geven. Bestaat zo'n overzicht reeds ergens? Is dat in kolommen te krijgen?

dan zou je zoiets hebben als :
heel veel sleutel velden w.o.         --> Heen  -> retour
unini1/0/29036/datumxheen                 5               5==> keurig op 0
unini1/0/29036/datumyheen                 5               8 ==> -3 (te veel retour ontvangen op deze emballage levering
unini1/0/29036/datumzheen                 5               0 ==> en per ongeluk toch afgesloten of iets dergelijks.

Danwel, dat het overzicht van die LO<3-2-5-6> Saldo emballage daar op 1 of andere manier melding van maakt. Als je deze opvraagt inklusief alle mutaties, dan zie je dat zo 1-2-3 niet terug. Toch komt die op een saldo van 20.

Kan het zo zijn, dat dat overzicht Saldo emballage, op 1 of andere manier zich niets aantrekt van de status van die emballagelevering? Dat lijkt me ook logisch, want anders kun je de mutaties niet terug lezen. Maar op 1 of andere manier moet daarin toch duidelijk te maken zijn, dat een levering is afgesloten zonder (volledige) retourontvangst.
Snijden mijn gedachten mogelijk enigzins Hout(en pallets) ;)  ?
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 19 queries.