Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:25:56 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 3-7-1-5 kolom M multimediabutton zichtbaar in scherm (LOOFGDRA)  (Read 3412 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 08, 2012, 11:19:39 am »

Kan in raadpleegscherm LOOFGDRA (menu 3-7-1-5) de kolom M (multimediabutton) naar links verplaatst worden?
Het is handig wanneer de button in het raadpleegscherm zichtbaar is, zonder dat je naar rechts hoeft te scrollen.
Kolom G kan wat ons betreft helemaal naar rechts (Goedgekeurd). Of kolom M er gewoon naast, zoals in het schermafdruk is weergegeven?

Bvd,
Pascal


* 3-7-1-5 kolom M multimediabutton zichtbaar in scherm.png (49.63 KB, 1300x783 - viewed 227 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 08, 2012, 11:59:41 am »

Nee helaas.

Grids zijn "as is".  Daarnaast hebben we ook nog algemene funktionaliteit zoals "Multi Media Buttons" en ook "Uservariabelen" waarvan we kunnen willen aangeven dat deze in een Grid getoond moeten worden. Deze kolommen worden altijd achteraan toegevoegd.

Op zich zijn er jaren geleden (ver vóór Multi Media en Uservariabelen) al wel eens plannen geopperd om een e.o.a. standaard mechanisme "Gridparameters" te ontwikkelen waarmee we zelf kolommen (behoudens de kolommen met sleutelvelden) kunnen verplaatsen, smaller kunnen maken, desnoods helemaal kunnen weghalen (desnoods door de kolom 0 pixels breed te maken).  Helaas is het daar tot op de dag van vandaag nooit van gekomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 09, 2012, 12:14:26 pm »

Ik wil niet eigenwijs overkomen, maar wanneer je de kolom handmatig verplaatst (zoals ik in het schermafdruk gedaan heb),
is het dan niet mogelijk dit op 1 of ander manier via knop "Vastleggen Form-posities" te bewaren? Voor die gebruiker?
Dus niet dat we zelf onze kolomindeling kunnen bepalen, maar dat voor de gebruiker deze kolom-posities opgeslagen kunnen worden?

'Kolom-posities' zijn geen form-posities, dat weet ik. Maar misschien is het net iets anders dan de 'gridparameters'-oplossing en wel te realiseren?
Wanneer het problemen geeft kun je altijd middels weghalen formposities de originele indeling terugkrijgen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 09, 2012, 02:14:04 pm »

Ik wil niet eigenwijs overkomen, maar wanneer je de kolom handmatig verplaatst (zoals ik in het schermafdruk gedaan heb),
is het dan niet mogelijk dit op 1 of ander manier via knop "Vastleggen Form-posities" te bewaren? Voor die gebruiker?

Dat verplaatsen is het probleem niet; het vastleggen wel.
Dat zijn die Gridparameters die ontbreken.  smile

"Vastleggen formposities" zou al niet eens nodig zijn;
het feit dat je een kolom verplaatst zou al voldoende moeten zijn om dit 'op te slaan'.

Probleem is dus ook niet dat we niet weten hoe,
't probleem is dat dit alleen maar op een "wensenlijstje" staat, niemand ervoor betaald, en aangezien betaald werk voorrang heeft, we er nog niet aan toe gekomen zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 09, 2012, 02:27:26 pm »

Nou, 'iets' betalen is niet het probleem.
Als ik je reactie zo lees zal het echter redelijk kostbaar zijn (dus niet, zeg, 1 a 2 uurtjes voor een kolom).

Maar misschien is ons probleem op een andere manier op te lossen.
Aanleiding is nl dat de offertes periodiek besproken worden en we dit vanuit Profit willen doen (op een beamer).
Vanaf menu 3-7-1-5 worden de offertes getoond, gesorteerd op Openstaand en vervolgens op datum (deze funktie is ook voor ons gemaakt).
Wanneer je vanuit het raadpleegscherm op F1 drukt krijg je al het eea aan relevante informatie te zien. Maar de regelprijzen niet (wel totaal Offertebedrag).

Eigenlijk willen we de offerte (met regelprijzen) tonen in het scherm, dit kan mooi als PDF.
Dit moet liefst zo vlot mogelijk zichtbaar gemaakt kunnen worden.

Tijdens dat overleg doen we sowieso al F1 Weergeven offerte (vanuit raadpleegschermofferte, LOOFGRAWX).
Bij sommige offertes willen we vervolgens vlot de gehele offerte kunnen tonen.
Kan dit bv middels een sneltoets (liefst vanaf raadpleegscherm, omdat die sowieso al getoond wordt)?

Idealiter zou het zo moeten gaan: vanaf scherm LOOFGRAWX doe je ALT-X waarna de offerte als PDF gegenereerd wordt en op scherm getoond.

Als dit niet kan: hoe kunnen we dan zo snel mogelijk de offerte welke we geselecteerd hebben met F1, als PDF op het scherm tonen?
« Last Edit: October 09, 2012, 02:34:02 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 09, 2012, 03:06:28 pm »

Quote
Als dit niet kan: hoe kunnen we dan zo snel mogelijk de offerte welke we geselecteerd hebben met F1, als PDF op het scherm tonen?

Zeg je nou eigenlijk dat als die multi media kolom meer naar links staat, je zoiets als in de quote van jou kan doen ?
(ik heb het dus weer omgedraaid yes)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 09, 2012, 03:13:43 pm »

Als de kolom meer naar links staat, is het makkelijker om een PDF te tonen. Je hoeft niet steeds naar rechts te scrollen voor hij in beeld komt.
Je moet dan wel van elke offerte die je maakt de opgeslagen PDF opnemen als multimedia-button.

Nog mooier is wanneer van de geselecteerde offerte (vanuit scherm LOOFGRAWX dus) meteen een PDF op het scherm getoond kan worden.
Grote voordeel is dat je dan niet eerst de PDF hoeft op te nemen als multimedia-button bij die offerte.

Waarom ik niet meteen naar de 2e optie vraag?
Nou, omdat ik ervan uitging dat dit niet mogelijk is (ik weet het, niet altijd een terechte gedachte).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 10, 2012, 08:43:32 am »


Ja, je reaktie is wel aardig. Vooral de laatste zin. Maar daarom vroeg ik het ook ...

Omdat er nu niets in de richting is van wat je wilt *plus* dat het denk ik erop neerkomt dat je op de e.o.a. manier redundant bezig zou gaan (denk aan de PDF die er via de MM Button al kan zijn of zelfs kan komen ... -> ter plaatse genereren) - is het wellicht een stuk leuker om het geld te investeren in die kolommen kunnen vastzetten. En je weet wel, we hebben het er al eeuwen over (eens per jaar smile) maar zoals Wouter al aangaf - het komt het gewoon nooit van. Domweg geen tijd want steeds andere zaken eerst.

Het is niet helemaal simpel te maken omdat er in de programmatuur wel zaken willen gebeuren die iets doen met een volgende kolom afhankelijk van de vorige. Dus denk maar aan iets van kolom 6 geeft de inhoud van kolom 5 weer maal 2. Dan moet je wel eerst kolom 5 hebben gemaakt ofwel, er tegenkunnen dat jij kolom 5 op positie 9 hebt gezet.
Alles anders gezegd ik zie er wel een dag of 8 á 10 inzitten. En anders alleen maar meer voor de onverwachte zaken.

De breedte van de kolommen nemen we dan ook meteen mee, en als we het ècht goed willen doen dan staan we ook nog de volledig (onder water) aanwezige breedte toe. Nu gebeurt dat niet (denk aan de eerste 20 posities die van een Naam worden weergegeven en die eigenlijk 40 posities is). Dit zal niet zo gemakkelijk zijn, maar kan wel.
En als we dan toch bezig zijn ... je eigen kleuren kunnen aanbrengen op een kolom ? (ik denk alleen system-wide).

Nou, dit wilde je altijd al.

Die PDF komt dan links te staan als je dat wilt, maar intussen komen je User Variabelen dat ook wel, lijkt me. Verder (maar dat is eigenlijk een ander projektje vind ik) moeten we dan wel in staat zijn om via User Buttons die PDF te genereren. Let wel, dit werkt wellicht juist *niet* omdat je de info kwijt bent dat je de PDF wilt zien. Beetje moeilijk uitleggen, maar als je nu de vergadering voorbereidt door PDFen te maken voor de Offertes die je wilt gaan bekijken (maar wat ook een User Variabele "indikatie" kan zijn die je in het grid opneemt) dan zie je dus meteen wat je wilt openen.

Overigens wil ik nog wel kwijt dat ik het een leuk idee vindt om om deze wijze de offertes "met z'n allen" door te nemen. Verfrissend.

O ja, de prijs ? nou, iets van 25% denk ik; hebben we wel vaker zo gedaan toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 10, 2012, 10:05:01 am »

Spannend allemaal, leuk!
Maar nog even buiten het verhaal met de kolommen,

is:
Quote from: Peter Stordiau
Verder (maar dat is eigenlijk een ander projektje vind ik) moeten we dan wel in staat zijn om via User Buttons die PDF te genereren.

niet de oplossing zoals we het heel graag hebben:
Quote from: pascal
Nog mooier is wanneer van de geselecteerde offerte (vanuit scherm LOOFGRAWX dus) meteen een PDF op het scherm getoond kan worden.
Grote voordeel is dat je dan niet eerst de PDF hoeft op te nemen als multimedia-button bij die offerte.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 10, 2012, 10:45:19 am »

Zoals ik al zei, dat weet ik nog zo net niet. Dus, als ik jullie zou zijn dan zou ik ervoor zorgen dat eerst iemand het heeft voorbereid. Dus, *welke* offertes gaan we nou met z'n allen bekijken ? en dat hoeven ze dus echt niet allemaal te zijn.

Maar daarom is het eigenlijk ook een ander onderwerp en wat moeilijker uit te leggen. Dus wat ik zei/zeg is dat je eerst die indikatie moet zien dat je die "PDF" wilt gaan bekijken, en zoals het nu is staat die indikatie altijd te ver rechts (zonder scrollen). Als dat is opgelost kan je altijd nog praten over het genereren van een PDF.

En dan voor de zekerheid zoals als jij het wilt voorstellen : van alles een PDF genereren voordat je kan zien of je er naar wilt kijken. Kunnen zelfs al (de vorige keer) behandelden zijn.

Dus zie voor je een User Variabele die aangeeft of je e.e.a. vandaag gaat bekijken, en zo ja, dan die PDF genereren.
En wat ik dan zonder al te veel woorden zei : als je eenmaal zo ver bent dat je deze werkwijze wel aanstaat, tja, dan kan die indikatie ook het aanwezig zijn van de PDF zelf zijn. Niet 100% even goed maar voorlopig bespaar je ons de moeite en jullie het geld om het ding ad-hoc genereerbaar te maken. Ofwel, diegene die vooraf beoordeelt welke Offertes gaan worden behandeld, kan ook wel even de PDF maken en eraan hangen.

Maar goed, ik probeer me in een soort bocht te wringen waarin alles leuk is gekombineerd en dat voor misschien ongeveer hetzelfde geld. En je snapt wel, als dit voor de betreffende funktie werkt (de kolommen) dan werkt het voor heel Profit ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: October 10, 2012, 11:41:42 am »

... Dus wat ik zei/zeg is dat je eerst die indikatie moet zien dat je die "PDF" wilt gaan bekijken, en zoals het nu is staat die indikatie altijd te ver rechts (zonder scrollen). Als dat is opgelost kan je altijd nog praten over het genereren van een PDF.
Dit lijkt me inderdaad de juiste weg om te volgen.
We gaan als test eerst handmatig de PDF's maken voor de offertes die interessant zijn om te tonen. En deze middels multimedia-buttons koppelen aan de offertes.
Om het effect te laten zien kunnen we tijdelijk kolom M met de mm-buttons handmatig naar links verplaatsen, zodat ze makkelijk aangeklikt kunnen worden.
Wanneer dit mooi werkt moeten we overleggen of de aanpassing mbt vrij indelen van het grid gemaakt mag worden. Ook afhankelijk van wat het precies gaat kosten.

Quote
...Ofwel, diegene die vooraf beoordeelt welke Offertes gaan worden behandeld, kan ook wel even de PDF maken en eraan hangen.
Dat vind ik ook, we kunnen later altijd kijken of het sneller/handiger kan maar dat is stap 2.

Quote
... En je snapt wel, als dit voor de betreffende funktie werkt (de kolommen) dan werkt het voor heel Profit ...
Zeker een punt wat we meenemen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 20 queries.