Ja, je reaktie is wel aardig. Vooral de laatste zin. Maar daarom vroeg ik het ook ...
Omdat er nu niets in de richting is van wat je wilt *plus* dat het denk ik erop neerkomt dat je op de e.o.a. manier redundant bezig zou gaan (denk aan de PDF die er via de MM Button al kan zijn of zelfs kan komen ... -> ter plaatse genereren) - is het wellicht een stuk leuker om het geld te investeren in die kolommen kunnen vastzetten. En je weet wel, we hebben het er al eeuwen over (eens per jaar
) maar zoals Wouter al aangaf - het komt het gewoon nooit van. Domweg geen tijd want steeds andere zaken eerst.
Het is niet helemaal simpel te maken omdat er in de programmatuur wel zaken willen gebeuren die iets doen met een volgende kolom afhankelijk van de vorige. Dus denk maar aan iets van kolom 6 geeft de inhoud van kolom 5 weer maal 2. Dan moet je wel eerst kolom 5 hebben gemaakt ofwel, er tegenkunnen dat jij kolom 5 op positie 9 hebt gezet.
Alles anders gezegd ik zie er wel een dag of 8 á 10 inzitten. En anders alleen maar meer voor de onverwachte zaken.
De breedte van de kolommen nemen we dan ook meteen mee, en als we het ècht goed willen doen dan staan we ook nog de volledig (onder water) aanwezige breedte toe. Nu gebeurt dat niet (denk aan de eerste 20 posities die van een Naam worden weergegeven en die eigenlijk 40 posities is). Dit zal niet zo gemakkelijk zijn, maar kan wel.
En als we dan toch bezig zijn ... je eigen kleuren kunnen aanbrengen op een kolom ? (ik denk alleen system-wide).
Nou, dit wilde je altijd al.
Die PDF komt dan links te staan als je dat wilt, maar intussen komen je User Variabelen dat ook wel, lijkt me. Verder (maar dat is eigenlijk een ander projektje vind ik) moeten we dan wel in staat zijn om via User Buttons die PDF te genereren. Let wel, dit werkt wellicht juist *niet* omdat je de info kwijt bent dat je de PDF wilt zien. Beetje moeilijk uitleggen, maar als je nu de vergadering voorbereidt door PDFen te maken voor de Offertes die je wilt gaan bekijken (maar wat ook een User Variabele "indikatie" kan zijn die je in het grid opneemt) dan zie je dus meteen wat je wilt openen.
Overigens wil ik nog wel kwijt dat ik het een leuk idee vindt om om deze wijze de offertes "met z'n allen" door te nemen. Verfrissend.
O ja, de prijs ? nou, iets van 25% denk ik; hebben we wel vaker zo gedaan toch ?