Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 09:56:40 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verkooporderregel afsluiten ging fout, hoe te herstellen?  (Read 1906 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: August 20, 2012, 11:28:53 am »

Verkooporder 20120706071 regel 5 moest afgesloten worden. Men heeft mij gevraagd of ik dit kan doen.
Ik heb toen vanaf verkooporderregel SHIFT-F4, optie D Afsluiten/Gen. Verkooporderregel gedaan. Er kwam geen melding of menu in beeld, wat ik vreemd vond ('regel is afgesloten of regel is geleverd').

Toen heb ik gekeken bij menu 3-2-1-2 en zie ik dat ik een bult leveringen heb gedaan...  blush1
Voordat ik de boel nog meer vernaggel, hoe moet ik de leveringen verwijderen?
De bewuste regel moest afgesloten worden en niet geleverd, dus de leveringen moet ik er ook uit zien te krijgen.




* verkooporderregel afsluiten ging fout.png (3.8 KB, 534x87 - viewed 122 times.)

* verkooporderregel afsluiten ging fout 2.png (18.96 KB, 907x368 - viewed 129 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: August 20, 2012, 11:49:36 am »

In dat soort gevallen kun je beter een deellevering tegen 0 eenheden doen en dan in het scherm het vinkje "regel afsluiten" selecteren.
op die manier schoon je het bestand op een nettere manier op.

Ook kan dit gedaan worden als de echter deellevering gedaan word (bv 1 minder maar wel order afsluiten)
Er moet dan wel contact gehouden worden tussen verkoop en magazijn, immers niet alle klanten accepteren een minderlevering op orders.

nu genereer je steeds als je de oude regel afsluit een nieuwe verkooporder regel.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: August 20, 2012, 12:37:49 pm »

Pascal,

Normaal gesproken kan je inderdaad zoals mdekraa beschrijft beter een Deel-Levering doen van 0 en het vinkje bij Regel Afsluiten plaatsen. Dan wordt de Verkooporderregel Afgesloten en wordt er geen Raaplijstregel aangemaakt. Echter in jouw geval had je niet eens een regel moeten hoeven af te sluiten, het is immers een Credit Verkooporder(-regel). Deze hoort dus niet eens bij Ra. Te Leveren Artikelen te staan. Dat hij daar wel is komen te staan, zou kunnen komen doordat de Verkooporderregel heropend is. Maar wat mij betreft sowieso niet zou mogen kunnnen is het Afsluiten/Genereren Verkooporderegel, immers dit betreft een Credit Verkooporder. Hoe dan ook, je Verkooporderregels zijn nu verwijderd uit Ra. Te Leveren Artikelen en ik zal een kontrole inbouwen bij het Verkooporderregel-menu.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 20, 2012, 12:47:21 pm »

Ok, bedankt, jij ook Marco voor je info.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: August 20, 2012, 01:50:18 pm »

e.e.a. is inmiddels aangepast zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=24563.0 en staat bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.024 seconds with 20 queries.