Zie het Ctrl-F2 schermpje. Zie nu voor je dat dezelfde vinkjes worden geboden bij SYLFPAWY. Daar zeggen die vinkjes : "dit is de default voor de betreffende Layout". Dus, doe vervolgens Ctrl-F2 bij een Layout waar je beide vinkjes hebt aangezet, en in het Ctrl-F2 schermpje staan ze ook beiden aan. Je kan ze net zo hard aan of uitzetten als momenteel het geval is.
Per Layoutsoort kan je dus andere defaults instellen, net zoals dat je een andere directory en naam kan opgeven per Layoutsoort.
Dit is wat ik bedoelde met:
Als je toch iets met de vinkjes wilt/kan doen: wanneer je zelf kunt bepalen welk vinkje er standaard aanstaat bij welke layout is het ook goed.
Het is eigenlijk precies de oplossing die ik het liefst heb. Zo kun je per layout in scherm SYLFPAWY instellen wat de defaults zijn (Printfile opslaan, PDF openen of beide). En dit kan ik ook doen voor de Layout Faktuur. Supergaaf!
Waar het nou mis kan gaan kwa elkaar begrijpen, is dat dit de enige aanpassing is die ik voorstel. Dus, op welke andere plaats je ook een PDF kan (laten) ophoesten, dat blijft werken zoals het werkt. Dat zal jouw prfile.prn voorbeeld zijn (denk ik).
Maar ik denk dat je het zo bedoelt ...
Jij bent weer !
Zolang er een SYLFPAWY is voor de print, werkt het. Dus elke print aangestuurd door een variabele Layout (offerte, verkooporder, opdrachtbevestiging maar ook faktuur en bv binnenlandse vrachtbrief 9-7-7, CTRL-F6).
Managementoverzichten, overzicht verkooporders of ander spul werkt gewoon zoals vanouds :)
Wanneer je jouw gedachten terugleest in mijn verhaaltje hierboven, dan begrijpen we elkaar. En zijn de 2 uur akkoord.
PS: kun je dit erin zetten zonder update? Dan kan ik nog voor de bouwvak profiteren :)
Zoniet wacht ik tot na de bouwvak.