Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:44:58 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen PDF, gebruik van nieuwe methode  (Read 4144 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: July 09, 2012, 02:04:48 pm »

De wensen mbt het printen van PDF's zijn voor opdrachtbevestigingen anders dan voor offertes of kontrakten:
De opdrachtbevestigingen willen we standaard graag opslaan en standaard niet openen.
De offertes en kontrakten willen we standaard graag openen en controleren maar hoeven niet opgeslagen te worden.

Je kunt natuurlijk igv beide methodes handmatig nog aanvinken of je het bestand wilt opslaan en/of openen. Maar we willen het systeem graag zo efficient mogelijk inrichten, zeker gezien het aantal offertes, kontrakten en opdrachtbevestigingen er gemaakt worden.

Zelf heb ik het volgende bedacht: we printen middels de 'nieuwe methode' (menu 9-3-1-2, Methode 2).
De opdrachtbevestiging wordt keurig opgeslagen en standaard niet geopend. Perfect.

Maar dus niet perfect voor offertes:
Daarvoor heb ik het volgende geprobeerd: menu 9-7-3 Layouts Offertes, CTRL-F6 Wijzigen Parameters.
Hier bij 'Directory tbv opslaan output Printfiles' geen directory ingevuld, maar wel een bestandsnaam (zie schermafdruk).
Wanneer je nu een offerte gaat printen naar PDF wordt deze standaard geopend (hoera!), maar wordt de naam niet meer gevuld zoals opgegeven (jammer!).

Is het mogelijk de naam toch te vullen zoals gewenst, zonder dat de directory gevuld staat?
Dan ben ik nl uit de brand en kan ik per funktie instellen of de PDF standaard geopend moet worden danwel opgeslagen.

Een andere oplossing zou zijn om per printfunktie een methode te kunnen kiezen. Maar dit is wellicht een veel ingewikkelder oplossing (?).


* PDF wijzigen parameters.png (13.81 KB, 741x320 - viewed 250 times.)
« Last Edit: July 11, 2012, 09:49:09 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 09, 2012, 03:21:29 pm »

Ik snap in elk geval wat je probleem is aangaande het openen dan wel opslaan (en eventueel zelfs beiden; nee voor beiden niet heb ik geen toepassing Wink).

Je oplossing zou een aardige kunnen zijn, alleen ik snap het niet helemaal;

Quote
maar wordt de naam niet meer gevuld zoals opgegeven

Ingevuld waar ?

Quote
Is het mogelijk de naam toch te vullen zoals gewenst, zonder dat de directory gevuld staat?

In te vullen waar ?
Als je bedoelt in dat scherm wat volgt na Ctrl-F2, dan snap ik 'm nog niet, tenzij je bedoelt dat het veld niet meer kan worden ingevuld (of bestaat).
Hoe dan ook, hoe dit rijmt met de voorgaande quote zie ik niet.

Verder moet er wel wat te bedenken zijn, maar wat jij te pakken hebt lijkt een oplossing die het eigenlijk al doet. Dus eerst die maar eens duidelijk hebben ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 09, 2012, 03:43:35 pm »

Wanneer ik onder menu 9-7-3, CTRL-F6, de 'Directory tbv opslaan output Printfiles' leeglaat wordt de naam van de gegenereerde PDF altijd 'PRFILE.PDF', zie 1e schermafdruk.
Je krijgt ook geen scherm 'Opslaan Shift-/Control F2 Printfile', na CTRL-F2 wordt de PDF meteen getoond.

Vul ik nu de Directory wel in bij de Parameters van de Layout ('F:\Verkoop\PDF\') dan krijg je wel wel het scherm 'Opslaan Shift-/Control F2 Printfile' en is de bestandsnaam gevuld (Offerte 20110103002.PDF) > zie 2e schermafdruk.
Probleem is alleen dat je in dit schermpje 'Printfile opslaan' moet uitvinken en 'PDF Document openen' moet aanvinken.

Ik hoop dat het nu duidelijk is  smile


* PDF wijzigen parameters - naam pdf.png (21.99 KB, 426x351 - viewed 190 times.)

* PDF wijzigen parameters - naam pdf 2.png (6.66 KB, 528x190 - viewed 200 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 10, 2012, 08:02:02 am »

Ok, dank je.

Quote
Een andere oplossing zou zijn om per printfunktie een methode te kunnen kiezen. Maar dit is wellicht een veel ingewikkelder oplossing (?).

Nou, per printfunktie ... Wat nou als je e.e.a. gewoon kan instellen het scherm zoals 9-7-3 ? Of bedoelde je dat ook ?
Dus, je kan het dan voor iedere Layout(soort) instellen zoals je wilt via SYLFPAWY. Wat mij betref dan ook geen can de beide vinkjes (voor de default) en dan hoef je er maar 1 aan te vinken in zo'n geval (da's nog heeel wat anders als ook nog een andere moeten uitvinken).

Volgens mij moet dat met een 2 uur wel gepiept zijn. Of het zo volstaat moet jij even zeggen.
« Last Edit: July 10, 2012, 08:10:21 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: July 10, 2012, 08:53:29 am »

Als ik het goed begrijp kun je dan in SYLFPAWY de methode kiezen (methode 1 of methode 2)?
Wat betreft de vinkjes: wanneer ik de methode kan kiezen per layout en het blijft qua vinkjes werken zoals het nu doet, dan ben ik tevreden.

Maar dan moeten de vinkjes wel blijven staan zoals nu: wanneer je de vinkjes uitzet ben ik verder van huis, want wanneer ik de methode zelf kan bepalen hoeft ik niks aan/uit te vinken: dan staan de vinkjes nl al goed.

Als je toch iets met de vinkjes wilt/kan doen: wanneer je zelf kunt bepalen welk vinkje er standaard aanstaat bij welke layout is het ook goed. Maar dat hoeft niet, wanneer ze blijven staan zoals het nu is.

Volg je me nog? Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 10, 2012, 11:16:56 am »

Nee, niet echt. Dus dan moet je mij maar even proberen te volgen (en ik weet dus NIET zeker of ik jou kan volgen bij je originele idee, wat alles te maken heeft met dat ik niet weet waar vandaan je die PDF allemaal wil kunnen "uitprinten") :

Zie het Ctrl-F2 schermpje. Zie nu voor je dat dezelfde vinkjes worden geboden bij SYLFPAWY. Daar zeggen die vinkjes : "dit is de default voor de betreffende Layout". Dus, doe vervolgens Ctrl-F2 bij een Layout waar je beide vinkjes hebt aangezet, en in het Ctrl-F2 schermpje staan ze ook beiden aan. Je kan ze net zo hard aan of uitzetten als momenteel het geval is.
Per Layoutsoort kan je dus andere defaults instellen, net zoals dat je een andere directory en naam kan opgeven per Layoutsoort.

Waar het nou mis kan gaan kwa elkaar begrijpen, is dat dit de enige aanpassing is die ik voorstel. Dus, op welke andere plaats je ook een PDF kan (laten) ophoesten, dat blijft werken zoals het werkt. Dat zal jouw prfile.prn voorbeeld zijn (denk ik).
Maar ik denk dat je het zo bedoelt ...

Jij bent weer !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 10, 2012, 11:52:58 am »

Zie het Ctrl-F2 schermpje. Zie nu voor je dat dezelfde vinkjes worden geboden bij SYLFPAWY. Daar zeggen die vinkjes : "dit is de default voor de betreffende Layout". Dus, doe vervolgens Ctrl-F2 bij een Layout waar je beide vinkjes hebt aangezet, en in het Ctrl-F2 schermpje staan ze ook beiden aan. Je kan ze net zo hard aan of uitzetten als momenteel het geval is.
Per Layoutsoort kan je dus andere defaults instellen, net zoals dat je een andere directory en naam kan opgeven per Layoutsoort.
Dit is wat ik bedoelde met:
Quote
Als je toch iets met de vinkjes wilt/kan doen: wanneer je zelf kunt bepalen welk vinkje er standaard aanstaat bij welke layout is het ook goed.
Het is eigenlijk precies de oplossing die ik het liefst heb. Zo kun je per layout in scherm SYLFPAWY instellen wat de defaults zijn (Printfile opslaan, PDF openen of beide). En dit kan ik ook doen voor de Layout Faktuur. Supergaaf!

Quote
Waar het nou mis kan gaan kwa elkaar begrijpen, is dat dit de enige aanpassing is die ik voorstel. Dus, op welke andere plaats je ook een PDF kan (laten) ophoesten, dat blijft werken zoals het werkt. Dat zal jouw prfile.prn voorbeeld zijn (denk ik).
Maar ik denk dat je het zo bedoelt ...

Jij bent weer !
Zolang er een SYLFPAWY is voor de print, werkt het. Dus elke print aangestuurd door een variabele Layout (offerte, verkooporder, opdrachtbevestiging maar ook faktuur en bv binnenlandse vrachtbrief 9-7-7, CTRL-F6).
Managementoverzichten, overzicht verkooporders of ander spul werkt gewoon zoals vanouds :)

Wanneer je jouw gedachten terugleest in mijn verhaaltje hierboven, dan begrijpen we elkaar. En zijn de 2 uur akkoord.

PS: kun je dit erin zetten zonder update? Dan kan ik nog voor de bouwvak profiteren :)
Zoniet wacht ik tot na de bouwvak.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: July 10, 2012, 03:24:11 pm »

Nou, waar je even geen rekening mee houdt is dat de gast die dat hier mag gaan maken van mij, zelf met de bouwvak is. Hooguit weet ik niet of het wel een echte bouwvakker is, want ik zie hem nooit naar vrouwen fluiten. Maar misschien mag hij dat niet van z'n vrouw.
Ik mag dat wel, maar ik ben nou net weer geen bouwvakker. lalala lala
Smack
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 10, 2012, 03:29:47 pm »

Haha, dat is dan dezelfde waarop ik wacht voordat ik een systeem-update kan installeren, denk ik Wink
Ik wacht wel even af tot na die bouwvak smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: July 23, 2012, 11:21:42 am »

Hier bij 'Directory tbv opslaan output Printfiles' geen directory ingevuld, maar wel een bestandsnaam (zie schermafdruk).

Indien deze rubriek bij de layout zelf niet gevuld is, wordt naar de waarde van de gelijknamige rubriek bij de Systeemparameters gekeken.
Heb je daar ook niets ingevuld, dan zal i.d.d. de vraag "Opslaan" inderdaad helemaal niet eens gesteld worden;
als je Ja zou kiezen, zou het systeem niet eens weten waar de print zou moeten worden opgeslagen.

Een van beide dient dus minimaal te worden ingevuld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 23, 2012, 01:34:26 pm »

Aangepast, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22450.msg40512#msg40512

Nb: Vereist overigens een Upgrade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 23, 2012, 01:34:55 pm »

Een van beide dient dus minimaal te worden ingevuld.

Ook deze maar meteen opgelost, zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22450.msg40512#msg40512
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: July 24, 2012, 02:01:10 pm »

We gaan dit na de bouwvak testen (dan vragen we pas een update aan).
Voor zover bedankt, oplossing klinkt goed smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.059 seconds with 18 queries.