Aanvulling op het Verkooporders verhaal :
Als je hebt doorgevoerd waar ik het over heb, kan je dat op 100% gelijke wijze toepassen. Dat is dus anders als wat ik eerder schreef hierover. Punt is : het probleem is ook feitelijk heel anders dan je beschijft. Nou ja, denk ik. Kijk maar :
Waar jij het over hebt is hoe je zo ver kan komen dat het systeem niet dingen dubbel "soupeert" op voorhand. Maar je eigenlijke probleem is dat je als man opde vloer al niet weet wat je mag doen. Daarom geldt jouw opwerkprodukt ook als leuk voorbeeld. Dus, 100den blikken en blikjes verf, en welke zullen we vandaag eens proberen op te krijgen. Nou, diegenen die je niet al op Produktieorders hebt gezet natuurlijk. Tot zo ver jouw verhaal. Mijn verhaal "vindt" dat je niet eens weet welke blikken je kan pakken, ook al weet het systeem dit in detail wel. En dan kan je wel denken dat overal barcodes op zitten en je dus als een wilde kan gaan lopen schieten op zoek naar iets wat niet al is toegekend ... dat werkt niet. Dus, knalgele sticker of wat dan ook erop zodra je het toekent aan een order enz. Alleen dàt maakt het werkbaar.
De Scanfunktionaliteit waar ik het over heb zorgt dan voor een zeer werkbare manier op zich. Dus bijvoorbeeld, dat je ter plekke zou kunnen zeggen : schiet(en) op dat rotblik wat ik hier vind, en vertel me in welke order ik dat kwijt zou kunnen. Andersom mag ook : hier heb ik een order, en ter plaatse scan ik het blik wat ik aan de order toeken. Zoiets (zit er dus in).
Wel even in de gaten dat het "rotblik" voor jullie niet zonder aanpassing werkt, omdat je het hier over opwerken hebt, en het systeem dat op zich kan, maar niet binnen het scannen is Geïmplementeerd, nog. Dus dat zou wat aanpassing vergen, voordat mijn woorden te mooi overkomen. Maar als je het over normaal eindprodukt hebt, en een hele rij met hetzelfde Artikelnummer en de wetenschap dat er met een deel iets niet 100% lekker is, dan kan je met de scanner dat deel reserveren voor een klant die het toch niet erg vindt, en waarbij je pas later met Rapen ook de juiste partijen voor de juiste klanten raapt.
Hier stop ik even, want het ontwerp van alleen dit "Reserveren" beslaat 50 A4 of zo en ik kan wel eeuwig doorl*llen.
Ik zou eens beginnen met dat Scannen als ik jullie was ...