Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:33 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Product op afroep  (Read 3078 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: May 30, 2012, 11:20:34 am »

Bedrijfsbureau kwam met deze vraag:

Producten die op afroep staan zijn niet te herkennen in profit. Als er een nieuwe kaart gemaakt wordt van een product, wordt altijd eerst gekeken of er nog iets op voorraad staat. Dat betekent als er iets op afroepstaat, je dus geneigd bent om dit c.q. te rapen of op te werken. Je kunt niet zien of dit product klaar staat voor een afroepklant.
Dus als wij het rapen of opwerken en bv. de volgende dag roept de afroepklant zijn product af, dan kan het niet meer geleverd worden. En moet het met spoed opnieuw gemaakt worden. Een zin bij zetten heeft geen zin, want als je iets raapt zie je die zin niet.

Is het misschien mogelijk om bij 1,4,3,1, F2, 6 waar je Afkeur of Normaal hebt staan, een andere letter neer te zetten. Bijvoorbeeld de G van Gereserveerd. Maar dan moet het wel mogelijk blijven om dit product te rapen met F2. Als iets op afkeur staat dan lukt dat namelijk niet met F2, dan staat het product daar niet meer op voorraad.

Soortgelijk aan bovenstaande geldt voor opwerkproducten:

Wanneer we iets opwerken in een receptkaart kun je dat nergens terugvinden en dus vrolijk nóg een keer “opwerken”  in een andere receptkaart of eventueel verzenden. Dat is niet handig, kan dat niet ergens zichtbaar gemaakt worden? Bijvoorbeeld bij 1 ,4,3,1,  F2, 6  en daar waar je Afkeur of Normaal hebt staan, dat één of andere code geven?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 30, 2012, 11:22:12 am »

Heel algemeen en vast veel te kort om te begrijpen : volgens mij klopt er dan iets niet in jullie logistiek ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 30, 2012, 11:24:00 am »

Ofwel, als je voorraad houdt voor een klant die het kan afroepen, dan moet je die voorraad ook voor hem hebben gereserveerd. Denk maar even heel simpel aan een grote Verkooporder waaruit hij kan putten.
Dit kan op zich anders en meer verfijnd, maar als je zo niet denkt kom je er nooit.

En natuurlijk niet zeggen dat je geen voorraad wilt aanhouden voor die klant, want dan werkt het ook nooit.


Tip : HPP.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 30, 2012, 01:03:04 pm »

Maar dat geldt dan niet voor opwerkproducten die nog in bewerking zijn toch?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 31, 2012, 10:45:20 am »

Klopt.

Hier is niet anders uit te komen dan de betreffende partij fysiek te markeren. Dit zou je op zich "vandaag" al wel lukken, maar echt werkbaar vinden wij dat niet (net als jullie want anders deed je dat al wel), maar als je over enkele weken een upgrade aanvraagt zit het daar helemaal ondersteund in. Eh, via Scannen. Dan mag je het ook net zo wild (lees : vaak gebruikt) maken als je wilt en dan blijft het allemaal èn overal goed gaan. Eén ding wat je dan alvast mag weten : zo'n gereserveerd partijtje mag niet op een pallet staan samen met een ander al dan niet gereserveerd partijtje (mag volgens het systeem wel, maar je komt er anders zelf weer niet uit).

Klaar ?
Nee, lang niet. Want je moet eerst volledig anders gaan werken - met Scannen in het algemeen. Nou waren jullie dat wel van plan, en dus alsnog geen probleem ?

Het antwoord hierop weten jullie zelf het beste ... yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 31, 2012, 11:03:02 am »

Aanvulling op het Verkooporders verhaal :

Als je hebt doorgevoerd waar ik het over heb, kan je dat op 100% gelijke wijze toepassen. Dat is dus anders als wat ik eerder schreef hierover. Punt is : het probleem is ook feitelijk heel anders dan je beschijft. Nou ja, denk ik. Kijk maar :

Waar jij het over hebt is hoe je zo ver kan komen dat het systeem niet dingen dubbel "soupeert" op voorhand. Maar je eigenlijke probleem is dat je als man opde vloer al niet weet wat je mag doen. Daarom geldt jouw opwerkprodukt ook als leuk voorbeeld. Dus, 100den blikken en blikjes verf, en welke zullen we vandaag eens proberen op te krijgen. Nou, diegenen die je niet al op Produktieorders hebt gezet natuurlijk. Tot zo ver jouw verhaal. Mijn verhaal "vindt" dat je niet eens weet welke blikken je kan pakken, ook al weet het systeem dit in detail wel. En dan kan je wel denken dat overal barcodes op zitten en je dus als een wilde kan gaan lopen schieten op zoek naar iets wat niet al is toegekend ... dat werkt niet. Dus, knalgele sticker of wat dan ook erop zodra je het toekent aan een order enz. Alleen dàt maakt het werkbaar.

De Scanfunktionaliteit waar ik het over heb zorgt dan voor een zeer werkbare manier op zich. Dus bijvoorbeeld, dat je ter plekke zou kunnen zeggen : schiet(en) op dat rotblik wat ik hier vind, en vertel me in welke order ik dat kwijt zou kunnen. Andersom mag ook : hier heb ik een order, en ter plaatse scan ik het blik wat ik aan de order toeken. Zoiets (zit er dus in).
Wel even in de gaten dat het "rotblik" voor jullie niet zonder aanpassing werkt, omdat je het hier over opwerken hebt, en het systeem dat op zich kan, maar niet binnen het scannen is Geïmplementeerd, nog. Dus dat zou wat aanpassing vergen, voordat mijn woorden te mooi overkomen. Maar als je het over normaal eindprodukt hebt, en een hele rij met hetzelfde Artikelnummer en de wetenschap dat er met een deel iets niet 100% lekker is, dan kan je met de scanner dat deel reserveren voor een klant die het toch niet erg vindt, en waarbij je pas later met Rapen ook de juiste partijen voor de juiste klanten raapt.

Hier stop ik even, want het ontwerp van alleen dit "Reserveren" beslaat 50 A4 of zo en ik kan wel eeuwig doorl*llen.

Ik zou eens beginnen met dat Scannen als ik jullie was ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.024 seconds with 20 queries.