Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:56:17 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Touchscreen-menu tbv Verkoop buitendienst  (Read 3744 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: April 05, 2012, 11:29:09 am »

Onze buitendienst mensen afdeling Verkoop loggen weleens in mbv hun smartphone (in dit geval iPhones, remote desktop).

Nu is de resolutie van zo'n smartphone dusdanig dat Profit lastig te bedienen is. Ik zat te bedenken dat in de richting van Touchscreen / Scan Terminal misschien iets mogelijk is.
Nu is de resoultie van de iPhone 4 640×960, wat net tussen Scan Terminal en Touchscreen inzit.

Hetgeen ze in Profit willen is voornamelijk een bezoekverslag maken. Dit kan via menu 2-9-3-1, F4.
Wanneer velden als Kontakt-identificatie, Aktie en Omschrijving Kontakt invulbaar zijn kom je al een heel eind.

Is dit iets wat redelijk eenvoudig gemaakt kan worden? Of is het ingewikkelder dan ik hoop?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 05, 2012, 12:19:01 pm »

Het zal niet zozeer ingewikkelder zijn; meer dat de basis ervoor relatief veel tijd zal vergen. Iets van : met een week werk moeten we nog beginnen aan wat jij wilt. Ik heb wel zoiets van dat dąt stukkie (die week) dan maar voor 50% moet kunnen.
Goed, daar zijn we dus uit.
Waar we alleen helemaal niet uit zijn is of dat nu een week of toch wel wat meer is ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 05, 2012, 12:47:16 pm »

Ok ik heb een idee van de kosten: 20 uur om een eerste scherm te creeeren (bv op de gewenste 'smartphone-resolutie')? En daarna per toe te voegen funktionaliteit een x bedrag?

Is dus best een forse aanpassing, maar nu weet ik in elk geval waar ik vanuit moet gaan. Ik ga overleggen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 05, 2012, 02:10:15 pm »

Even wat anders ... Weet je wel zeker dat dit lekker gaat werken ?

De Scanterminals werken met GPRS om het zo maar te zeggen. En dan via RDC natuurlijk. Niets aan de hand; beetje scannen en af en toe op een button drukken. Maar nu wil je gaan typen ...
Ik weet nog zo net niet of the "latency" waarmee je hebt te maken wel lekker gaat werken. Ik zou zeggen, log met die iPhone of wat voor'n 3G ding dan ook eens in op de terminal server, start Notepad op (op de TS dus !) en probeer eens wat te typen. Ik weet het nog zo net niet ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 05, 2012, 02:37:39 pm »

Ok, kan ik eens gaan testen. Bedankt voor het meedenken.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 05, 2012, 02:41:35 pm »

Even los van alle technische aspekten...

Als ik met mijn android teksten type (vnl. sociale media) dan beperkt zich dit tot korte zinnetjes; langere laten zich niet lekker typen op je mobiel. Neem desnoods het forum maar eens... Denk dat bijna iedereen die wel kan bereiken via zijn mobiel, maar denk niet dat iemand daar lappen tekst gaat typen met zijn mobiel.

Bij een bezoekverslag (die wij ook maken, desnoods een rapportage van hoe een demonstratie verlopen is, wat er is afgesproken etc.) denk ik toch eerder aan een flinke lap tekst, waarbij ik me afvraag of iemand dat wel via een mobiel gaat registreren. En zo ik toch ergens onderweg een flinke tekst zou moeten intypen, dan zou ik nog liever mijn laptop gebruik laten maken van de internetverbinding op mijn mobiel (danwel een SIM kaart in mijn laptop stoppen) om e.e.a. via de laptop te kunnen typen. Voor korte kattebelletjes zou e.e.a. vast wel lekker kunnen werken (die kun je nog eens intypen als je weer eens voor een stoplicht staat te wachten).

Ook zie ik voor me dat een vertegenwoordiger bij een klant langskomt, ergens een foto maakt van een machine, schade, een situatie, en net als dat iedereen met z'n mobiel een foto op facebook kan zetten, zou je die foto ook in het verslag willen opnemen. Maar... je werkt nu niet op je mobiel, maar op een remote sessie, waarbij je je kunt afvragen of die bij de foto's uit je telefoon kan. Misschien vast wel, en mogelijk gaat het je niet om foto's, maar, ben bang dat hetgeen je wilt zich niet helemaal laat oplossen met iets als een "scan terminal schermpje".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 06, 2012, 11:24:43 am »

Quote
Als ik met mijn android teksten type (vnl. sociale media) dan beperkt zich dit tot korte zinnetjes; langere laten zich niet lekker typen op je mobiel.

Ik ben het op zich wel met je eens, maar ik zou dit toch niet onderschatten. "Wij" zijn dit domweg niet gewend, maar een jongere generatie echt wel. Hoe lang de tekst is maakt nauwelijks uit. Maar, juist in die hoek -de wijze van typen- gaat het denk ik fout. Dus, ik kan nu behoorlijk met m'n ogen dicht typen met een meer waardeloze verbinding (het komt wel een keer door, en als ik maar niet op het scherm kijk lukt het wel). Maar nu gebruiken we bijvoorbeeld T9 om die lappen tekst voor elkaar te krijgen op je mobiel. Nou ... ik zou al niet eens weten of dąt via RDC wel werkt. Maar als het werkt, dan vraag ik me nog af of het ook goed uitwerkt. En als het al goed uitwerkt, dan weet ik weer niet of je ooit kan lezen wat je hebt geschreven als dat ding enkele "characters" dus woorden (!) achterloopt. Snap je ?

En dan ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat die verkoop-boys van die jongere generatie zijn. Al weer een onjuiste aanname - op z'n minst in veel gevallen.

Het kan wel werken, maar dan onder kondities, en die moeten we denk ik nog bepalen. Bijvoorbeeld, een iPad met 3G ... zal wel werken (maar dan denk ik dat e.o.a. Galaxy Tab beter is). Maar, "werkt" dat zo ? ik denk het weer niet want nou moeten we precies die dingen gaan aanschaffen; dat willen we al niet omdat we "ze" al hebben, maar dan in net andere vorm.

Tja ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 06, 2012, 11:31:29 am »

Best lastig allemaal blijkt wel.
Het gaat in dit geval trouwens vooral om de korte bezoekrapporten - omdat het nu niet lekker werkt worden vooral de 'belangrijke' bezoeken met info mbt klachten etc geregistreerd (evt na werktijd). Wanneer er alleen even een kop koffie wordt gedronken is het alweer veel moeite om daarvoor het (lastig werkende) Profit op de mobiel te starten. In die gevallen is het handig dat je snel even een rapport kunt toevoegen zodat in elk geval klantnaam, verkoper en datum worden geregistreerd (en evt een korte toelichting: koffie gedronken ofzo).
Daarvoor zou een tochscreen-achtig iets handig zijn. Maar misschien weten jullie iets wat nog beter/handiger/sneller zou werken? We staan wat dat betreft overal voor open.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 06, 2012, 11:36:48 am »

Kijk eerst maar eens of het Notepad verhaal een beetje wil. Anders zijn we onnodig aan het speculeren. Toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 06, 2012, 11:38:35 am »

Ik ga dat komend paasweekend eens even uitproberen smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.06 seconds with 20 queries.