Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 01:03:01 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Probleem/fout in labelvariabelen gevaarsetiket URGENT  (Read 5504 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: February 16, 2012, 09:40:14 am »

Enige tijd geleden heb ik in het kader van de CLP de tabellen en variabelen aan laten passen.

Hierbij lijkt er een structurele fout gemaakt te zijn.

D variabelen die de Rs en T zinnen printen zijn niet aangepast.,
bij de "oude" variabelen die de S en T zinnen moeten printen is geen filter aangebracht om de H en P zinnen weg te maskeren.

Ik krijg dan ook op sommige labels waarbij de zinnen voor beide wetten zijn gekoppeld dubbelle nummers en dubbele teksten
Daar er klanten zijn die volgens de oude en volgens de nieuwe wet labels willen ontkom ik niet aan het koppelen van beide sets.

graag zo snel mogelijk een filter inbouwen want nu krijg ik labels die wettelijk niet toegestaan zijn

check o.a. de variabelen:

%AV-RSO***80.1%
%AV-RSIDSTR80.1%


Verder zouden alle labelvariabelemn gedubbeld worden naar H en P variabelen vonform post Wouter: Ik zie deie variabelen echetr niet, zijn die ooit wel gemaakt?
 Ik heb er bij de labels geen probleem mee omdat wij (nog) de CLP labels printen via Chemges, maar heart zou aangepast moeten zijn, zie post: http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22426.msg36511#msg36511

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 16, 2012, 10:14:52 am »

D variabelen die de Rs en T zinnen printen zijn niet aangepast.,
bij de "oude" variabelen die de S en T zinnen moeten printen is geen filter aangebracht om de H en P zinnen weg te maskeren.
Ik krijg dan ook op sommige labels waarbij de zinnen voor beide wetten zijn gekoppeld dubbelle nummers en dubbele teksten
Daar er klanten zijn die volgens de oude en volgens de nieuwe wet labels willen ontkom ik niet aan het koppelen van beide sets.

Ik snap niet wat je bedoelt.

Ja, aan de R- S- en T- zinnen is niets veranderd, hooguit dacht ik dat T- zinnen nu P-zinnen geworden zijn; daarnaast zijn er H- P- en EU- zinnen bijgekomen. Het ene artikel wil je (nog) op de oude manier laten werken, en dient een layout te bevatten die de ene set variabelen aanstuurt, een ander artikel moet met de nieuwe manier gaan werken, en zal worden gekoppeld aan een andere etiketlayout die de nieuwe variabelen aan stuurt. Omdat je beide setjes variabelen hebt, ben je ook in staat om een layout te definieren waarbij je allebei opneemt, én de oude methode én de nieuwe methode. Maar wat staat er nu dubbel op wat er niet dubbel op hoort ?

Verder zouden alle labelvariabelemn gedubbeld worden naar H en P variabelen vonform post Wouter: Ik zie deie variabelen echetr niet, zijn die ooit wel gemaakt?

"Alles gedubbeld" is een heel groot woord; er zijn nieuwe layoutvariabelen gemaakt voor de nieuwe variant van de R- S- en T- zinnen;
bedoel je "dat er nog meer variabelen" nodig zijn?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 16, 2012, 10:35:59 am »

bij de "oude" variabelen die de S en T zinnen moeten printen is geen filter aangebracht om de H en P zinnen weg te maskeren.

Vat ik ook niet, want het zijn toch 2 methode's naast elkaar ?
Je gebruikt óf de een, óf de ander, desnoods allebei, maar nu moet de een de ander "wegmaskeren"?
En dan zeker alleen als je ze allebei gebruikt omdat als je alleen de 2e set gebruikt, en de 1e iets wegmaskert, er helemaal niets getoond wordt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: February 16, 2012, 11:54:34 am »

deze discussie is al gevoerd en injouw forumpost (zie onder stel je zelf:



Quote from: mdekraa on November 19, 2010, 11:05:01 am
En dan moeten dus alle afgeleide functies en printvariabelen hierop aangepast worden


Layoutvariabelen & Standaard Elementen zijn hierop aangepast.
Waar je eerst Layoutvariabelen had voor bijv. R- S- en T- Zinnen, heb je nu ook variabelen voor H- P- en EU- Zinnen erbij.
Afhankelijk van je Etiketlayout kun je zelf bepalen welke je erop op wilt nemen (desnoods beide, ook al mag dat formeel misschien niet).




Echter de variabelen zijn dus nooit gemaakt/aangepast
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 22, 2012, 02:40:22 pm »

Ik zie nu dat dit topic eigenlijk nooit echt is verdergegaan. Bij deze dan...

Als ik het goed begrijp, komt het eropneer dat in een bepaald topic beschreven staat dat die variabelen erbij zijn gemaakt (en dat je zelf mag weten welke je waar opneemt), terwijl dat topic een update betreft van alle vorderingen omtrent alle aan te passen zaken. Ik weet ook niet beter dan dat dat toen gemaakt is, het staat expliciet op het forum beschreven, maar toch meld je dat de variabelen er niet zijn.

In je 1e topic noem je echter wel een twee tal AV-RSO variabelen.

Heb je die variabelen nu helemaal niet? Heb je ze wel maar zijn ze niet gevuld ? Of wellicht beter... kun jij eens in de Testbestanden een voorbeeld geven van welke funktionaliteit je waar precies uitvoert (dat zal denk ik wel ergens het Printen van een Etiket via Produktieopdrachtetiketten zijn, maar, welke ?), en wat je daar dan precies mist.

Ik zal ondertussen nog even in de aangepaste funkties kijken of daar mogelijk iets staat waardoor aanpassingen bij jou bijv. niet aktief zouden kunnen zijn.

Graag even een konkreet voorbeeld dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: March 22, 2012, 03:37:01 pm »

In de variabele RSO worden zowel de teksten uit de RS als uit de HP getoont.

Dus als ik R11 en H300 gekoppeld heb aan een artikel, worden beide afgedrukt op mijn label.

Dit is en was ook nooit de bedoeling.
RS variabelen tonen alleen de RSen T gekoppelde zinnen in het ontwerp dat besproken is.



Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 22, 2012, 04:03:59 pm »

Ik heb al meerdere malen geschreven dat ik niet weet waar je het over hebt.

van welke funktionaliteit je waar precies uitvoert

Graag een duidelijk voorbeeld welke ik kan naspelen op jullie systeem.

Dus, in Jip en Janneke taal.

Hoofdmenu, dan #5, dan ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 22, 2012, 04:07:53 pm »

en ik weet niet of het met

Dus als ik R11 en H300 gekoppeld heb aan een artikel

de bedoeling is dat ik dan op zoek moet gaan naar een Artikel waar je die zinnen aan gekoppeld hebt, noem gewoon het Artikel.  smile

Het betreft al een raar onderwerp (ik weet dat er variabelen bij gemaakt zijn, jij quote aan de melding dat het klaar is, maar noemt vervolgens dat ze er niet zijn), dus maak het niet vager dan nodig is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: April 22, 2013, 04:42:24 pm »

ART0007640
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 23, 2013, 08:37:32 am »

De vraag:

Ik heb al meerdere malen geschreven dat ik niet weet waar je het over hebt.

van welke funktionaliteit je waar precies uitvoert

Graag een duidelijk voorbeeld welke ik kan naspelen op jullie systeem.

Dus, in Jip en Janneke taal.

Hoofdmenu, dan #5, dan ...

Het antwoord:

ART0007640

Oh... nu weet ik ineens wat je bedoelt... #not  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 23, 2013, 10:53:27 am »

W.s. zijn we er nu uit  smile

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=25064.msg42014#msg42014
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 20 queries.