... wanneer je e-mailen naar kontaktpersonen aanvinkt, dan worden de orderbevestigingen via e-mail verstuurd als er een kontaktpersoon bekend is die een orderbevestiging mag ontvangen. Is er geen kontaktpersoon bekend, dan komt er een orderbevestiging uit de printer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je dezelfde layout gebruikt voor beide documenten. Wij gebruiken nu een template voor de pdf die er exact hetzelfde uit ziet als ons briefpapier.
U hebt gelijk. Super, dank voor de bijdrage. Maar je moet dan wel naar een printer printen. Naar scherm printen (File), nee dat werkt niet. Er komt helemaal niks op het scherm of iets dergelijks.
Ik snap ons verschil ook al: Jullie printen naar de printer waar, als ik het goed begrijp, briefpapier voorbedrukt in zit, of een documentenprinter die het emailen verzorgd.(en dan briefpapier in de pdf toevoegd)
Kijk, en dat heeft Johan hiervoor niet meer. Johan heeft een driver, die een pdf genereert met briefpapier op de achtergrond en een batchbestandje die dit gaat afdrukken. Daarom print ik naar een file (as er niet gemaild wordt) . Op 1 of andere manier wordt dat niet geactiveerd. Dat wordt even puzelen.