Heart-Profit ERP
June 26, 2024, 05:12:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Orderbevestigingen loprbo1 Emailen of printen  (Read 2705 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 31, 2012, 05:40:53 pm »

WE hebben inmiddels wat klanten die we per mail een orderbevestiging sturen. Omdat nog niet iedereen dat wil, gaan we via LOPRBO1 orderbevestigingen printen.

Stel ik heb 2 nog niet geprinte orders. Order 1 moet per mail, (conform instellingen bij contactpersoon) en order 2 moet worden afgedrukt op de printer. Bij het bedrijf Laco hoeven ze de gemailde orders niet uit de printer. (Bij Meel wel)

Wanneer ik het vinkje "automatisch mailen kontaktpersonen" aanvink, wordt er alleen gemaild (voor zover mogelijk), vink ik deze uit, dan wordt er uitsluitend geprint.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in 1 handeling alle orderbevestigingen kan verwerken via LOPRBO1 (LO<3-1-8-4>)? Hoe zat dat ook al weer? Met verwerken bedoel ik dus: De te mailen orders mailen (zonder deze te printen), de orders die niet gemaild worden, worden afgedrukt.

Is dit een bedrijfsparameter of iets dergelijks?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 01, 2012, 08:24:28 am »

Wat je wilt is wel gemaakt voor Fakturen, maar niet voor Orderbevestigingen of Inkooporders.

Zie Printen Fakturen, rubriek "Email naar Kontaktpersoon J/N/B/A/P".

Hoewel we daar "het voorbeeld" hebben (was niet 'even' in een paar uurtjes gemaakt), kan ik niet beoordelen in hoeverre dezelfde methode zo ingebouwd kan worden in een ander document. Houd rekening met 4 - 8 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 01, 2012, 09:00:03 am »

Dit is toch nu al zo ingericht voor orderbevestigingen? Wij zijn toevallig nu ook bezig om dat via email te gaan doen en volgens mij gaat dat nu goed: wanneer je e-mailen naar kontaktpersonen aanvinkt, dan worden de orderbevestigingen via e-mail verstuurd als er een kontaktpersoon bekend is die een orderbevestiging mag ontvangen. Is er geen kontaktpersoon bekend, dan komt er een orderbevestiging uit de printer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je dezelfde layout gebruikt voor beide documenten. Wij gebruiken nu een template voor de pdf die er exact hetzelfde uit ziet als ons briefpapier.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: February 01, 2012, 09:29:04 am »

Dat zou mooi zijn, maar volgens mij gebruik je voor het emailen de "documenten-printer" (het groen omkaderde deel), voor het gewone afdrukken gebruik je toch de gewone printerdriver. Of zit ik nu mis?

[edit] --> ja we gebruiken wel dezelfde layout, ook wij hebben inderdaad een template van het briefpapier. Ik ben echt heel benieuwd naar je printerinstelllingen, dat zou voor ons super zijn.


* printen en mailen.PNG (10.26 KB, 902x119 - viewed 144 times.)
Logged

KM
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 01, 2012, 09:33:14 am »

Dat klopt inderdaad, de printerdriver staat ingesteld op een printer, de documentendriver staat ingesteld op verypdf:


* 2012020102.jpg (3.62 KB, 491x19 - viewed 155 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: February 01, 2012, 09:36:17 am »

ah ha. Kijk, ik heb voor de test even de schermprinter gebruikt. (naar "kladblok"). Dan hoef ik niet naar de printer te lopen.  smile  Zou dat het verschil zijn? dat ga ik straks even testen.

wel raar eigenlijk er niet naar kladblok "geprint" als dat vinkje aan staat.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: February 03, 2012, 10:37:00 am »

... wanneer je e-mailen naar kontaktpersonen aanvinkt, dan worden de orderbevestigingen via e-mail verstuurd als er een kontaktpersoon bekend is die een orderbevestiging mag ontvangen. Is er geen kontaktpersoon bekend, dan komt er een orderbevestiging uit de printer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je dezelfde layout gebruikt voor beide documenten. Wij gebruiken nu een template voor de pdf die er exact hetzelfde uit ziet als ons briefpapier.

U hebt gelijk. Super, dank voor de bijdrage. Maar je moet dan wel naar een printer printen. Naar scherm printen (File), nee dat werkt niet. Er komt helemaal niks op het scherm of iets dergelijks.

Ik snap ons verschil ook al: Jullie printen naar de printer waar, als ik het goed begrijp, briefpapier voorbedrukt in zit, of een documentenprinter die het emailen verzorgd.(en dan briefpapier in de pdf toevoegd)

Kijk, en dat heeft Johan hiervoor niet meer. Johan heeft een driver, die een pdf genereert met briefpapier op de achtergrond en een batchbestandje die dit gaat afdrukken. Daarom print ik naar een file (as er niet gemaild wordt) . Op 1 of andere manier wordt dat niet geactiveerd. Dat wordt even puzelen.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: February 06, 2012, 03:43:28 pm »

Ik begrijp m niet helemaal.
Als ik nu een printer opgeef, bij LOPRBO1 dan komt er een orderbevestiging uit, de te mailen orders worden gemaild (zonder afgedrukt te worden)
Als ik een file opgeef, dan komt er helemaal niks op scherm of wat dan ook, en de te mailen orders worden gemaild.

Met een printer werkt de functie inderdaad zoals Bas ook beschrijft. Waarom is het "naar File" printen niet toegestaan in loprbo1 (Formuleer het zo u wilt)

Wat is nu het verschil, wat moet ik hier aan doen?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 07, 2012, 07:59:00 am »

Zou het niet gewoon zo zijn dat "het" er niet in zit ?
Zie Wouter's post ...

N.b.: Gaan we ook niet snel maken hoor. We hebben voorlopig eerst andere prioriteiten. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: February 07, 2012, 08:01:37 am »

Zou het niet gewoon zo zijn dat "het" er niet in zit ?
Zie Wouter's post ...

Het zit er zo mooi niet in als bij facturen printen, dat ben ik eens. Maar het zit er wél in, zie BKienhuis z'n opmerkingen. Ik snap alleen niet waarom ik alleen maar naar een printer moet printen, en niet naar een File mag printen in deze situatie. Dat is het enige verschil
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 20 queries.