Ok, duidelijk (maar ook logisch hoor).
Laten we eens verder kijken, en ook dit nog eens tot ons nemen :
Als je dit goed wilt doen dan moet je veel dichter op alles zitten en ook ècht weten wanneer iets de deur uit kan;
Dat zei ik dus al, en daar zijn we het denk ik ook wel over eens.
Punt is nu een beetje : ik word gehinderd door de kennis van Profit en weet dus de mogelijkheden en onmogelijkheden. Jij (nog) niet, en dat is ook moeilijk. Maar zo kost als mogelijk samengevat : ga werken met Scanners en dit werkt allemaal.
Het lastige hier is dat
a. je moet behoorlijk anders gaan werken (m.n. op de vloer);
b. de funktionaliteit van alles wat intussen voor de vloer is gemaakt vind je niet elders in Profit. Het is een kompleet nieuw systeem eigenlijk.
Mijn "dicht erop zitten" wordt uiteraard gerealiseerd middels het Scannen (je beheert alles dan 100% in realtime), maar :
Dit dicht erop zitten is eigenlijk geen echt "doel" om e.e.a. voor jou te laten werken; het is een middel. Niet zo gemakkelijk uit te leggen, dus maar een klein voorbeeld uit andere hoek : als je 100% goed *en* automatisch wilt weten welke charge je aan wie hebt geleverd, moet je scannen gebruiken. Niet omdat het zo lekker realtime is, maar wel omdat je domweg scant wat je doet (wat op zich realtime gebeurt). Het middel is de Scanner, en het doel het het "goed leveren".
Nu krijg je de volgende mogelijkheden voor je kiezen : Omdat je alles meteen registreert, kan je daar ook ongestraft mee doorgaan. Ik bedoel, je hoeft niet eerst ergens forumulieren in te vullen en dan ook nog eens te laten verwerken in het systeem, ofwel, dat gaat je niet tegenhouden van welke additionele logistieke stap ook. Je bent eigenlijk geheel vrij is het kiezen, en als argument hanteer je alleen de handeling met het produkt zelf.
Maar goed, punt is : dit zit er allemaal al in, en je moet er niet op rekenen dat we dit zonder Scannen ook nog een keer gaan maken (maar dan werkt het ook niet -> te veel extra handeling aan jouw zijde).
Eigenlijk ben ik je dus een totaal anders werkwijze aan het aanpraten, maar die is ook best wel goed hoor. Kan je je grafische planning ook weer eens uit de kast trekken, want dit onderdeel wordt zelfs daar in ondersteund (trefwoord : Lever/Dokplanning, Buffer Lokaties).