Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 08:37:28 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: vervoerslijst  (Read 3882 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: December 01, 2011, 01:21:38 pm »

Is het mogelijk om op basis van de raaplijsten van 1 dag een export overzicht te maken per vervoerder met daarin de producten en de NAW gegevens van de aflevradressen?

Zo'n soort lijst zou ik dan graag aan de planning van de vervoerder willen kunnen sturen namelijk

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: December 01, 2011, 01:29:29 pm »

8-3-2-2
S
A
P
C

zoiets?

Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: December 01, 2011, 01:49:54 pm »

nee want dat is niet op basis van de gegeneeerde raaplijsten maar op afgesloten raaplijsten (pakbonnen)

zoals wij nu werken maken we raaplijsten van de goederen die vandaag weg moeten.
Zodra de wagen echt komt wordt er echt geraapt en worden de vrachtpapieren gegeneerd.

En de info die je bij de management info ziet anticipeert daar niet op.
immers de levering is nog niet gedaan.
Het gaat om de geplande levering waar we de planning van onze ditributeur alvast mee willen laten werken

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 02, 2011, 09:59:23 am »

Kijk eens naar Hmenu-3-2-7-3.
Die zal het niet doen op basis van Raaplijsten, maar, op basis van de Verkooporderregels.
Merk op dat als je je gaat baseren op de Raaplijst, je iets wat vandaag verzonden moet worden, maar nog uit produktie moet komen, niet op je lijst meegaat.

Overigens... je zit op het verkeerde board; hier staan Releasenotes !
Daar moet je wel op kunnen reageren, maar het is niet de bedoeling dat je hier posts in gaat starten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: December 06, 2011, 08:23:42 am »

Ik zou het even vergeten dat je hiervoor iets kan gebruiken wat er eigenlijk niet voor is gemaakt. Kan denk ik ook nooit met de "slome achteraf verwerking" dit je op best een aantal plaatsen aan de orde hebt.

Als je dit goed wilt doen dan moet je veel dichter op alles zitten en ook ècht weten wanneer iets de deur uit kan;
Als je meent dat je dat kan juist zonder dat je al hebt geraapt, dan gaat bij mij het licht uit. Lees : ik geef je geen gelijk.

Middels het laatse zeg ik niet dat je niet op deze wijze zou kunnen werken, maar wel dat je iets mist. Een logistieke stap.
Denk simpel : Op basis van deze print of wat dan ook, komt de vervoerder of deze komt niets (omdat je niets voor hem hebt). Dus uitgangspunt : speciale vervoerder voor betreffend produkt A. Je plant vandaag het leveren van A voor a.s. vrijdag. Rape nheb je geen zin in, dus het systeem weet niet dat A er is, dan wel dat A er is voor de betreffende order. Nu de hamvraag :

Hoe vaak zal de vervoerder voor niets op de stoep staan op vrijdag ? (ik hoop dat je de vraag begrijpt)

En zo "nooit", dan wil ik graag weten hoe je dat dacht te regelen via het systeem (wat niet betekent : ik bel de vervoerder wel af)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: December 06, 2011, 10:03:59 am »

draai de gedachtengang eens om:
Ik kan niet rapen voor de vervoerder er is want ik weet niet of hij echt wel komt (vorige week lag ook half NL plat door 2 ongevallen op de hoofdwegen)

Daar wij veel werken met gevaarlijke stoffen wil je die ook niet rapen voordat ze weg gaan.
Hoe weet je anders waar iets staat?
Zodra ik raap zijn die goederen wat Heart betreft al "weg"
Dat is niet iets waar je met z'n allen blij van wordt als er iets zou gebeuren.

Dus ik moet wel werken vanuit de "open" raaplijsten.
Mijn vraag behelst dat ook hoe ik op basis van de open raaplijsten (liggen klaar voor als de wagen komt) een "verzamellijst kan maken die ik kan communiceren naar de planner van de vervoerder.
Nu scan ik de stapel in en mail die, maar dat is wat omslachtig, want hij moet ze weer voor een groot deel overtikken.

Ik zoek dus een functie die mij in staat stelt van-tot datum voor een vervoerder zo'n overzicht te maken.
Maar ik ben me er goed van bewust dat dat niet 100% sluit met de dadelijk gemaakte vrachtbrieven
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: December 06, 2011, 10:31:21 am »

Ok, duidelijk (maar ook logisch hoor).

Laten we eens verder kijken, en ook dit nog eens tot ons nemen :

Quote
Als je dit goed wilt doen dan moet je veel dichter op alles zitten en ook ècht weten wanneer iets de deur uit kan;

Dat zei ik dus al, en daar zijn we het denk ik ook wel over eens.
Punt is nu een beetje : ik word gehinderd door de kennis van Profit en weet dus de mogelijkheden en onmogelijkheden. Jij (nog) niet, en dat is ook moeilijk. Maar zo kost als mogelijk samengevat : ga werken met Scanners en dit werkt allemaal.

Het lastige hier is dat
a. je moet behoorlijk anders gaan werken (m.n. op de vloer);
b. de funktionaliteit van alles wat intussen voor de vloer is gemaakt vind je niet elders in Profit. Het is een kompleet nieuw systeem eigenlijk.

Mijn "dicht erop zitten" wordt uiteraard gerealiseerd middels het Scannen (je beheert alles dan 100% in realtime), maar :

Dit dicht erop zitten is eigenlijk geen echt "doel" om e.e.a. voor jou te laten werken; het is een middel. Niet zo gemakkelijk uit te leggen, dus maar een klein voorbeeld uit andere hoek : als je 100% goed *en* automatisch wilt weten welke charge je aan wie hebt geleverd, moet je scannen gebruiken. Niet omdat het zo lekker realtime is, maar wel omdat je domweg scant wat je doet (wat op zich realtime gebeurt). Het middel is de Scanner, en het doel het het "goed leveren".

Nu krijg je de volgende mogelijkheden voor je kiezen : Omdat je alles meteen registreert, kan je daar ook ongestraft mee doorgaan. Ik bedoel, je hoeft niet eerst ergens forumulieren in te vullen en dan ook nog eens te laten verwerken in het systeem, ofwel, dat gaat je niet tegenhouden van welke additionele logistieke stap ook. Je bent eigenlijk geheel vrij is het kiezen, en als argument hanteer je alleen de handeling met het produkt zelf.

Maar goed, punt is : dit zit er allemaal al in, en je moet er niet op rekenen dat we dit zonder Scannen ook nog een keer gaan maken (maar dan werkt het ook niet -> te veel extra handeling aan jouw zijde).

Eigenlijk ben ik je dus een totaal anders werkwijze aan het aanpraten, maar die is ook best wel goed hoor. Kan je je grafische planning ook weer eens uit de kast trekken, want dit onderdeel wordt zelfs daar in ondersteund (trefwoord : Lever/Dokplanning, Buffer Lokaties).

bye

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: December 08, 2011, 11:42:03 am »

Scannen is in principe een prachtig principe. Dat is mij wel duidelijk.
Maar een raaplijst kun je ook zonder een scanner maken. Wat veranderd scannen hierin?

Een medewerker gaat zowel bij Marco als bij ons eerst even rustig allemaal raaplijsten maken, die uitprinten, en daarna pas fysiek rapen.
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: December 08, 2011, 11:53:23 am »

klopt en op basis van die geprinte raaplijsten willen wij een "voormelding" doen naar de routeplanner (in ons geval extern) van de vervoerspartij
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: December 08, 2011, 12:43:01 pm »

Marco, zou je dan zoiets ook met Profit Routeplanning kunnen doen? We gebruiken dit voor een behoorlijk deel van ons transport, dit werkt best aardig. Ik sluit niet uit dat we met enig aanpassingsvermogen, dit ook wat formeler op de rest los kunnen laten. Dan worden het alleen "openstaande route raaplijsten".

Hiermee kun je ook wat leuker "spelen" met laad en lostijden.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 08, 2011, 12:52:10 pm »

Ja leuk toch ...

Wat een toeval dat Johan hierop inhaakt. Dat is die zelfde Johan die als eerste weet wat er ECHT komt kijken bij hetgeen Marco wil.
En dat is zoveel dat
a. hij het na 3 jaar nog niet snapt, c.q. nog steeds niet heeft aangeschaft;
b. ik dat hier niet ga herhalen.


Quote
klopt en op basis van die geprinte raaplijsten willen wij een "voormelding" doen naar de routeplanner (in ons geval extern) van de vervoerspartij

Ik vind het best. yes
Houd het maar even op 8 uur; wellicht wat minder.
Alleen ... vertel jij (Marco) eerst maar wat voor een selektie je voor je ziet; dan kan ik er altijd ook nog meer van maken. swoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 21 queries.