Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:29:00 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3  All
  Print  
Author Topic: batchboekingen  (Read 10168 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: May 31, 2011, 02:30:42 pm »

Heren,

Bij 7-1-2-8-1 boek ik dagelijks de batchboekingen door. Op zich een prima systeeem. Echter ik kijk vooraf alle boekingen door en let dan vooral op extreme bedragen en oude of toekomstige data.
Nu weet ik wel dat de gebruiker een medling krijgt als de batch groter is dan bedrag x. De boeking wordt dan echter wel gedaan en het is nog maar de vraag of de gebruiker mij dan altijd belt/mailt. Vandaar dat ik toch voor de zekerheid alle boekingen bekijk op grote bedragen. Dit zijn echter heel wat schermen per dag en komt wel elke dat terug. Je wilt niet weten hoeveel schermen je moet checken als je er drie dagen niet bent.
Nadeel is dat ik 99% voor noppes doorloop. Daar hou ik niet zo van.
Daarom het volgende idee:  Kunnen boekingen niet gelijk doorgeboekt worden als bedrag kleiner is dan bedrag X én datum niet ouder dan bijv. vijf dagen voor huidge datum of niet ligt vijf dagen na houdige datum.  Of dat deze check gedaan wordt zodra ik de batchdoorboek. Dan kan ik direct alles doorboeken en krijg die uitzonderingen in beeld.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 31, 2011, 02:34:55 pm »

Op zich duidelijk. Maar ik vraag me af of dit nou de mooiste oplossing is. Ik bedoel, waar je (denk ik) op aastuurt, is dat je blijft zitten met een stapeltje veel te grote bedragen, en dan geen goede mogelijkheid hebt om het te relateren aan de verdere Batchboekingen. Ik weet het, dit hoeft niets te zeggen, maar voorlopig ben je het kwijt en zal je naar de doorgeboekte Journaliseringen moeten als je e.e.a. nog wilt bekijken.

Ik weet nog even niet hoe een betere oplossing in deze ongeveer niets blijft kosten, maar zeg eerst eens : schat je in dat bovengenoemde een probleem kan vormen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: May 31, 2011, 02:45:48 pm »

Waar ik mee wil bijven zitten zijn batchboekingen groter dan bedrag X of met data voor of na die vijf dagen voor en na huidige datum. Als ik die in  beeld heb kan ik ze alsnog doorboeken, want dat moet toch. Maar ik zie dan de uitzonderingen van al die batchboekingen en daar gaat het mij om. Ik begrijp dat ik ze bij de journaalpost altijd kan bekijken, maar het gaat me juist om het moment voor doorboeken naar de journaalpost.  Bijv. er wordt een ontvangst geboekt en ipv een prijs per ton wordt de prijs per kilo gevuld. Dit genereerd een hele grote journaalpost welke in de batch komt te staan. Als ik hem maar snel genoeg zie dan kan ik het wel weer oplossen. En juist zo'n boeking moet blijven staan in de batch nadat de rest is doorbeboekt.
Peter, ik weet dat dit weer een lastige is, maar tevens weet ik ook dat jij veel kunt smile
Logged

BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 31, 2011, 02:57:08 pm »

Peter, misschien "conditioneel doorboeken" ?

Dus bij 2 knoppen met doorboekfunctionaliteit waarbij je bij 1 van de 2 een extra veld krijgt met max. regelbedrag?
Kan de user dat zelf invullen of dynscreenen op een vaste waarde
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: May 31, 2011, 03:01:44 pm »

goede suggestie heer De Kraa.
En dan idem voor datumveld.
Ik denk dat hier wel bij meer mensen behoefte aan is.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 31, 2011, 03:07:23 pm »

Dinand, ik zal niet duidelijk genoeg zijn geweest. Zie mijn eerdere post ...
Ik bedoelde daar precies het konditioneel doorboeken (dank je Marco), maar waarna je in de batchboekingen (waar alleen nog de grote bedragen hebt staan) geen referentie meer hebt.
Dit lijkt me verre van handig.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #6 on: May 31, 2011, 03:19:38 pm »

Ik begrijp niet goed wat jij bedoelt met geen referentie meer hebben.
De journaalpost staat dan toch in zijn geheel in de batchboeking?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 01, 2011, 08:58:13 am »

266 produktieorders in de batchboekngen. Je boekt ze allemaal door. Het "filter" zorgt ervoor dat er 3 overblijven (want, bedrag te groot, weet ik veel). Tevoren heb je niets bekeken ... je hebt gewoon op F1 gedrukt.

Nu zie je dus 3 batchboekingen staan met grote bedragen;
Ik zou die temidden van de rest willen zien staan voor een mogelijk oordeel van "algemene problemen";
Zoals jij het wilt kan dat niet meer. Dan moet je heen en weer fietsen tussen batchboekingen en geboekte journaliseringen (die niet eens vergelijkbaar zijn).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #8 on: June 07, 2011, 04:46:32 pm »

bel je wel even morgen.
Kwartje valt niet in Almelo
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 08, 2011, 11:40:33 am »

Ik heb ook een 20ct muntje opgestuurd, vandaar.

Goed. Afgesproken dat alle bedragen kleiner dan de ingestelde limiet automatisch worden doorgeboekt, en de grotere (of gelijke - of in elk geval waar momenteel de melding volgt) niet worden doorgeboekt. Die blijven dus gewoon staan. Ik zou zeggen : probeer er 1 melding van te maken (in plaats van 10 als het 10 te grote bedragen betreft) maar dat mag Dinand nog even belissen.

Let op :
Zonder te onderzoeken wanneer de melding nu precies komt, kan ik nu al stellen dat waar dit "onderwater batchboekingen" betreft (Voorraad Mutaties is volgens mij een voorbeeld), de melding nog mag blijven komen, maar het doorboeken aldaar *blijft* gebeuren. Immers, anders gaan er veranderende procedures optreden, dan wel kan het zelfs gebeuren dat men niet verder kan.

Afgesproken (ongeveer dan) dat het met een uur moet kunnen, en dat als het meer dan 1,5 uur dreigt te worden we eerst Dinand bellen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #10 on: June 09, 2011, 05:21:48 pm »

Ik kan wel leven met één melding.
zoals het nu is wordt het bedrag welke in de bedrijfsparameter staat gebruikt om te bepalen welke boekingen ik straks kom te zien. Dit is de financiele parameter (onder 6 bij de parameters)
Kan ik nog een opgave krijgen van de meerkosten als ik toch een bedrag wil kiezen anders dan het bedrag genoemd in de bedrijfsparameter?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 10, 2011, 08:07:31 am »

Bedoel je nu per Interface ?
Dus, bedrag anders voor Gereedmelden Produktieorders vs. Fakturering etc. etc. ?

(anders kan ik niet bedenken wat je bedoelt)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #12 on: June 10, 2011, 09:12:30 am »

Nu vul ik een bedrag in de bedrijfsparameters en boven dit bedrag ziet de gebruiker een melding dat het bedrag te hoog is en wordt ik als het goed is gebeld.
Dit bedrag heb ik op € 25.000,- gezet omdat ik natuurlijk niet dagelijks gebeld wil worden.
Wat ik bedoel is dat de batchboekingen bijv. zichtbaar worden bij een ander bedrag dan het bedrag genoemd in de parameter. Bijv hoger dan € 10.000,-.
Dit hoeft wat mij betreft niet per journaalpostdefinitie.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 10, 2011, 10:02:51 am »

Vaak biej te bange ?

Nee, klinkt toch niet goed. Opnieuw :

Daar was ik al bang voor.
Maar ik bedoel, waar zie jij dan die 25000 nog gebruikt/toegepast worden ? (ik weet dus gewoon iets niet)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #14 on: June 10, 2011, 10:12:53 am »

Die 25000 die in de parameter is gevuld wordt gebruikt bij signalering van te grote boekingen. Stel iemand boekt 31.000 ton op ipv 31.000 kg dan ontstaat er een megaboeking.
Hij krijgt dan een melding zodat ik tijdig kan corrigeren.
Logged

BS
Pages: [1] 2 3  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 20 queries.